
Στην πλειονότητά τους, στα πλοία στις γραμμές της Αδριατικής κυματίζει πλέον η ιταλική σημαία
Η διοίκηση της ΠΝΟ επισημαίνει ότι, με τις αποφάσεις αυτές, δεκάδες ναυτεργάτες θα... οδηγηθούν, εν μια νυκτί, στην απόλυση και στην ανεργία, ενώ θίγονται άμεσα τα επίπεδα ασφαλείας των συγκεκριμένων πλοίων στην εκτέλεση των δρομολογίων.
Στις γραμμές της Αδριατικής, μερίδιο αγοράς διεκδικούν ο όμιλος Grimaldi και οι ελληνικές ΑΝΕΚ και Attica Group. Ο όμιλος Grimaldi δραστηριοποιείται, μέσω της θυγατρικής Minoan Lines, με τέσσερα πλοία στη γραμμή Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Αγκόνα-Τεργέστη και με δύο πλοία, μέσω της Grimaldi Lines, στη γραμμή Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Μπρίντιζι.
Ο όμιλος Attica δραστηριοποιείται στη γραμμή Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Αγκόνα με δύο πλοία (σε κοινοπραξία με ένα πλοίο της ΑΝΕΚ) και στη γραμμή Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Μπάρι με δύο πλοία. Επίσης, η ΑΝΕΚ έχει ένα πλοίο στη γραμμή της Αγκόνα (σε κοινοπραξία με την Attica Group) και τρία πλοία στη γραμμή Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Βενετία.
Στην πλειονότητα των προαναφερόμενων πλοίων κυματίζει η ιταλική σημαία, καθώς τα πλοία της Minoan Lines, της Grimaldi Lines και δύο πλοία της ΑΝΕΚ φέρουν την ιταλική σημαία. Ελληνική σημαία φέρουν τα πλοία του ομίλου Attica, ένα πλοίο της ΑΝΕΚ και της ΝΕΛ. Το υπουργείο Ναυτιλίας πέρασε πρόσφατα αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις, προκειμένου να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών πλοίων, έναντι των ιταλικών. Ωστόσο, η «ανταγωνιστικότητα» περνά από τη μείωση των οργανικών θέσεων.