Στο «μικροσκόπιο» του Συμβουλίου της Επικρατείας μπήκε ο νέος νόμος για την Παιδεία, ύστερα από προσφυγή μαθητή και των γονέων του που ζητούν να κριθούν αντισυνταγματικές οι διατάξεις του ν. 4327/15 αλλά και η υπουργική απόφαση που πριν από λίγες μέρες καθόρισε τον τρόπο και τις διαδικασίες επιλογής και εισαγωγής μαθητών στα πρότυπα και πειραματικά σχολεία.
Σύμφωνα με την προσφυγή, η αιφνίδια αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου, λίγο πριν από τις εξετάσεις, με τρόπο που περιορίζει τις δηλώσεις για προτίμηση σχολείων, αποκλείει... υποψηφίους από τη συμμετοχή στη διαδικασία της κλήρωσης κ.λπ., παραβιάζει τις συνταγματικές διατάξεις που κατοχυρώνουν την ισότητα, την αξιοκρατία, την πρόσβαση στην εκπαίδευση. Παράλληλα προσβάλλονται ως ανυπόστατες και ανίσχυρες οι σχετικές πράξεις της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων γιατί δεν δημοσιεύθηκαν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, παραβιάζοντας πάγια νομολογία του ΣτΕ. Με τον νέο ν. 4327/15 διαχωρίστηκαν τα πρότυπα από τα πειραματικά σχολεία και προβλέφθηκε η εισαγωγή μαθητών στην πρώτη περίπτωση με εξετάσεις (σε 2 μαθήματα αντί 3) ενώ στη δεύτερη με κλήρωση, αλλά ταυτόχρονα απαγορεύθηκε αδικαιολόγητα (κατά τους προσφεύγοντες) η δυνατότητα συμμετοχής των υποψηφίων και στις δύο διαδικασίες. Αντίθετα, δεν απαγορεύτηκε η παράλληλη συμμετοχή υποψηφίων στη διαδικασία εισαγωγής σε μουσικό, καλλιτεχνικό ή αθλητικό γυμνάσιο.
Σύμφωνα με την προσφυγή, η αιφνίδια αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου, λίγο πριν από τις εξετάσεις, με τρόπο που περιορίζει τις δηλώσεις για προτίμηση σχολείων, αποκλείει... υποψηφίους από τη συμμετοχή στη διαδικασία της κλήρωσης κ.λπ., παραβιάζει τις συνταγματικές διατάξεις που κατοχυρώνουν την ισότητα, την αξιοκρατία, την πρόσβαση στην εκπαίδευση. Παράλληλα προσβάλλονται ως ανυπόστατες και ανίσχυρες οι σχετικές πράξεις της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων γιατί δεν δημοσιεύθηκαν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, παραβιάζοντας πάγια νομολογία του ΣτΕ. Με τον νέο ν. 4327/15 διαχωρίστηκαν τα πρότυπα από τα πειραματικά σχολεία και προβλέφθηκε η εισαγωγή μαθητών στην πρώτη περίπτωση με εξετάσεις (σε 2 μαθήματα αντί 3) ενώ στη δεύτερη με κλήρωση, αλλά ταυτόχρονα απαγορεύθηκε αδικαιολόγητα (κατά τους προσφεύγοντες) η δυνατότητα συμμετοχής των υποψηφίων και στις δύο διαδικασίες. Αντίθετα, δεν απαγορεύτηκε η παράλληλη συμμετοχή υποψηφίων στη διαδικασία εισαγωγής σε μουσικό, καλλιτεχνικό ή αθλητικό γυμνάσιο.