Αλλαγή φρουράς στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Τρίτη 21 Απριλίου 2015

Αλλαγή φρουράς στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.


  • Σε αλλαγή της διοίκησης του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης προχωρούν την Τετάρτη κυβέρνηση και ΤΑΙΠΕΔ μετά την δεδηλωμένη απόφαση του πρόεδρου και διευθύνοντος σύμβουλου της ΟΛΘ ΑΕ Στέλιου Αγγελούδη να αποχωρήσει με την λήξη της -επιτυχημένης κατά γενική ομολογία- θητείας του.


Η επιλογή του νέου...επικεφαλής της εισηγμένης αναμένεται να είναι πολιτική επιλογή τουλάχιστον σε επίπεδο πρόεδρου ενώ για τη θέση του διευθύνοντος σύμβουλου είναι πιθανόν να προκριθεί τεχνοκρατική επιλογή, ενδεχομένως και από το υπάρχων στελεχιακό δυναμικό του ομίλου.

Ο Στέλιος Αγγελούδης γνωστοποίησε στην νέα κυβέρνηση την πρόθεσή του να αποχωρήσει με τη λήξη της θητείας του, που ολοκληρώνεται αύριο, αμέσως μετά τον σχηματισμό της και παρά το γεγονός ότι φέρεται να του ζητήθηκε να παραμείνει έως τα μέσα του έτους, επέμεινε να κλείσει το θέμα αυτό, αναφέρουν κύκλοι σε γνώση των κινήσεών του.

Έτσι αύριο Τετάρτη, στην τακτική γενική συνέλευση των μετόχων της ΟΛΘ, θα συζητηθεί έτσι και η ανάκληση μελών του Διοικητικού Συμβουλίου και εκλογή νέων, μεταξύ των οποίων και ο Δ/νων Σύμβουλος, όπως και ο ορισμός ανεξάρτητων μελών του Δ/Σ. Δεν αποκλείεται πάντως να αναβληθούν για μικρό διάστημα και κάποιες από τις επικείμενες αυτές αλλαγές, αναφέρουν όσοι γνωρίζουν τις ζυμώσεις για την επιλογή προσώπων.

Σημειώνεται πως η ΟΛΘ ΑΕ τελεί υπό ιδιωτικοποίηση η οποία μάλιστα βρίσκεται (παγωμένη) στη δεύτερη φάση της. Δηλαδή συγκαταλέγεται μεταξύ αυτών που η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί με βάση την συμφωνία της 20ης Φεβρουαρίου με το Eurogroup να συνεχίσει. Όμως παρά το αυξημένο επενδυτικό ενδιαφέρον (από 8 υποψηφίους) στο σχετικό διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ εκτιμάται ότι το τίμημα που μπορεί να φέρει θα υπολείπεται σημαντικά της δυνητικής του αξίας, σημειώνουν κύκλοι της νέας διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ.

Ως εκ τούτου πιθανολογείται στην αγορά πως μπορεί να κηρυχθεί άγονος και να προαχθεί μοντέλο παραχώρησης του προβλήτα 6 που εξυπηρετεί τη δραστηριότητα της φορτοεκφόρτωσης των εμπορευματοκιβωτίων και ο οποίος χρειάζεται σημαντικές επενδύσεις για την ανάπτυξη του. Στον διαγωνισμό πάντως συμμετέχουν η APM Terminals, B.V. θυγατρική της Maersk (που συμμετέχει και στον διαγωνισμό για τον ΟΛΠ), η Deutsche Invest Equity Partners, GmbH, η Duferco Particiption Holding, SA, η International Container Terminal Services, Inc, η Mitsui & Co., Ltd, η P&O Steam Navigation Company (θυγατρικής της DP World), η κοινοπραξία Russian Railways JSC/ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η Yilport Holding, Inc

Σε κάθε περίπτωση ο αποχωρών διευθύνων σύμβουλος, που προέρχεται από τα ΠΑΣΟΚ και είναι στενός συνεργάτης του Ευάγγελου Βενιζέλου, κληροδοτεί στους διαδόχους του έναν όμιλο με υψηλότατα ταμειακά διαθέσιμα και σημαντική αύξηση κύκλου εργασιών και κερδοφορίας. Κερδοφορία που είναι μάλιστα υψηλότερη αυτής του ΟΛΠ.

Σύμφωνα με την εισηγμένη το 2014 ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 56.280.238 ευρώ, αυξημένος κατά 9,15% έναντι 51.560.097 το 2013. Τα κέρδη προ τόκων, αποσβέσεων και φόρων (EBITDA) έφτασαν τα 29.424.347 ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 25,16% έναντι των 23.510.212 ευρώ το 2013 και τα κέρδη μετά από φόρους έφτασαν τα 21.300.404 ευρώ, αυξημένα κατά 17,11% έναντι των 18.187.851 ευρώ. Στην συμπρωτεύουσα χαρακτηρίζουν την εικόνα αυτή ως « την πιο παραγωγική περίοδο της ιστορίας του λιμανιού».

Τα υψηλά ταμειακά διαθέσιμα της εισαγμένης σε συνδυασμό με την νέα αύξηση της καθαρής κερδοφορίας αναμένεται να ενισχύσουν σημαντικά την μερισματική απόδοση της μετοχής. Θέμα που θα συζητηθεί επίσης στην αυριανή γενική συνέλευση.



Του κ.Ηλ.Γ.Μπέλλου
Bookmark and Share