Δύο κάθετοι άξονες της Έγνατίας και παράπλευρο οδικό δίκτυο στη Φθιώτιδα.
Τρεις νέους αυτοκινητόδρομους αποδίδει στην κυκλοφορία το υπουργείο Υποδομών, εκ των οποίων δύο είναι κάθετοι άξονες της Εγνατίας Οδού και ο...τρίτος αποτελεί παράπλευρο οδικό δίκτυο στην περιοχή των Ραχών Φθιώτιδας.
Συγκεκριμένα, στις 9 Σεπτεμβρίου 2013 εγκαινιάζεται από τον γενικό γραμματέα δημοσίων έργων, κ. Στράτο Σιμόπουλο ο κάθετος άξονας 75 της Εγνατίας Οδού «Κομοτηνή - Νυμφαία - Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα» μήκους 17 χλμ, ο οποίος δια μέσου του βελτιωμένου υφιστάμενου οδικού δικτύου της περιοχής συνδέεται με την Κομοτηνή και την Εγνατία Οδό. Ο νέος άξονας αποτελεί μέρος του πανευρωπαϊκού οδικου άξονα ΙΧ και συνδέει την Εγνατία Οδό με το συνοριακό σταθμό Μάκαζας (Βουλγαρία) και το κύριο οδικό δίκτυο της Βουλγαρίας.
Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, η ολοκλήρωση της κατασκευής του «αποτελεί έργο προτεραιότητας σε εθνικό επίπεδο καθώς συμβάλλει στη σύνδεση της Βόρειας Ελλάδας με τις Βαλκανικές χώρες και στην αύξηση της προσπελασιμότητας των περιοχών που διατρέχει ενισχύοντας την εθνική αναπτυξιακή στρατηγική στον τομέα των μεταφορών».
«Η βούληση υλοποίησης του Άξονα εκφράσθηκε μέσω της υπογραφής του Πρωτοκόλλου Διμερούς Συμφωνίας Ελλάδας και Βουλγαρίας το οποίο καθόρισε για ολόκληρο τον άξονα, τόσο σε Ελληνικό όσο και Βουλγαρικό έδαφος, τα βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά της οδού, όπως τυπική διατομή (πλάτους 7,5μ./10,5μ.) και ταχύτητα μελέτης 80 km/h» σημειώνεται.
Το τμήμα του άξονα που αποδίδεται στην κυκλοφορία περιλαμβάνει 2 Ισόπεδους Κόμβους, 3 τεχνικά κάτω διαβάσεων και 5 Σήραγγες συνολικού μήκους 1,75 χλμ. Το μεγαλύτερο μέρους του τμήματος διασχίζει ορεινό ανάγλυφο με αποτέλεσμα την κατασκευή δεκάδων υψηλών ορυγμάτων και επιχωμάτων.
Το κόστος κατασκευής του εν λόγω τμήματος ανέρχεται σε 90 εκατ. ευρώ, ενώ χρηματοδοτήθηκε από κοινοτικόυς πόρους.
Σε πρώτη φάση για διάστημα έξι μηνών θα επιτρέπεται μόνοη η κυκλοφορία οχημάτων έως 3,5 τόνους και λεωφορείων, ενώ θα απαγορευθεί η κυκλοφορία οχημάτων που μεταφέρουν επικίνδυνα φορτία.
Την ίδια μέρα θα δοθεί προς χρήση ο κάθετος άξονας 80 της Εγνατίας Οδού «Αρδάνιο-Ορμένιο» (Παράκαμψη Διδυμότειχου) και ειδικότερα το τελευταίο τμήμα, μήκους 500 μ. περίπου, «Μάνδρα-Ψαθάδες». «Με την παράδοση του συγκεκριμένου τμήματος αναμένεται η αναβάθμιση του επιπέδου της οδικής κυκλοφορίας τόσο στο θέμα της ασφάλειας όσο και της άνεσης της κυκλοφορίας» σημειώνει το υπουργείο.
Παράλληλα, δίδεται στην κυκλοφορία στις 6 Σεπτεμβρίου 2013 το αριστερό παράπλευρο οδικό δίκτυο «Ράχες - Πελασγία»του αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ, στην περιοχή των Ραχών Φθιώτιδας. Το έργο, μήκους 3,3 χλμ, το οποίο περαιώθηκε στο τέλος Ιουλίου, αποκαθιστά τη συνέχεια του αριστερού παράπλευρου οδικού δικτύου στην περιοχή μεταξύ Ραχών και Πελασγίας και η δημιουργία του αποτελούσε αίτημα της της τοπικής κοινωνίας.
Και αυτό διότι εξυπηρετεί τη μετακίνηση των δημοτών του Δήμου Στυλίδας εντός των ορίων του Δήμου, χωρίς να απαιτείται πλέον στις εσωτερικές μετακινήσεις τους, η χρήση του ΠΑΘΕ και η καταβολή του αντιτίμου των διοδίων. Επίσης, το συγκεκριμένο έργο αποτελεί και εναλλακτική διαδρομή διοχέτευσης της κυκλοφορίας των οχημάτων σε περίπτωση που παρουσιασθεί κάποιο πρόβλημα στον ΠΑΘΕ.
«Οι οδικοί άξονες αποτελούν εθνικές υποδομές. Δημιουργούν θέσεις εργασίας, βελτιώνουν τις ζωές των ανθρώπων, δημιουργούν το κατάλληλο περιβάλλον για επενδύσεις. Επηρεάζουν την ανταγωνιστικότητα της χώρας και είναι η απαραίτητη προϋπόθεση για την ευημερία της κοινωνίας» δήλωσε ο υπουργός Υποδομών, κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.
«Ο άξονας "Κομοτηνή - Νυμφαία - Ελληνοβουλγαρικά σύνορα" αναβαθμίζει τους διεθνείς άξονες μεταφορών, το τμήμα "Αρδάνιο-Ορμένιο" βελτιώνει τις συνθήκες οδικής ασφάλειας στην περιοχή και το έργο στις Ράχες Φθιώτιδας εξυπηρετεί την τοπική κοινωνία, προσφέροντας εναλλακτικές διαδρομές. Προχωρούμε στην επιτάχυνση όλων των έργων ώστε να παραδοθούν γρηγορότερα στους πολίτες» σχολίασε.