Με τον κάθετο άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης να ανεβάζει ταχύτητες, και φορτία, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προχωρά τώρα στην ανάπτυξη των εμπορικών δρομολογίων του οριζόντιου άξονα Ορεστιάδας-Θεσσαλονίκης με στόχο την εκμετάλλευση διερχόμενων εμπορευμάτων από την Τουρκία και την ευρύτερη περιφέρεια της εγγύς ανατολής προς τα Βαλκάνια και την Ευρώπη.
Ήδη καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι...σε εξέλιξη βρίσκονται προχωρημένες διαπραγματεύσεις της, υπό αποκρατικοποίηση, ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την τουρκική εταιρεία διαμεταφορών Ekol κατά τις οποίες έχει διαμορφωθεί «συναντίληψη» για χρήση των δρομολογίων της ελληνικής εταιρείας για την όδευση των εμπορευμάτων της προς την Ευρώπη.
Η Ekol Logistics δραστηριοποιείται στις αγορές της Τουρκίας, της Γερμανίας, της Ιταλίας και της Ρουμανίας, ενώ στη διάθεσή της έχει περί τους 4.000 εργαζόμενους και στόλο οχημάτων, ο οποίος φτάνει τα 2.000 φορτηγά. Στην Ελλάδα ξεκίνησε τη λειτουργία της το 2012 ως Ekol Greece και διαθέτει γραφεία στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. H Ekol Greece προσφέρει υπηρεσίες όπως διεθνές μεταφορές, αποθήκευση, διανομή και προώθηση προς τους πελάτες της από διάφορους τομείς ενώ διαθέτει προς το παρών μικρούς χώρους αποθήκευσης, της τάξης των 1.200 μ2, και υποστηρίζει τις δραστηριότητες της Ekol στην περιοχή της Ανατολικής Ευρώπης και των Ekol Βοσνίας και Ρουμανίας.
H Ekol Greece μέχρι τώρα κάλυπτε τις τμηματικές υπηρεσίες οδικών μεταφορών που απαιτούνταν για την κάλυψη της διαδρομής Ελλάδας – Ευρώπης – Τουρκίας και αντιμετώπιζε χωριστά τις απαιτήσεις ολοκληρωμένης μεταφοράς των μεγάλων πελατών της από και προς διάφορα μέρη της Ευρώπης.
Η ενεργοποίηση του άξονα Ορεστιάδας Θεσσαλονίκης με τακτικά εμπορικά δρομολόγια αναβαθμίζει ως πύλες προς την Ευρώπη και τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης, Καβάλας και εκτιμάται ότι σε συνδυασμό με την επικείμενη επέκταση των δρομολογίων προς Σκόπια και Βελιγράδι ολοκληρώνει το βασικό «σκελετό» της εμπορικής λειτουργίας της ελληνικής σιδηροδρομικής εταιρείας. Υπενθυμίζεται πως η Ορεστιάδα βρίσκεται στο βορειοανατολικό τμήμα του Έβρου, απέχει 977 χλμ. από την Αθήνα και 425 χλμ. από τη Θεσσαλονίκη.
Παράλληλα με τις εξελίξεις αυτές τρέχει και η διαδικασία αποκρατικοποίησης με την προθεσμία για την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών να είναι προγραμματισμένη για το τρίτο τρίμηνο του έτους. Το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ έχει από τα τέλη Οκτωβρίου προκρίνει στη Β’ φάση του διαγωνισμού για την απόκτηση ποσοστού 100% του μετοχικού κεφαλαίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. τρία επενδυτικά σχήματα. Αφενός την κοινοπραξία μεταξύ της ρωσικής κρατικής εταιρείας Open Joint Stock Company Russian Railways (Rossiyskie Zheleznye Dorogi - RZD) και της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ AE Συμμετοχών, Ακινήτων, Κατασκευών (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ). Αφετρέρου της SNCF Participations SAS, θυγατρικής εταιρείας της κρατικής εταιρείας σιδηροδρόμων της Γαλλίας Societe Nationale des Chemins de Fer Francais (SNCF). Και τέλος, της S.C. Grup Feroviar Roman SA (GFR), ιδιωτικής σιδηροδρομικής εταιρείας της Ρουμανίας η οποία όμως σύμφωνα με πληροφορίες απέτυχε να ολοκληρώσει τις εξαγορές δυο άλλων σιδηροδρομικών εταιρειών στα πλαίσια διαγωνισμών (Ρουμανία, Κροατία) στους οποίους είχε ανακηρυχθεί πλειοδότης δημιουργώντας έτσι προβληματισμό στην Αθήνα.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ A.E. ιδρύθηκε το 2005 ως θυγατρική του ΟΣΕ και το Δεκέμβριο του 2008 η κυριότητά της μεταβιβάστηκε στο Δημόσιο. Σκοπός της είναι η παροχή υπηρεσιών έλξης για τη σιδηροδρομική μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων, η ανάπτυξη, οργάνωση και εκμετάλλευση αστικών, προαστιακών, περιφερειακών, υπεραστικών και διεθνών επιβατικών και εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών καθώς και η μεταφορά με λεωφορεία ή η συνδυασμένη μεταφορά επιβατών και φορτίων και η παροχή υπηρεσιών εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics) πάσης φύσεως.πηγή capital.