Τελική πρόταση για το Τραμ στη Θεσσαλονίκη - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Τρίτη 10 Ιουνίου 2014

Τελική πρόταση για το Τραμ στη Θεσσαλονίκη


  • Θα εξυπηρετεί 52 εκατ. επιβάτες το χρόνο, θα έχει μήκος 24 χιλιόμετρα, θα υλοποιηθεί σε τρεις φάσεις, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το ...2030 και θα είναι συμπληρωματικό και όχι ανταγωνιστικό του μετρό.


Ο λόγος για το τραμ Θεσσαλονίκης, την τελική πρόταση του οποίου παρουσίασε το...  Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ), σε συνάντηση εκπροσώπων φορέων στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου ECOTALE, ενώ για την κατασκευή του προτάθηκε η «Αττικό Μετρό Α.Ε.».

Ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ, Γιάννης Παλαιστής, επισήμανε την ανάγκη να διεκδικήσουν όλοι οι φορείς της πόλης μαζί τη δημιουργία ενός δικτύου τραμ και ανέφερε ότι «είναι στο χέρι μας να κάνουμε τη Θεσσαλονίκη σύγχρονη μητρόπολη επιβατικών μεταφορών».

Μιλώντας στην ίδια εκδήλωση ο δήμαρχος, Γιάννης Μπουτάρης, δήλωσε ότι «για τον δήμο Θεσσαλονίκης, το τραμ είναι η πρώτη προτεραιότητά του για την περίοδο 2014-2020 και είναι η πρώτη πρόταση που θα καταθέσουμε στο νέο ΕΣΠΑ. Είναι ψέμα ολκής ότι το τραμ είναι ανταγωνιστικό του μετρό».

Το προτεινόμενο δίκτυο έχει μήκος 24 χλμ., θα υλοποιηθεί σε τρεις χρονικά φάσεις και το κόστος του ανέρχεται στα 20-22 εκ. ευρώ ανά χλμ. (συνολικό κόστος 515,76 εκ. ευρώ). Το σχέδιο προβλέπει 43 στάσεις και 5 τερματικούς σταθμούς, ένα αμαξοστάσιο 45 στρεμμάτων και ηλεκτροκίνηση με εναέρια καλώδια.

Η μετακίνηση των επιβατών θα γίνεται με 45 αρθρωτά οχήματα χαμηλού δαπέδου, χωρητικότητας 220 ατόμων (140 όρθιοι, 40 καθήμενοι), τα οποία θα έχουν μέγιστη ταχύτητα 80 χλμ./ώρα. Οι κοινές στάσεις με το μετρό είναι πέντε: Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Πανεπιστήμια, Παπάφη, Πρώην Νομαρχία, Μίκρα, ενώ συνολικά θα μετακινούνται περίπου 172.700 επιβάτες την ημέρα, με δυνατότητα να φτάσουν τους 196.300.

Τρία είναι τα προτεινόμενα δρομολόγια: ΚΤΕΛ-Ελαιώνες Πυλαίας (χρόνος απλής διαδρομής 32 λεπτά), ΝΣΣΘ-Ελαιώνες (26 λεπτά), Πλατεία Ευόσμου-Μίκρα (41 λεπτά).

Το συνολικό κόστος λειτουργίας και συντήρησης ανά επιβάτη είναι 0,4 ευρώ και η τιμή του εισιτηρίου μπορεί να είναι κοντά στο 1 ευρώ.

Οι μελετητές επισήμαναν την μείωση των ρύπων και των τροχαίων ατυχημάτων από την λειτουργία του τραμ, ενώ με την κατασκευή του θα γίνουν αναπλάσεις και αναβαθμίσεις περιοχών, τακτοποιήσεις οδών, αύξηση της ελκυστικότητας και σημαντική βελτίωση της εικόνας της πόλης.

Την υλοποίηση του τραμ προτείνεται να αναλάβει η «Αττικό Μετρό ΑΕ», που έχει την τεχνογνωσία, σε συνεργασία με το ΣΑΣΘ, ώστε να επιτευχθεί και η μέγιστη δυνατή διεπαφή με το μετρό, ενώ προβλέπεται και αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών, ώστε να είναι τροφοδοτικές προς το τραμ κι όχι ανταγωνιστικές.

Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης που παρουσιάστηκε προβλέπει δημοπράτηση του έργου ως το τέλος του 2014 (με την προϋπόθεση ότι όλες οι εγκρίσεις θα δοθούν το δεύτερο εξάμηνο), ανάθεση του έργου ως το τέλος του 2016, κατασκευή της πρώτης φάσης (ΚΤΕΛ – Ελαιώνες) ως το τέλος του 2020, κατασκευή δεύτερης φάσης (ΧΑΝΘ – Μίκρα) ως το τέλος του 2025 και κατασκευή της τρίτης φάσης (ΝΣΣ - Πανεπιστήμιο) ως το τέλος του 2030.

Μαρία Ριτζαλέου
Bookmark and Share