Η ΕΑΒ έχει κάθε λόγο να αξιώνει να μην αντιμετωπίζεται ως προβληματική ΔΕΚΟ, καθώς οι συμβάσεις που έχει με ξένους και εγχώριους πελάτες αντιστοιχούν σε ανεκτέλεστο έργο περίπου 600 εκατ. ευρώ!
Οι ελλείψεις καλύπτονται στην πρόσληψη προσωπικού μέσω εργολάβων. Στην πραγματικότητα, πρόκειται για προσωπικό που έχει αποχωρήσει από την ΕΑΒ και ξαναδουλεύει για την εταιρεία μέσω εργολάβου. Αλλά και με αυτό τον τρόπο δεν καλύπτονται οι ανάγκες. Ο καλύτερος και σίγουρος πελάτης της ΕΑΒ βλέπει να μην τηρούνται τα χρονοδιαγράμματα για τη συντήρηση των αεροσκαφών, ενώ άλλες δουλειές έφτασε να δίνονται μέχρι και ως outsourcing σε εταιρείες στο εξωτερικό.
Την ίδια ώρα που η εταιρεία είναι ασυνεπής προς το κράτος-πελάτη της, λαμβάνει εύσημα από τους Αμερικανούς. Οπως για το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των αμερικανικών F16 και για την κατασκευή τμημάτων του μεταφορικού C130J, που προορίζονται και πάλι για τη διεθνή αγορά.
Το σίγουρο είναι ότι η ΕΑΒ διαθέτει τεχνογνωσία και εφ' όσον αποκτήσει ικανή διοίκηση έχει όλες τις προδιαγραφές για να απογειωθεί. Κι ας θέλουν μέχρι τώρα οι κυβερνήσεις να την κρατούν «καθηλωμένη».