- Τα «ηνία» της παγκόσμιας ναυτιλίας εξακαλουθούν να κραττούν οι Έλληνες εφοπλιστές.
- H αξία του ελληνόκτητου στόλου το 2014 εμφανίζεται αυξημένη κατά 4,5%, διατηρώντας τη πρώτη θέση και μάλιστα με διαφορά στη σχετική λίστα.
Τα «ηνία» της παγκόσμιας ναυτιλίας εξακαλουθούν να κραττούν οι Έλληνες εφοπλιστές.
Σύμφωνα με... στοιχεία της VesselsValue.com, η αξία του ελληνόκτητου στόλου ανέρχεται σε 105,6 δισ. δολάρια έναντι 101,03 δισ. ευρώ το 2014, αυξημένη κατά 4,5%, διατηρώντας τη πρώτη θέση και μάλιστα με διαφορά στη σχετική λίστα. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Ιαπωνία, με την αξία του στόλου της να διαμορφώνεται σε 89,7 δισ. δολάρια, στην τρίτη η Κίνα με 70,7 δισ. δολάρια, στην τέταρτη η Γερμανία με 49,7 δισ. δολάρια και στην πέμπτη η Σιγκαπούρη με 38,2 δισ. δολάρια.
Η μεγάλη δύναμη του ελληνόκτητου στόλου εντοπίζεται στα δεξαμενόπλοια, με τη συνολική αξία τους να φθάνει στα 41,7 δισ. δολάρια και στα bulker (πλοία ξηρού φορτίου) με συνολική αξία 35,5 δισ. δολάρια. Ακολουθούν τα LNG με συνολική αξία 12,27 δισ. δολάρια, τα containership (μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων) με 12,25 δισ. δολάρια και τελευταία τα LPG με 3,88 δισ. δολάρια.
Νέες επενδύσεις
Την ίδια ώρα, σύμφωνα πάντα με την VesselsValue.com, οι Έλληνες εφοπλιστές δαπάνησαν συνολικά περίπου 19,2 δισ. δολάρια το 2014, προκειμένου να ενισχύσουν τη δυναμικότητα του στόλου τους. Συγκεκριμένα, τα 11,7 δισ. δολ. κατευθύνθηκαν για παραγγελίες νέων πλοίων και τα 8,5 δισ. δολ. επενδύθηκαν στην αγορά μεταχειρισμένων. Από τις επενδύσεις για νέες παραγγελίες ποσό 4,4 δισ. δολ.
Κατευθύνθηκε για δεξαμενόπλοια, 2,6 δισ. δολ., για bulker , 1,94 δισ. για containership, 1,88 δισ. για LNG και 867 εκατ. δολ., για LPG. Όσον αφορά στη συνολική αξία του παγκόσμιου στόλου ενισχύθηκε κατά 3,2% το 2015 και ανήλθε σε 680,4 δισ. δολάρια από 659,6 δισ. δολάρια το 2014.