-Σόφια,Βουλγαρίας-
Το μεγαλύτερο εμπορικό συγκρότημα στα Βαλκάνια έχει δύο ελληνικές υπογραφές από τους κλάδους του λιανεμπορίου και της ναυτιλίας και εγκαινιάστηκε μόλις χθές στη Σόφια, παρουσία μάλιστα του Βούλγαρου πρωθυπουργού Μποϊκο Μπορίσοφ (φωτογρ.) και πολλών...γνωστών ονομάτων του ελληνικού επιχειρείν. Η κοινή επένδυση των ομίλων Ι. Κούστα της Danaos και Φουρλή για τη δημιουργία του εμπορικού κέντρου Sofia Ring Mall κόστισε συνολικά 130 εκατ. ευρώ και έρχεται να προστεθεί στην επένδυση των 50 εκατ. ευρώ που έχει ήδη ολοκληρώσει από το 2011 για τη δημιουργία του ΙΚΕΑ η Fourlis, ακριβώς δίπλα από το νέο mall. Από την πλευρά του, ο Iωάννης Κούστας πρόκειται να συνεχίσει να επενδύει αυτόνομα στην ίδια περιοχή, σε ιδιωτικές εκτάσεις που έχει αγοράσει σταδιακά τα τελευταία χρόνια, με σκοπό τη δημιουργία της μεγαλύτερης οργανωμένης μικτής, εμπορικής και οικιστικής ανάπτυξης στη γείτονα, με συνολικές επενδύσεις άνω των 400 εκατ. ευρώ
«Πρόκειται για τη μεγαλύτερη συνδυασμένη επένδυση στα Βαλκάνια, συνολικής επιφάνειας 105.000 τ.μ., εκ των οποίων τα 75.000 αφορούν το νέο mall και τα υπόλοιπα 30.000 το ΙΚΕΑ”, ανέφερε ο κ. Βασίλης Φουρλής. «Το ΙΚΕΑ είναι 100% του ομίλου Fourlis, το Sofia Ring Mall είναι 50%- 50% κοινή επένδυση των δύο ομίλων, ενώ ο Ι. Κούστας έχει το δικό του όραμα, συνεχίζοντας τις επενδύσεις στην περιοχή, μεγάλο μέρος των οποίων θα αφορά κατοικίες
Συνολικά, το mall των 75.000 τ.μ. φιλοξενεί πάνω από 200 καταστήματα, πάνω από 400 μάρκες- 100 από τις οποίες έρχονται για πρώτη φορά στη βουλγαρική αγορά- το μόνο κινηματογράφο στη χώρα με δέκα VIP αίθουσες, το μεγαλύτερο κέντρο ψυχαγωγίας εσωτερικού χώρου, τη μεγαλύτερη πίστα για kart στη χώρα, έκτασης 7,500 τ.μ., το μεγαλύτερο πολυκατάστημα, δωρεάν parking 3.500 θέσεων, VIP parking 100 θέσεων. Μέχρι στιγμής το 82% του εμπορικού κέντρου είναι μισθωμένο.νάμεσα στα brands που εισέρχονται για πρώτη φορά στην τοπική αγορά είναι και τα Notosgalleries με μία επένδυση άνω των 2 εκατ. ευρώ σε ένα χώρο 6.000 τ.μ. και μάλιστα στη νέα εμπορική εταιρεία που δημιούργησε ο όμιλος Νotos για τον σκοπό αυτό συμμετέχουν με ποσοστά από 25% έκαστος και οι όμιλοι Δαναός και Fourlis. Με το νέο πολυκατάστημα, το Sofia Ring Mall εισάγει τη λογική του shop-in-shop για πρώτη φορά στη βουλγαρική αγορά, διευκολύνοντας τη διαδικασία του shopping και προσφέροντας μια μεγάλη ποικιλία διαφορετικών brands, για όλη την οικογένεια, στο ίδιο μέρος. Εκτός από το Notosgalleries και το FUNTASY Ring Park, το εμπορικό κέντρο φιλοξενεί, επίσης, τα καταστήματα Supermarket Piccadilly, Technomarket, Mr. Bricolage, Yavor, Mango, H&M, Terranova, New Yorker, LC Waikiki, Cine Grand και Sofia Karting Ring. Συνδυασμένο με το κατάστημα ΙΚΕΑ, το Sofia Ring Mall θα προσφέρει στους επισκέπτες του περισσότερα από 50.000 τ.μ. με καταστήματα για έπιπλα και οικιακό εξοπλισμό, μετατρέποντάς το στο μεγαλύτερο προορισμό για αγορές αυτού του είδους στη Βουλγαρία. Oσον αφορά τις ελληνικές παρουσίες στο mall, μεταξύ αυτών είναι η Puma του ομίλου Φάις, τα Intersport του ομίλου Φουρλή, η Oxford Company, τα Flocafe, τα Burgering House, το Funtasy Park κ.α
Οι προβλέψεις ως προς τις επισκεψιμότητες κάνουν λόγο για 60.000- 70.000 καταναλωτές την ημέρα και περίπου 5 εκατομμύρια σε ετήσια βάση, την ίδια στιγμή που το γειτονικό ΙΚΕΑ έχει περί το 1 εκατ. επισκέπτες το χρόνο, ενώ η ετήσια αύξηση των πωλήσεων του ΙΚΕΑ, από το 2011 έως σήμερα κινείται σταθερά μεταξύ 10- 15%. Τα δύο εμπορικά λειτουργήσουν συμπληρωματικά, ενώ επιπλέον οφέλη αναμένονται από την πρόσβαση με μετρό μετά από μία διετία, σύμφωνα τουλάχιστον με τις κυβερνητικές δεσμεύσεις
Στα γνωστά ονόματα που έδωσαν το ‘’παρών’’ στα χθεσινά εγκαίνια ήταν ο αντιπρόεδρος της Aegean κ. Ευτύχης Βασιλάκης, ο Αχιλλέας Κωνσταντακόπουλος του ομίλου ΤΕΜΕΣ (Costa Navarino), ο πρώην υπουργός Πέτρος Δούκας, η Βαρβάρα Βερνίκου και ο Μιχάλης Παπαέλληνας των πολυκαταστημάτων Notos, ο επικεφαλής του ομίλου Faisgroup Σάμι Φάις, ο Θεόδωρος Δούρος, διευθύνων σύμβουλος της Δούρος κ.α
Η ελληνική αγορά
Ο κ. Φουρλής δεν παρέλειψε να σχολιάσει τα τεκταινόμενα και στο εγχώριο λιανεμπόριο με αισιόδοξες μάλιστα προβλέψεις: «Εδώ και τρείς μήνες η ελληνική αγορά έχει γυρίσει κάτι που το βλέπουμε τόσο στον οικιακό εξοπλισμό (ΙΚΕΑ) όσο και στην ένδυση (Intersport). Από τον Αύγουστο και μετά η αγορά κινείται ανοδικά και ειδικά ο Οκτώβριος ήταν πολύ θετικός