- Νέο επεισόδιο στη κωμωδία με το Μετρό Θεσσαλονίκης..
- Ξεκίνησαν τα έργα μετά από τέσσερα χρόνια αδράνειας.
Σε κακόγουστη κωμωδία έχει... μετατραπεί το πολυετές σίριαλ με την κατασκευή του μετρό Θεσσαλονίκης, έργο που δοκιμάζει τα νεύρα και τις αντοχές των Θεσσαλονικέων. Μπορεί οι εργασίες να καθυστερούν δραματικά, αλλά οι δύο μετροπόντικες σε διάστημα μόλις οκτώ χρόνων βαφτίστηκαν με πανηγυρικό τρόπο τρεις φορές!
Χθες το μεσημέρι το ένα από τα δύο θηριώδη μηχανήματα, φέροντας νέο όνομα, έπιασε ξανά δουλειά έπειτα από αδράνεια τεσσάρων ετών, σηματοδοτώντας για άλλη μία φορά την επανεκκίνηση του πολύπαθου έργου.
Οι δύο μετροπόντικες είχαν αρχικά βαφτιστεί «Κάσσανδρος» και «Θεσσαλονίκη». Τον Απρίλιο του 2008 μετονομάστηκαν από τον τότε υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Γιώργο Σουφλιά σε «Γιωρίκα» και «Κωστίκα», από τα ονόματα του ίδιου και του τότε πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή. Εργάστηκαν κάτω από την επιφάνεια της Γης για τέσσερα χρόνια και το 2012 αδρανοποιήθηκαν. Χθες το μεσημέρι τα δύο μηχανήματα βαφτίστηκαν για τρίτη (και... φαρμακερή;) φορά «Ακτωρ» και «Ηρακλής», από τα ονόματα των δύο ηρώων της ελληνικής μυθολογίας.
Οι μηχανές του «Ηρακλή» πήραν πάλι μπροστά παρουσία του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη.
Ο μετροπόντικας ξεκίνησε από το εργοτάξιο της Νέας Ελβετίας, για να κινηθεί προς τα δυτικά. Σε περίπου έξι μήνες αναμένεται να φτάσει στο εργοτάξιο του σταθμού Ανάληψη, έχοντας διανοίξει σήραγγα 1.800 μέτρων. Τις επόμενες ημέρες πρόκειται να ξεκινήσει προς την ίδια κατεύθυνση και ο δεύτερος μετροπόντικας, ώστε να ολοκληρωθεί η διάνοιξη και των δύο σηράγγων του μετρό Θεσσαλονίκης.
Ο κ. Σπίρτζης προσπάθησε να ανατρέψει το αρνητικό κλίμα που διαμορφώθηκε με τις καθυστερήσεις στο έργο, λέγοντας ότι η επανεκκίνησή του είναι η απάντηση σε όσους κινδυνολογούσαν και πετούσαν λάσπη. Σημείωσε ότι έχει υπογραφεί πρόσθετη σύμβαση ύψους 25.000.000 ευρώ για τις αρχαιολογικές ανασκαφές και πρόσθεσε ότι οι εργασίες θα ξεκινήσουν άμεσα σε όλο το μήκος του έργου. Παράλληλα, αναφέρθηκε και στον σταθμό Βενιζέλου, τονίζοντας ότι θα γίνει κανονικά και θα συνυπάρχει με τις αρχαιότητες.
Οσον αφορά τη συμπληρωματική σύμβαση για την επέκταση της γραμμής του μετρό προς Καλαμαριά, που αφορά τα έργα εκτός εκείνων του πολιτικού μηχανικού, επεσήμανε ότι σκοπός είναι να συμπεριληφθεί σε ευρύτερο πακέτο που θα περιλαμβάνει και άλλα έργα και μελέτες.
Ο νέος πρόεδρος της Αττικό Μετρό Γιάννης Μυλόπουλος ανέφερε ότι, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, η Θεσσαλονίκη θα έχει μετρό το 2020, ενώ είπε ότι γίνονται προσπάθειες να ενταχθούν οι συμπληρωματικές γραμμές του μετρό στο πακέτο Γιούνκερ.
Ρεπορτάζ:Θ.Χερχελετζής
Πηγή:εφημερίδα "Δημοκρατία"