Χρειάστηκαν μόλις... 12 χρόνια στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για να καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η Αθηναϊκή Ζυθοποιία είχε υιοθετήσει και υλοποιούσε ενιαία, μακρόχρονη και στοχευμένη πολιτική για τον αποκλεισμό και τον περιορισμό των δυνατοτήτων ανάπτυξης των ανταγωνιστών της.
Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι... Type Your Post Summary Hereτην περίοδο αυτή, αρκετοί νέοι «παίκτες» έκαναν την εμφάνισή τους στην αγορά, με το ποσοστό της ηγέτιδας εταιρείας στον κλάδο να υποχωρεί στα επίπεδα του 55%, όταν το 2001 άγγιζε το 90%.
Σύμφωνα λοιπόν με αυτήν την έρευνα, αυτή η πολιτική αφορούσε κυρίως την επιβολή αποκλειστικότητας σε επίπεδο χονδρικής και λιανικής πώλησης, και μέσω άλλων πρακτικών με σωρευτικό αποτέλεσμα την απομόνωση των ανταγωνιστών από τους διαύλους διανομής και διάθεσης.
Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία αρνήθηκε κατηγορηματικά τους ισχυρισμούς της εισήγησης της Επιτροπής Ανταγωνισμού, επισημαίνοντας μεταξύ άλλων ότι η ελληνική αγορά μπίρας είναι άκρως ανταγωνιστική και οι εταιρείες που παράγουν και εμπορεύονται προϊόντα μπίρας αυξήθηκαν από πέντε το 2000 σε περισσότερες από 20, οι οποίες μάλιστα απέκτησαν σημαντικά μερίδια αγοράς.
Η τελική απόφαση για την ύπαρξη ή όχι παραβάσεων των κανόνων του ανταγωνισμού στη συγκεκριμένη αγορά θα ληφθεί από την Ολομέλεια της Επιτροπής, η οποία δεν δεσμεύεται από την εισήγηση της υπηρεσίας. Η πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής για το θέμα προγραμματίζεται για τις 20 Φεβρουαρίου.