Εκτενές αφιέρωμα στην απόφαση του Βαγγέλη Μαρινάκη να εμπλακεί στα πολιτικά δρώμενα της χώρας και δη σε αυτά του Πειραιά κάνει σήμερα το πρακτορείο Reuters.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά το άρθρο «ο ιδιοκτήτης της επιτυχημένης ελληνικής ποδοσφαιρικής ομάδας (Ολυμπιακός) μπήκε με... φόρα στην πολιτική σκηνή και κατάφερε ήδη να πετύχει μια μεγάλη νίκη. Ο υποψήφιος δήμαρχος ενός ανεξάρτητου συνδυασμού (Μώραλης) στον οποίο ήταν συνιδρυτής ο Μαρινάκης κέρδισε τον πρώτο γύρο των εκλογών στον Πειραιά, παρόλο που ξεκίνησε μόλις τέσσερις εβδομάδες πριν, και ο ίδιος ο μεγιστάνας συμμετέχει ως δημοτικός σύμβουλος. Οι εφοπλιστές συνήθως κρατούν ένα χαμηλό προφίλ, απολαμβάνοντας ένα προνομιακό καθεστώς φορολόγησης, που δημιούργησε όμως χιλιάδες θέσεις εργασίας στο λιμάνι. Η επιτυχία του Μαρινάκη αντικατοπτρίζει τη δυσφορία των Ελλήνων απέναντι στους πολιτικούς τους οποίους κατηγορούν ότι οδήγησαν την χώρα ένα βήμα από την χρεοκοπία».
Μεταφέρει μάλιστα και τα λόγια του προέδρου του Ολυμπιακού στο Βήμα: «Γεννήθηκα και μεγάλωσα στον Πειραιά. Νοιάζομαι για την πόλη. Αγωνιζόμαστε για το λιμάνι της καρδιάς μας».
Οι υποσχέσεις του έχουν ανταπόκριση στον Πειραιά, ο οποίος έχει υποφέρει πολύ κατά την εξαετή οικονομική κρίση, παρά το ότι είναι το «σπίτι» εκατοντάδων ναυτιλιακών εταιρειών που αναπτύσσονται σε ολόκληρο τον κόσμο και αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα επιβατικά λιμάνια παγκοσμίως, αναφέρει το άρθρο, προσθέτοντας ότι «η τρέχουσα περίοδος χαρακτηρίζεται από αβεβαιότητα για το λιμάνι, το οποίο πρόκειται σύντομα να ιδιωτικοποιηθεί, παρά την αντίδραση του Μαρινάκη και άλλων εφοπλιστών.
Παρά την κριτική που δέχεται από τους πολιτικούς του αντιπάλους, προς το παρόν ο Μαρινάκης κυριαρχεί: «Είναι η κατάλληλη στιγμή για την υποψηφιότητα του. Ήταν επιτέλους καιρός να δοκιμάσουμε κάποιον που δεν προέρχεται από την πολιτική σκηνή», αναφέρει ο Αλέξανδρος Νανόπουλος, που πουλά περιοδικά στον δρόμο, λίγα μέτρα από εκεί που αράζουν τα πολυτελή σκάφη.
Ο Μαρινάκης είναι πρόεδρος της Capital Product Partners, μιας εταιρείας εισηγμένης στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, που διαζειρίζεται έναν στόλο από τάνκερς και κοντέινερς.
Όπως τονίζει το Reuters, ο Έλληνας μεγιστάνας παραδέχεται ότι δεν έχει χρόνο για να κατάβει για δήμαρχος, ενώ και οι νόμοι θα τον απέτρεπαν, καθώς είναι ιδιοκτήτης παράκτιων εταιρειών.
Στηριζόμενος στην απογοήτευση των πολιτών, δεσμεύτηκε ότι θα μετατρέψει τον Πειραιά σε ναυτιλιακό κέντρο, το οποίο θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας για όλους τους πολίτες. Για να το στηρίξει φέρνει ως παράδειγμα την επιτυχία του ως εφοπλιστής και ως πρόεδρος του Ολυμπιακού. Ο ίδιος πάντως παρά τις αυξημένες τηλεοπτικές του εμφανίσεις δηλώνει ότι «δεν μπορώ ούτε πρόκειται να γίνω ο Έλληνας Μπερλουσκόνι».
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά το άρθρο «ο ιδιοκτήτης της επιτυχημένης ελληνικής ποδοσφαιρικής ομάδας (Ολυμπιακός) μπήκε με... φόρα στην πολιτική σκηνή και κατάφερε ήδη να πετύχει μια μεγάλη νίκη. Ο υποψήφιος δήμαρχος ενός ανεξάρτητου συνδυασμού (Μώραλης) στον οποίο ήταν συνιδρυτής ο Μαρινάκης κέρδισε τον πρώτο γύρο των εκλογών στον Πειραιά, παρόλο που ξεκίνησε μόλις τέσσερις εβδομάδες πριν, και ο ίδιος ο μεγιστάνας συμμετέχει ως δημοτικός σύμβουλος. Οι εφοπλιστές συνήθως κρατούν ένα χαμηλό προφίλ, απολαμβάνοντας ένα προνομιακό καθεστώς φορολόγησης, που δημιούργησε όμως χιλιάδες θέσεις εργασίας στο λιμάνι. Η επιτυχία του Μαρινάκη αντικατοπτρίζει τη δυσφορία των Ελλήνων απέναντι στους πολιτικούς τους οποίους κατηγορούν ότι οδήγησαν την χώρα ένα βήμα από την χρεοκοπία».
Μεταφέρει μάλιστα και τα λόγια του προέδρου του Ολυμπιακού στο Βήμα: «Γεννήθηκα και μεγάλωσα στον Πειραιά. Νοιάζομαι για την πόλη. Αγωνιζόμαστε για το λιμάνι της καρδιάς μας».
Οι υποσχέσεις του έχουν ανταπόκριση στον Πειραιά, ο οποίος έχει υποφέρει πολύ κατά την εξαετή οικονομική κρίση, παρά το ότι είναι το «σπίτι» εκατοντάδων ναυτιλιακών εταιρειών που αναπτύσσονται σε ολόκληρο τον κόσμο και αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα επιβατικά λιμάνια παγκοσμίως, αναφέρει το άρθρο, προσθέτοντας ότι «η τρέχουσα περίοδος χαρακτηρίζεται από αβεβαιότητα για το λιμάνι, το οποίο πρόκειται σύντομα να ιδιωτικοποιηθεί, παρά την αντίδραση του Μαρινάκη και άλλων εφοπλιστών.
Παρά την κριτική που δέχεται από τους πολιτικούς του αντιπάλους, προς το παρόν ο Μαρινάκης κυριαρχεί: «Είναι η κατάλληλη στιγμή για την υποψηφιότητα του. Ήταν επιτέλους καιρός να δοκιμάσουμε κάποιον που δεν προέρχεται από την πολιτική σκηνή», αναφέρει ο Αλέξανδρος Νανόπουλος, που πουλά περιοδικά στον δρόμο, λίγα μέτρα από εκεί που αράζουν τα πολυτελή σκάφη.
Ο Μαρινάκης είναι πρόεδρος της Capital Product Partners, μιας εταιρείας εισηγμένης στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, που διαζειρίζεται έναν στόλο από τάνκερς και κοντέινερς.
Όπως τονίζει το Reuters, ο Έλληνας μεγιστάνας παραδέχεται ότι δεν έχει χρόνο για να κατάβει για δήμαρχος, ενώ και οι νόμοι θα τον απέτρεπαν, καθώς είναι ιδιοκτήτης παράκτιων εταιρειών.
Στηριζόμενος στην απογοήτευση των πολιτών, δεσμεύτηκε ότι θα μετατρέψει τον Πειραιά σε ναυτιλιακό κέντρο, το οποίο θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας για όλους τους πολίτες. Για να το στηρίξει φέρνει ως παράδειγμα την επιτυχία του ως εφοπλιστής και ως πρόεδρος του Ολυμπιακού. Ο ίδιος πάντως παρά τις αυξημένες τηλεοπτικές του εμφανίσεις δηλώνει ότι «δεν μπορώ ούτε πρόκειται να γίνω ο Έλληνας Μπερλουσκόνι».