Aegean: Γη και ύδωρ για την Olympic Air.. - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Τρίτη 13 Αυγούστου 2013

Aegean: Γη και ύδωρ για την Olympic Air..

 
Το θρίλερ εξαγοράς της Olympic Air από την Aegean Airlines παρατείνεται.
 Ετσι, ενώ η τελική απόφαση της Ε.Ε. αναμενόταν έως τις 3 Σεπτεμβρίου, η Κοινότητα ανακοίνωσε νέα προθεσμία έως τις 16 Οκτωβρίου.


Ο,τι έχει δώσει μέχρι τώρα, κόψιμο δρομολογίων και πάγωμα εισιτηρίων, δεν έχει πείσει την Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ε.Ε.

Αιτία στάθηκαν οι νέες παραχωρήσεις που προσέφερε, στις 8 Αυγούστου, η Aegean Airlines στην Επιτροπή... Ανταγωνισμού της Ε.Ε. Είναι η δεύτερη φορά που η Aegean Airlines, της οικογένειας Βασιλάκη, δίνει πρόσθετες παραχωρήσεις, αφού είχε προηγηθεί ανάλογη προσπάθεια στις 25 Μαρτίου.

Ωστόσο, οι πρώτες παραχωρήσεις δεν έπεισαν την Κοινότητα, η οποία στις 23 Απριλίου εξέδωσε ανακοίνωση όπου εξέφρασε σωρεία ενστάσεων γύρω από την προτεινόμενη εξαγορά.

Συγκεκριμένα, η Ε.Ε. ανέφερε πως «διαπίστωσε ότι η προτεινόμενη συναλλαγή θέτει ορισμένα σοβαρά προβλήματα σε αρκετά ελληνικά δρομολόγια εσωτερικού, στα οποία η Aegean και η Olympic (ελέγχεται από τη MIG) είτε ανταγωνίζονται μεταξύ τους επί του παρόντος, είτε βρίσκονται σε καλή θέση για να ανταγωνιστούν».

Μάλιστα, υπογράμμισε ότι η «έρευνα έδειξε ότι η οντότητα που θα προέκυπτε από την προτεινόμενη εξαγορά θα αποκτούσε το μονοπώλιο στα δρομολόγια από Αθήνα προς Χανιά, Σαντορίνη, Μυτιλήνη, Κέρκυρα, Αλεξανδρούπολη και Κω, πράγμα που θα είχε δυσμενείς συνέπειες στις τιμές των εισιτηρίων και στο επίπεδο της εξυπηρέτησης των επιβατών».

Κινήσεις για έγκριση

Σύμφωνα με αεροπορικούς αναλυτές, «το να δώσει η Aegean νέες επεξηγήσεις και παραχωρήσεις στην Ε.Ε. αποδεικνύει δύο πράγματα: πρώτον, τη θέλησή της να εξαγοράσει την Olympic και, δεύτερον, ότι κάποιες από τις προτάσεις της ελληνικής εταιρείας απορρίπτονται από κοινοτικούς αξιωματούχους».

Το μέγα ερώτημα είναι «ποιες είναι οι παραχωρήσεις αυτές». Κυρίως, αυτές έχουν να κάνουν με την «απελευθέρωση χωρητικότητας», δηλαδή το κόψιμο και την ανακατάταξη δρομολογίων προς όφελος ανταγωνιστριών εταιρειών, αλλά και το «πάγωμα» εισιτηρίων για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

Αναφορικά με τον επανακαθορισμό δρομολογίων, η Olympic Air κόβει, από τις 30 Σεπτεμβρίου, το δρομολόγιο Αθήνα - Ρόδος και από τις 14 Οκτωβρίου τα Αθήνα - Θεσσαλονίκη και Αθήνα - Ηράκλειο.

Επίσης, η εταιρεία συρρικνώνει συχνότητες σε διάφορους προορισμούς, όπως Σάμο, Κέρκυρα και Χίο, ενώ δεν πρόκειται να πετάξει στο Τελ Αβίβ, όπως έκανε πέρυσι.

Από την άλλη πλευρά, η Aegean Airlines σταματά την Αλεξανδρούπολη (τέλη Σεπτεμβρίου), αλλά και τις Κω και Κέρκυρα (τέλη Οκτωβρίου). Στον αντίποδα, ενισχύει το δίκτυο εξωτερικού κατά 10%, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, επαναδρομολογώντας γραμμές όπως του Καΐρου.

Οσον αφορά τις τιμές των εισιτηρίων, στελέχη της Aegean διατείνονται ότι στο δίκτυο εσωτερικού έχουν μειώσει τους ναύλους κατά 20-30% τα τελευταία 4 χρόνια, με αποτέλεσμα ο μέσος ναύλος να φθάνει τα 46 ευρώ, χωρίς τους φόρους. Στο επιχείρημα αυτό διατυπώνονται σοβαρές ενστάσεις, αφού τα αεροπορικά εισιτήρια στην Ελλάδα παραμένουν ακριβά. Μάλιστα, δεν είναι λίγες οι φορές που τα εισιτήρια εσωτερικού είναι ακριβότερα από τα αντίστοιχα εξωτερικού.

Πάντως, ακόμα και εάν δεν εγκριθεί η εξαγορά της Olympic από την Aegean, έναντι 72 εκατ. ευρώ, πάλι η δεύτερη θα έχει λόγο στην πρώτη, αφού θα διατηρήσει το 20% του μετοχικού της κεφαλαίου
Bookmark and Share