Fitch: Επιβεβαίωσε το "AAA" της Ολλανδίας - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Σάββατο 16 Μαΐου 2015

Fitch: Επιβεβαίωσε το "AAA" της Ολλανδίας

...αλλά και το "CCC" της Ελλάδας.


Σε επιβεβαίωση της αξιολόγησης της βραχυπρόθεσμης και μακροπρόθεσμης πιστοληπτικής ικανότητας της Ολλανδίας στο "AAA" προέβη η... Fitch, με σταθερό το Outlook.
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, η ενίσχυση της ανάκαμψης οδηγεί σε σταδιακή μείωση των μακροοικονομικών και χρηματοπιστωτικών κινδύνων. H Fitch, αναθεώρησε ανοδικά τις προβλέψεις της για την ανάπτυξη του ΑΕΠ, στο 1,7% το 2015 και το 2016, από το 1,2% και 1,4% αντίστοιχα που είχε εκτιμήσει ότι θα διαμορφωθεί ο ρυθμός ανάπτυξης κατά την προηγούμενη εξέταση της αξιολόγησης της Ολλανδίας τον Ιανουάριο του 2015. Αυτό οφείλεται, αναφέρει ο οίκος, στο συνδυασμό του πιο ευνοϊκού εξωτερικού περιβάλλοντος και την ενδυνάμωση της ανάκαμψης της εγχώριας ζήτησης.

Επιβεβαίωσε... και το ΄CCC΄ της Ελλάδας

Ο οίκος αξιολόγησης Fitch Ratings επιβεβαίωσε την μακροπρόθεσμη πιστοληπτική αξιολόγηση CCC για την Ελλάδα, καθώς επίσης και το ceiling της χώρας σε B-.
Όπως επισημαίνει στην ανακοίνωσή του ο οίκος αξιολόγησης, η απουσία πρόσβασης στην αγορά, οι αβέβαιες προοπτικές μιας έγκαιρης εκταμίευσης κεφαλαίων από τους θεσμούς και οι σφιχτές συνθήκες ρευστότητας στον εγχώριο τραπεζικό κλάδο, ασκούν ακραίες πιέσεις στην ελληνική κρατική χρηματοδότηση.
«Αναμένουμε ότι η κυβέρνηση θα επιβιώσει της τρέχουσας συρρίκνωσης ρευστότητας χωρίς ληξιπρόθεσμες οφειλές στους ιδιώτες ομολογιούχους, αλλά μια αθέτηση πληρωμής είναι πραγματική πιθανότητα».
Η ζημιά στην επενδυτική, καταναλωτική και καταθετική εμπιστοσύνη έχει εκτροχιάσει την οικονομική ανάκαμψη της Ελλάδας. Η ζημιά θα πάρει χρόνο για να επιδιορθωθεί ακόμη και αν οι προοπτικές για την επιτυχημένη ολοκλήρωση του προγράμματος βελτιωθούν στις επόμενες ημέρες ή εβδομάδες.
Ο οίκος αξιολόγησης δεν αναμένει κάποια ανάπτυξη του ΑΕΠ φέτος, ενώ οι κίνδυνοι «γέρνουν» σε μεγάλο βαθμό προς την αρνητική πλευρά. Οι συνθήκες ρευστότητας που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις, έχουν επιδεινωθεί σημαντικά, λόγω της αύξησης των ληξιπρόθεσμων οφειλών της κυβέρνησης προς τους προμηθευτές.
Η συμφωνία που επιτεύχθηκε τον Φεβρουάριο για την επέκταση του προγράμματος του EFSF μέχρι το τέλος Ιουνίου μετά από εβδομάδες μικροπολιτικής, «υποστηρίζει το βασικό μας σενάριο ότι η Ελλάδα και οι πιστωτές της τελικά θα καταλήξουν σε μια συμβιβαστική συμφωνία».
Ως ελάχιστη απαίτηση, ο οίκος αναμένει ότι το Eurogroup θα θέλει από την ελληνική κυβέρνηση να αποδείξει ότι έχει λάβει κάποια νομοθετικά μέτρα σχετικά με τις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις προτού εκταμιεύσει τα κεφάλαια. Ωστόσο, μέχρι στιγμής, οι ίδιες οι μεταρρυθμίσεις δεν έχουν ακόμη συμφωνηθεί. Επομένως, ο χρόνος τελειώνει.
Η Ελλάδα πρέπει να πληρώσει 1,5 δισ. ευρώ στο ΔΝT τον Ιούνιο. Οι αποπληρωμές χρέους τον Ιούλιο και τον Αύγουστο ανέρχονται σε 4 δισ. ευρώ και 3,2 δισ. ευρώ αντιστοίχως, κυρίως λόγω του ότι εκπνέουν τα ομόλογα που διακρατούνται από το Eurosystem.
«Αναμένουμε την κυβέρνηση να συνεχίσει να εμφανίζει ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τους προμηθευτές της, για να αντισταθμίσει εν μέρει τα ασθενέστερα από ό,τι υπολογίστηκαν, έσοδα. Έχει ζητήσει από τις τοπικές αρχές να μεταφέρουν τα αποθεματικά που κρατά στις εμπορικές τράπεζες, προς την Τράπεζα της Ελλάδας, επικαλούμενη «εξαιρετικά επείγουσες και απρόβλεπτες ανάγκες». Παρά την κίνηση αυτή, τα ταμειακά διαθέσιμα της κυβέρνησης είναι εξαιρετικά χαμηλά.
Η μεγάλης κλίμακας εκροή καταθέσεων από τις ελληνικές τράπεζες (εκτιμάται πτώση 16% στην καταθετική βάση από το τέλος Νοεμβρίου) έχουν εντείνει τις πιέσεις στην ελληνική οικονομία. Η αξιολόγηση CCC για τις τέσσερις μεγαλύτερες τράπεζες της χώρας, αντανακλά τις πιέσεις που ασκεί η τρέχουσα κρίση στον τραπεζικό κλάδο.
Το ρίσκο αποτυχίας για αυτές τις τράπεζες συνδέεται στενά με το προφίλ κρατικού ρίσκου, δεδομένων των πιέσεων ρευστότητας, χρηματοδότησης και φερεγγυότητας που αντιμετωπίζουν. Η ποιότητα δανείων έχει τη δυνατότητα να επιδεινωθεί περαιτέρω δεδομένων των πτωτικών ρίσκων για τις μακροοικονομικές προβλέψεις .
«Ενώ δεν αποτελεί προσδοκία μας, υπάρχει ένα ρίσκο να επιβληθούν capital controls, για να περιοριστούν οι εκροές καταθέσεων από τις εγχώριες τράπεζες. Αυτός ο κίνδυνος αντανακλάται από το ceiling της χώρας (B-)».
Θα είναι δύσκολο να διατηρηθεί ένα πρωτογενές πλεόνασμα φέτος, καθώς η χαμηλή εγχώρια ζήτηση και η έλλειψη ρευστότητας του ιδιωτικού τομέα, θα διαβρώσουν τα φορολογικά έσοδα. Αυτό θα μπορούσε να συμβεί, ακόμη και αν υποτεθεί ότι επίκειται μια συμφωνία με τον επίσημο τομέα.
Το εξωτερικό χρέος της Ελλάδας είναι βαρύ αλλά ανέξοδο για την εξυπηρέτησή του, κυρίως λόγω της φύσης του. Η οικονομία αντιμετωπίζει δεσμευτικούς περιορισμούς στην χρηματοδότηση, όσο συνεχίζει το πολιτικό αδιέξοδο. Η Ελλάδα εμφανίζει πλεόνασμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών ύψους 0,9% του ΑΕΠ κυρίως λόγω της σημαντικής προσαρμογής τα τελευταία πέντε χρόνια. Ωστόσο, η εξαγωγική βάση παραμένει στενή.
Αν και χαμηλότερα του μέσου όρου της ευρωζώνης, το κατά κεφαλή εισόδημα και η διακυβέρνηση συγκρίνεται ευνοϊκά με τους ομολόγους της Ελλάδας με αξιολόγηση CCC και Β. Αυτές οι διαρθρωτικές δυνάμεις δεν είναι πάντα οι οδηγοί των αξιολογήσεων σε αυτό το σημείο, λόγω της επικράτησης της εκδήλωσης βραχυπρόθεσμων κινδύνων.



Bookmark and Share