Καταιγιστικές είναι τις τελευταίες ώρες οι εξελίξεις σχετικά με τα αίτια της συντριβής του Airbus A320 της εταιρείας Germanwings, στην οποία βρήκαν τον θάνατο 150 άνθρωποι καθώς νέες πληροφορίες έρχονται συνεχώς στο φως της δημοσιότητας.
Στο ενδεχόμενο της αυτοκτονίας στρέφονται τώρα οι έρευνες
Σύμφωνα με δημοσιεύματα των ξένων ΜΜΕ, στην περίπτωση που επιβεβαιωθεί η πληροφορία αυτό οδηγεί στο συμπέρασμα ότι ο συγκυβερνήτης πιθανόν να ήθελε να αυτοκτονήσει. "Από έρευνα για τα αίτια της πτώσης μπορεί να μετατραπεί σε έρευνα για εγκληματική ενέργεια", ανέφερε στο BBC ένας εμπειρογνώμονας για θέματα ασφάλειας πτήσεων. Άλλωστε η γαλλική υπηρεσία έρευνα αεροπορικών δυστυχημάτων (BEA) δεν έχει διαψεύσει το σενάριο αυτό.
Άλλωστε στο ίδιο μήκος κύματος η Le Monde που επικαλείται πηγή κοντά στις έρευνες αναφέρει ότι πλέον το σενάριο του ατυχήματος απομακρύνεται και αναδύεται η περίπτωση αυτοκτονίας ή σκόπιμης ενέργειας.
Aναλυτικά στο δημοσίευμα των NYT πηγές που είναι σε θέση να γνωρίζουν στοιχεία από τον καταγραφέα συνομιλιών στο θάλαμο διακυβέρνησης (μαύρο κουτί) αποκάλυψαν ότι «ο χειριστής που ήταν έξω από το πιλοτήριο χτυπά ελαφρά την πόρτα χωρίς να του απαντήσει κανείς». «Και τότε χτυπά την πόρτα πιο δυνατά αλλά και πάλι δεν λαμβάνει απάντηση. Δεν υπήρξε καμία απάντηση».
«Μπορεί κανείς να ακούσει ότι προσπαθεί να σπάσει την πόρτα», ανέφερε ένας ερευνητής χωρίς να δώσει άλλες λεπτομέρειες.
Δεν διευκρινίζεται αν ο πιλότος που είχε σηκωθεί από τη θέση του ήταν ο κυβερνήτης του αεροσκάφους ή ο συγκυβερνήτης του.
Σύμφωνα με την πηγή που μετέχει στην αποκωδικοποίηση του καταγραφέα πτήσης και την οποία επικαλείται η αμερικανική εφημερίδα η γλώσσα που ακούγεται είναι τα γερμανικά. Επίσης στο τέλος της ηχογράφησης ακούγεται ένας συναγερμός που προφανώς είναι το σήμα που προειδοποιεί για την προσέγγιση του αεροσκάφους στο έδαφος.
Επίσης μια άλλη πηγή των ερευνών δήλωσε προς το Γαλλικό Πρακτορείο ότι ο συγκυβερνήτης της πτήσης είχε μπει "πρόσφατα στην εταιρεία Germanwings που είναι θυγατρική της Lufthansa". Η πρόσληψή του έγινε περί τα τέλη του 2013 και στο βιογραφικό του είχε μερικές εκατοντάδες ώρες πτήσης. Η εθνικότητα του δεν έχει αποσαφηνιστεί δήλωσε η ίδια πηγή.
Επιπλέον όπως έγινε γνωστό από την Εισαγγελία της Γερμανίας δεν έχει γίνει ακόμα γνωστό ποιός από τους δύο πιλότους βρέθηκε πριν την απότομη "βύθιση" εκτός πιλοτηρίου.
Εισαγγελέας Μασσαλίας: Ο συγκυβερνήτης είχε τις αισθήσεις του μέχρι την ώρα της πρόσκρουσης
Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε το μεσημέρι ο Εισαγγελέας της Μασσαλίας ανέφερε ότι σύμφωνα με τα ηχητικά αποσπάσματα που έχει στην διάθεσή του, ο συγκυβερνήτης του "μοιραίου" αεροσκάφους φέρεται να είχε τις αισθήσεις του μέχρι την πρόσκρουση.
Δεν επιβεβαιώνει τις πληροφορίες η Lufthansa
Η αεροπορική εταιρεία Lufthansa δεν επιβεβαίωσε τις πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες ο ένας από τους δύο πιλότους βρέθηκε μόνος του στη διακυβέρνηση του αεροσκάφους, την ώρα που ο δεύτερος πιλότος έμεινε αποκλεισμένος έξω από το κόκπιτ.
Aνακοίνωσε πάντως ότι ο συγκυβερνήτης του A320 είχε προσληφθεί τον Σεπτέμβριο 2013 από την Germanwings και ότι είχε στο ενεργητικό του 630 ώρες πτήσης.
Από την πλευρά της η Germanwings ανακοίνωσε: "Θα κάνουμε τα πάντα για να αποκτήσουμε περισσότερες πληροφορίες και δεν θα συμμετάσχουμε σε εικοτολίες. Η έρευνα για τα αίτια του δυστυχήματος ανήκει στις αρμόδιες αρχές".
- Στο ενδεχόμενο της αυτοκτονίας στρέφονται τώρα οι έρευνες..
Στο ενδεχόμενο της αυτοκτονίας στρέφονται τώρα οι έρευνες
Σύμφωνα με δημοσιεύματα των ξένων ΜΜΕ, στην περίπτωση που επιβεβαιωθεί η πληροφορία αυτό οδηγεί στο συμπέρασμα ότι ο συγκυβερνήτης πιθανόν να ήθελε να αυτοκτονήσει. "Από έρευνα για τα αίτια της πτώσης μπορεί να μετατραπεί σε έρευνα για εγκληματική ενέργεια", ανέφερε στο BBC ένας εμπειρογνώμονας για θέματα ασφάλειας πτήσεων. Άλλωστε η γαλλική υπηρεσία έρευνα αεροπορικών δυστυχημάτων (BEA) δεν έχει διαψεύσει το σενάριο αυτό.
Άλλωστε στο ίδιο μήκος κύματος η Le Monde που επικαλείται πηγή κοντά στις έρευνες αναφέρει ότι πλέον το σενάριο του ατυχήματος απομακρύνεται και αναδύεται η περίπτωση αυτοκτονίας ή σκόπιμης ενέργειας.
Aναλυτικά στο δημοσίευμα των NYT πηγές που είναι σε θέση να γνωρίζουν στοιχεία από τον καταγραφέα συνομιλιών στο θάλαμο διακυβέρνησης (μαύρο κουτί) αποκάλυψαν ότι «ο χειριστής που ήταν έξω από το πιλοτήριο χτυπά ελαφρά την πόρτα χωρίς να του απαντήσει κανείς». «Και τότε χτυπά την πόρτα πιο δυνατά αλλά και πάλι δεν λαμβάνει απάντηση. Δεν υπήρξε καμία απάντηση».
«Μπορεί κανείς να ακούσει ότι προσπαθεί να σπάσει την πόρτα», ανέφερε ένας ερευνητής χωρίς να δώσει άλλες λεπτομέρειες.
Δεν διευκρινίζεται αν ο πιλότος που είχε σηκωθεί από τη θέση του ήταν ο κυβερνήτης του αεροσκάφους ή ο συγκυβερνήτης του.
Σύμφωνα με την πηγή που μετέχει στην αποκωδικοποίηση του καταγραφέα πτήσης και την οποία επικαλείται η αμερικανική εφημερίδα η γλώσσα που ακούγεται είναι τα γερμανικά. Επίσης στο τέλος της ηχογράφησης ακούγεται ένας συναγερμός που προφανώς είναι το σήμα που προειδοποιεί για την προσέγγιση του αεροσκάφους στο έδαφος.
Επίσης μια άλλη πηγή των ερευνών δήλωσε προς το Γαλλικό Πρακτορείο ότι ο συγκυβερνήτης της πτήσης είχε μπει "πρόσφατα στην εταιρεία Germanwings που είναι θυγατρική της Lufthansa". Η πρόσληψή του έγινε περί τα τέλη του 2013 και στο βιογραφικό του είχε μερικές εκατοντάδες ώρες πτήσης. Η εθνικότητα του δεν έχει αποσαφηνιστεί δήλωσε η ίδια πηγή.
Επιπλέον όπως έγινε γνωστό από την Εισαγγελία της Γερμανίας δεν έχει γίνει ακόμα γνωστό ποιός από τους δύο πιλότους βρέθηκε πριν την απότομη "βύθιση" εκτός πιλοτηρίου.
Εισαγγελέας Μασσαλίας: Ο συγκυβερνήτης είχε τις αισθήσεις του μέχρι την ώρα της πρόσκρουσης
Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε το μεσημέρι ο Εισαγγελέας της Μασσαλίας ανέφερε ότι σύμφωνα με τα ηχητικά αποσπάσματα που έχει στην διάθεσή του, ο συγκυβερνήτης του "μοιραίου" αεροσκάφους φέρεται να είχε τις αισθήσεις του μέχρι την πρόσκρουση.
Δεν επιβεβαιώνει τις πληροφορίες η Lufthansa
Η αεροπορική εταιρεία Lufthansa δεν επιβεβαίωσε τις πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες ο ένας από τους δύο πιλότους βρέθηκε μόνος του στη διακυβέρνηση του αεροσκάφους, την ώρα που ο δεύτερος πιλότος έμεινε αποκλεισμένος έξω από το κόκπιτ.
Aνακοίνωσε πάντως ότι ο συγκυβερνήτης του A320 είχε προσληφθεί τον Σεπτέμβριο 2013 από την Germanwings και ότι είχε στο ενεργητικό του 630 ώρες πτήσης.
Από την πλευρά της η Germanwings ανακοίνωσε: "Θα κάνουμε τα πάντα για να αποκτήσουμε περισσότερες πληροφορίες και δεν θα συμμετάσχουμε σε εικοτολίες. Η έρευνα για τα αίτια του δυστυχήματος ανήκει στις αρμόδιες αρχές".