- Εναν... ψηφιακό παιδότοπο για τα παιδιά του 21ου αιώνα δημιούργησε η βρετανική εταιρεία online παιδικών παιχνιδιών Mind Candy, που τολμάει να παρουσιάσει πρώτη το πρώτο δίκτυο κοινωνικής δικτύωσης αποκλειστικά για παιδιά.
Πρόκειται για το PopJam, μία εφαρμογή κινητού μέσω της οποίας παιδιά ηλικίας από 7 έως 12 ετών θα...μπορούν να δημιουργούν και να μοιράζονται ζωγραφιές, να σχολιάζουν δημοσιεύσεις άλλων χρηστών και να συμμετέχουν σε διαγωνισμούς ζωγραφικής, οι νικητές των οποίων θα βλέπουν τα σχέδιά τους δημοσιευμένα στο PopJam.
Ο ιδρυτής της εταιρείας Μάικλ Ακτον Σμιθ, του οποίου η επιτυχία με το παιχνίδι «Moshi Monsters», τον έχει κατατάξει μεταξύ των πιο γνωστών και πιο πετυχημένων Βρετανών επιχειρηματιών που δραστηριοποιούνται στον χώρο της τεχνολογίας, εμφανίζεται βέβαιος ότι η νέα πλατφόρμα θα μπορέσει να προσελκύσει την πλατιά μάζα των παιδιών αυτής της ηλικιακής ομάδας ή τουλάχιστον μεγάλο μέρος των 85 εκατομμυρίων χρηστών του Moshi Monsters.
Μέχρι σήμερα, η αγορά για παιδιά περιορίζονταν σε παιχνίδια ή σε πολύ αυστηρά ελεγχόμενες υπηρεσίες chat, όπως το club της Walt Disney. Παιδιά κάτω των 13 απαγορεύεται να έχουν πρόσβαση σε κοινωνικά δίκτυα μεταξύ των οποίων και το Facebook, αν και πολλά χρησιμοποιούν είτε το προφίλ των γονιών τους είτε δηλώνουν ψεύτικη ηλικία.
Οι δυσκολίες για το παιδικό «facebook» είναι πολλές: πρώτα πρώτα εκφράζονται σοβαρές κι μεγάλες επιφυλάξεις από γονείς, εκπαιδευτικούς και ψυχολόγους για την ασφάλεια των παιδιών αλλά και την πνευματική τους υγεία. Επίσης, σε πολλές χώρες, οι διαφημίσεις που απευθύνονται σε παιδιά διέπονται σε αυστηρούς ελέγχους για το περιεχόμενό τους και οι διαφημίσεις αποτελούν ζωτικό πόρο εσόδων για όλα τα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης.
Οι υπεύθυνοι της Mind Candy λένε ότι θα προσπαθήσουν να παραλείψουν κατά την εγγραφή προσωπικές πληροφορίες, όπως το επώνυμο ή τη διεύθυνση του χρήστη και θα είναι σε ετοιμότητα για τυχόν διείσδυση παιδεραστών ή σχολίων που σχετίζονται με τον εκφοβισμό. Για να προστατεύσουν το προσωπικό απόρρητο, απαγορεύονται οι selfie φωτογραφίες, εκτός κι αν τα χαρακτηριστικά του προσώπου είναι καλυμμένα, όπως για παράδειγμα, με γυαλιά.
Στο μεταξύ, το Facebook ετοιμάζεται κι αυτό για τη δική του παιδική εκδοχή.
Πατέντα
Με μια πατέντα που έχει κατοχυρώσει εδώ και περίπου δύο χρόνια, θα προσπαθήσει να περιορίσει την πρόσβαση των ανηλίκων σε ακατάλληλο περιεχόμενο, αλλά και τα κρούσματα αποπλάνησης. Οι γονείς θα πρέπει πρώτα να αποδείξουν την ταυτότητά τους, ότι δηλαδή είναι πράγματι γονείς του συγκεκριμένου παιδιού και στη συνέχεια θα μπορούν να φτιάξουν λογαριασμό για το παιδί τους. Ο λογαριασμός αυτός θα δίνει στους γονείς τη δυνατότητα να περιορίσουν την πρόσβαση σε συγκεκριμένο περιεχόμενο και υπηρεσίες, θα μπορούν να ελέγχουν τα αιτήματα φιλίας που δέχεται το παιδί τους, εφαρμογές τρίτων που έρχονται μέσω Facebook και παιχνίδια.
Οσον αφορά τα προσωπικά δεδομένα των παιδικών λογαριασμών, οι κανονισμοί θα είναι ιδιαίτερα αυστηροί και σχεδόν καθετί που θα θέλει να κάνει το παιδί θα απαιτεί γονική συναίνεση.
ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΚΑΤΣΑΡΟΥ