- Ο «διάδοχος» του Ξυστού προσβλέπει σε υψηλές πωλήσεις την επόμενη 12ετία.
Με στόχο να γίνει το κορυφαίο προϊόν της Ελληνικά Λαχεία ΑΕ, το Σκρατς (πρώην Ξυστό) ξεκίνησε να διατίθεται στην αγορά από.. την 1η Μαΐου και βρίσκεται ήδη σε 3.500 σημεία πώλησης, μεταξύ των οποίων και τα πρακτορεία του ΟΠΑΠ, μίνι μάρκετ, περίπτερα, αλλά και οι παραδοσιακοί λαχειοπώλες. Σε αυτές τις έξι πρώτες ημέρες κυκλοφορίας, η κοινοπραξία της Ελληνικά Λαχεία (67% ΟΠΑΠ, 16,5% Intralot και 16,5% Scientific Games) έχει πωλήσει 1 εκατ. λαχνούς και ήδη έχουν καταγραφεί 260.000 νικητές. Πρόκειται για νούμερα που ξεπερνούν τις αρχικές προσδοκίες, δεδομένου ότι το δίκτυο πωλήσεων τώρα αναπτύσσεται, και κυρίως επειδή η διαφημιστική καμπάνια του προϊόντος θα ξεκινήσει από τις 9 Μαΐου.
Το Σκρατς, μετά το Λόττο, είναι η δεύτερη πιο επιτυχημένη κατηγορία παιχνιδιών παγκοσμίως. Η κοινοπραξία, που για 12 έτη έχει λάβει την άδεια εκμετάλλευσης των Κρατικών Λαχείων, αναμένει από το 2015 και μετά ετήσιους τζίρους μεταξύ 600 εκατ. ευρώ και 1 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 3/4 θα προέρχονται από το Σκρατς και το υπόλοιπο 1/4 από τα παραδοσιακά λαχεία (Λαϊκό, Εθνικό, Πρωτοχρονιάτικο κ.ά.).
Κατά τη διάρκεια της επίσημης παρουσίασης του νέου στιγμιαίου τυχερού παιχνιδιού με το μήνυμα «Τύχη στη στιγμή», ο διευθυντής μάρκετινγκ της Ελληνικά Λαχεία κ. Πετρ Ματεγιόφσκι ανέφερε πως η επιστροφή κερδών στους νικητές του παιχνιδιού (payout) εκτιμάται κατά μέσο όρο στο 60% και τόνισε πως πρόκειται για ένα νέο, απλό και διασκεδαστικό παιχνίδι με συχνά κέρδη, αφού 1 στους 4 κερδίζει. Ταυτόχρονα, ανέφερε πως στο πλαίσιο του υπεύθυνου παιχνιδιού της ΟΠΑΠ έχουν ληφθεί όλες οι ασφαλιστικές δικλίδες ώστε το Σκρατς να μη διατίθεται σε ανηλίκους.
Το Σκρατς θα διαθέτει τέσσερις λαχνούς των 1, 2, 3 και 5 ευρώ, με ανώτατο έπαθλο αντίστοιχα 10.000, 100.000, 200.000 και 500.000 ευρώ ανά κατηγορία
Το Σκρατς κυκλοφορεί σε τέσσερις εκδόσεις: α) Τα «Τυχερά φλουριά», αξίας 1 ευρώ, με πέντε ευκαιρίες επιτυχίας και μέγιστο κέρδος τα 10.000 ευρώ. β) Τα «Μετρητά 24 καρατίων», αξίας 2 ευρώ, με 10 ευκαιρίες επιτυχίας και μέγιστο κέρδος 100.000 ευρώ. Αυτή η κατηγορία μοιράζει συνολικά 38 εκατ. ευρώ. γ) Τα «Μαγικά κεράσια», αξίας 3 ευρώ με 12 ευκαιρίες επιτυχίας και μέγιστο κέρδος 200.000 ευρώ. Αυτή η κατηγορία μοιράζει πάνω από 5 εκατ. ευρώ σε ποσά άνω των 50 ευρώ και δ) Τα «Σμαραγδένια εφτάρια» αξίας 5 ευρώ, με 15 ευκαιρίες επιτυχίας. Συνολικά η κατηγορία μοιράζει 50 εκατ. ευρώ, με ανώτατο έπαθλο τις 500.000 ευρώ. Ο φόρος για τον νικητή για ποσά έως 100 ευρώ είναι μηδενικός, για ποσά έως 500 ευρώ είναι 10% και από 500 ευρώ και πάνω 15%.
Η κυρία Αναστασία Πλοιάρχου, σύμβουλος μάρκετινγκ του ΟΠΑΠ, εκτίμησε πως με την επιθετική διαφημιστική καμπάνια που ξεκινά στις 9 Μαΐου, εντός έξι εβδομάδων το 90% των Ελλήνων θα γνωρίζει για το Σκρατς.
Στόχος είναι το δίκτυο πωλήσεων να ανέλθει σε 6.000 σημεία, ενώ αυτήν την περίοδο η Ελληνικά Λαχεία βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τους πράκτορες και τους χονδρέμπορους των λαχείων για την τελική διαμόρφωση των προμηθειών.
Παράγοντες της Ελληνικά Λαχεία αναφέρουν πως στην πορεία θα αποδειχθεί πως το μόνο κοινό σημείο του Σκρατς με το Ξυστό θα είναι το «ξύσιμο», καθώς το λανσάρισμά του έγινε έπειτα από πολλές ποιοτικές έρευνες, ενώ θα αξιοποιηθεί η εξειδίκευση των εταίρων της κοινοπραξίας και ειδικότερα της Scientific Games στα συστήματα ασφάλειας και εκτύπωσης τέτοιων λαχείων, της Ιntralot στη διαχείριση δεδομένων και της ΟΠΑΠ ΑΕ ως μιας από τις μεγαλύτερες λοταρίες στην Ευρώπη και με το μεγαλύτερο δίκτυο πωλήσεων στην Ελλάδα.