Σβήνει από τον παγκόσμιο χάρτη του μηχανοκίνητου αθλητισμού το φημισμένο Ράλι Ακρόπολις. Αιτία, όπως καταγγέλλουν οι διοργανωτές η μη καταβολή ενός παράβολου ύψους 170.000 ευρώ στην Eurosport Events.
Η διοργανώτρια αρχή του Ράλι Ακρόπολις, η... «Celeritas» (είναι η εταιρία στην οποία έχει αναθέσει η ΕΛΠΑ την διοργάνωση τα τελευταία χρόνια) πληροφορείται στις 23/8/13 ότι το «ράλι των Θεών», ένας από τους παλιότερους και σημαντικότερους αγώνες αυτοκινήτου στο κόσμο τίθεται εκτός προγράμματος του παγκοσμίου πρωταθλήματος. Οι λόγοι, καθαρά οικονομικοί. Η Πολωνία και η Λιθουανία με ένα μεγάλο προϋπολογισμό και χοντρά διαφημιστικά πακέτα είναι οι δυο χώρες που αναλαμβάνουν να αντικαταστήσουν το ελληνικό ράλι συνδιοργανώνοντας έναν αγώνα ιστορικής σημασίας, μιας και για πρώτη φορά στην ιστορία του WRC τα αυτοκίνητα θα πατούσαν λιθουανικό έδαφος. Μόνο το παράβολο που κατέβαλαν ήταν ύψους 450.000 ευρώ!
Οι άνθρωποι της Celeritas βλέποντας ότι λόγω και της οικονομικής κρίσης θα ήταν πολύ δύσκολα να μπουν στο παιχνίδι του ανταγωνισμού ζήτησαν την παρέμβαση του Μεγάρου Μαξίμου. «Σε συνεργασία με τους ανθρώπους του Μαξίμου ξεκινήσαμε μια μεγάλη προσπάθεια για να προστεθεί το Ακρόπολις στο ημερολόγιο» λέει στο protothema.gr ο ιδρυτής της Celeritas κ. Παύλος Αθανασούλας. Σύμφωνα με πληροφορίες υπήρξε μέχρι και προσωπική παρέμβαση του πρωθυπουργού κ. Αντώνη Σαμαρά, ο οποίος φέρεται να μίλησε με τον πρόεδρο της FIA κ. Ζαν Τοντ, ο οποίος με τη σειρά του ζήτησε να υπάρξει άμεση επικοινωνία της θυγατρικής της Red Bull, της Red Bull Media House που έχει αναλάβει την διοργάνωση του WRC με την αντίστοιχη ελληνική εταιρία. Όπως και έγινε με τους δυο διοργανωτές να αναζητούν μια εφικτή λύση. Ωστόσο η πρόταση της Celeritas να προστεθεί το ράλι Ακρόπολις στο καλεντάρι των αγώνων και από 13 να γίνουν 14 μέσα στη χρονιά βρήκε αντίθετους τους κατασκευαστές.
Στις 16 Σεπτεμβρίου πραγματοποιείται νέα συνάντηση στο Μαξίμου, στο γραφείο του Γενικού Γραμματέα κ. Κώστα Μπούρα. «Σε αυτή τη συνάντηση» αναφέρει ο κ. Αθανασούλας, «εξετάσαμε τον τρόπο με τον οποίο έπρεπε να ενεργήσουμε». Και προσθέτει: «Έχοντας την διαβεβαίωση του κ. Τοντ πως αν καταφέρουμε να διοργανώσουμε ένα ευρωπαϊκό Ακρόπολις, τότε το 2015 θα επιστρέφαμε στο παγκόσμιο, είπαμε να το επιχειρήσουμε. Μας ρώτησαν λοιπόν τι θέλουμε και εμείς τους εξηγήσαμε ότι αυτό που χρειαζόμαστε άμεσα είναι η πληρωμή του παράβολου ύψους 170.000 ευρώ και την μεσολάβηση τους για κάποιες ιδιωτικές χορηγίες». Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η Κύπρος πληρώνει στην “ Eurosport Events” που αναλαμβάνει την τηλεοπτική και διαφημιστική κάλυψη του ράλι παράβολο ύψους 450.000 ευρώ.
«Υπογράψαμε λοιπόν και εμείς συμβόλαιο με την Eurosport Events» συνεχίζει ο κ. Αθανασούλας «και έτσι αποκτήσαμε την ευκαιρία να διοργανώσουμε τον αγώνα στα τέλη του Μάρτη και μάλιστα με ιδιαίτερη επιτυχία. Να αναφέρω επίσης ότι σύμφωνα με μελέτη φοιτητή του Πανεπιστημίου του Σέφιλντ τα οφέλη από την διοργάνωση του ράλι Ακρόπολις στην ευρύτερη περιοχή όπου διοργανώνεται είναι εντυπωσιακά. Η εισροή συναλλάγματος υπολογίζεται περίπου στα 8.000.000 ευρώ ενώ βάσει επίσημων στοιχείων 10.000.000 θεατές βλέπουν τον αγώνα μέσω του Eurosport».
Μερικούς μήνες πριν τον αγώνα, πιο συγκεκριμένα στις 21 Ιανουαρίου πραγματοποιήθηκε ακόμα μία σύσκεψη των συναρμοδίων, όπου ανελήφθη η δέσμευση ότι το τσουχτερό παράβολο θα καλυφθεί. «Η Περιφέρεια Αττικής μαζί με την Περιφέρεια Πελοποννήσου δεσμεύτηκαν ότι θα δώσουν από 100.000 ευρώ εκάστη. Όμως η Περιφέρεια Αττικής εκ των υστέρων δηλώνει κώλυμα και έτσι χάνουμε κι αυτό το έσοδο».
Μέσα σε αυτούς που… ξεχνούν να πληρώσουν είναι και ο Δήμος Λουτρακίου, εκεί όπου έχει οριστεί η αφετηρία και ο τερματισμός του Ράλι Ακρόπολις. Ο Δήμος Λουτρακίου φέρεται να χρωστάει στην διοργανώτρια εταιρία 30.000 ευρώ από τον αγώνα του 2012, 20.000 ευρώ από το 2013 και άλλα 20.000 ευρώ για την φετινή διοργάνωση.
Ένα μήνα πριν τον αγώνα, σύμφωνα με τους ανθρώπους της Celeritas, δεν υπήρχε καμία ανταπόκριση από την ελληνική πλευρά για την πληρωμή του παράβολου. Η Eurosport Events απειλεί με ακύρωση του Ράλι Ακρόπολις και γι’ αυτό το λόγο ακολουθούν απανωτές συσκέψεις στο Μαξίμου.
«Διαπιστώσαμε ότι πραγματικά υπήρχε θέληση για να λυθεί το θέμα της καταβολής των χρημάτων» λέει ο κ. Αθανασούλας. «Μάλιστα πραγματοποιήθηκε απευθείας επικοινωνία του υπουργείου με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Eurosport Events, o οποίος με email που μας είχε στείλει απειλούσε ότι αν δεν πληρώσουμε ο αγώνας θα ακυρωθεί».
Τότε οι άνθρωποι της Celeritas, σύμφωνα με τα όσα υποστηρίζουν, αναγκάστηκαν να προβούν σε δραστικές κινήσεις προκειμένου να αποφευχθεί στο παρά πέντε ο «διασυρμός» της χώρας σε παγκόσμιο επίπεδο. «Μην έχοντας άλλη λύση και επειδή βλέπαμε ότι το υπουργείο δεν τηρούσε τις δεσμεύσεις του στείλαμε επιταγή της εταιρίας στο ύψος του παράβολου παρά το γεγονός ότι δεν μπορούσαμε λόγω των υπερβολικών εξόδων να την καλύψουμε».
Την επόμενη βδομάδα ακολουθεί και νέα συνάντηση και οι εκπρόσωποι των αρμόδιων αρχών εμφανίστηκαν για ακόμα μια φορά καθησυχαστικοί ότι τα χρήματα θα αποσταλούν και το ζήτημα θα λήξει εντός των προσεχών ημερών.
«Ο αγώνας έγινε στο τέλος του Μάρτη και σήμερα βρισκόμαστε στο πρώτο δεκαήμερο του Μαΐου και τα χρήματα δεν έχουν σταλεί. Πριν μια βδομάδα ο διευθύνων σύμβουλος της Eurosport Events κ. Φρανσουά Ριμπέιρο σε νέα επικοινωνία μας είπε ότι αν το θέμα δεν λυθεί η Ελλάδα σβήνει από τον χάρτη του μηχανοκίνητου αθλητισμού και το Eurosport θα δημοσιοποιήσει το θέμα σε παγκόσμιο επίπεδο, ενώ θα ξεκινήσει και εναντίον μας τις νομικές διαδικασίες».