- Ένα δυστύχημα στο οποίο ο οδηγός ενός Model S της Tesla Motors που λειτουργούσε σε Autopilot mode έχασε τη ζωή του σε σύγκρουση με φορτηγό, διερευνούν οι ομοσπονδιακές αρχές των ΗΠΑ, όπως έγινε γνωστό σήμερα.
Η έρευνα γύρω από τον... πρώτο γνωστό θάνατο που εμπλέκει ένα Model S σε λειτουργία αυτόματου πιλότου συμπίπτει με μια περίοδο κατά την οποία η Tesla και άλλοι κατασκευαστές κινούνται προς την κατεύθυνση εισαγωγής συστημάτων που θα επιτρέπουν σε οχήματα να κινούνται μόνα τους, υπό συγκεκριμένες συνθήκες, σε ένα μεγάλο εύρος αυτοκινήτων μέσα στα επόμενα χρόνια.
Η National Highway Traffic Safety Administration ανακοίνωσε πως εξετάζει 25.000 Model S που διαθέτουν το σύστημα Autopilot.
Το δυστύχημα, που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο του 40χρονου Τζόσουα Μπράουν σε δρόμο στο Γουΐλιστον της Φλόριντα, αναμένεται να εντείνει τις διαφωνίες στην αυτοκινητοβιομηχανία και σε νομικούς κύκλους όσον αφορά στην ασφάλεια συστημάτων που παίρνουν τον μερικό έλεγχο της οδήγησης και των φρένων από τους οδηγούς.
Σύμφωνα με την NHTSA, οι πρώτες αναφορές δείχνουν πως το συμβάν σημειώθηκε όταν ένα φορτηγό έστριψε αριστερά μπροστά από το αυτοκίνητο σε μια διασταύρωση. Όπως αναφέρεται σε blogpost της εταιρείας, «ούτε ο αυτόματος πιλότος ούτε ο οδηγός αντιλήφθηκαν τη λευκή πλευρά του φορτηγού με φόντο έναν ανοιχτό, φωτεινό ουρανό, οπότε τα φρένα δεν ενεργοποιήθηκαν.
Η μετοχή της Tesla έπεσε γύρω στο 3% (6,28 δολάρια), μετά την κυκλοφορία της είδησης. Η εταιρεία υπογραμμίζει ότι πρόκειται για τον πρώτο θάνατο σε πάνω από 130 εκατ. μίλια χρήσης.
Σε ανακοίνωσή της υπογραμμίζει πως ζητείται από τους πελάτες να δηλώσουν ξεκάθαρα ότι συνειδητοποιούν πως το Autopilot είναι νέα τεχνολογία ακόμα υπό ανάπτυξη, αλλιώς το σύστημα δεν λειτουργεί.
«Όταν οι οδηγοί ενεργοποιούν το Autopilot, το acknowledgement box εξηγεί, μεταξύ άλλων, ότι πρόκειται για ένα βοηθητικό χαρακτηριστικό που προϋποθέτει ο οδηγός να κρατά τα χέρια του στο τιμόνι» και ότι «πρέπει να διατηρείτε τον έλεγχο και την ευθύνη για το όχημα ενώ το χρησιμοποιείτε».
Σύμφωνα με την Τροχαία της Φλόρινα, το όχημα πέρασε κάτω από το τρέιλερ της νταλίκας που είχε στρίψει. Το παρμπρίζ χτύπησε το κάτω μέρος του καθώς περνούσε από κάτω και το αυτοκίνητο συνέχισε, βγαίνοντας από τον δρόμο, χτυπώντας έναν φράχτη, περνώντας ένα χωράφι και άλλον έναν φράχτη και τελικά χτυπώντας έναν στύλο περίπου 30 μέτρα νότια του δρόμου. Κατά την Tesla, το μεγάλο ύψος (απόσταση από τον δρόμο) του τρέιλερ και η θέση του στον δρόμο, μαζί με τις σπάνιες συνθήκες της σύγκρουσης είχαν ως αποτέλεσμα το συμβάν.
Σημειώνεται πως όταν το Autopilot είχε λανσαριστεί τον Οκτώβριο, ο Έλον Μασκ, ιδρυτής της Tesla, είχε τονίσει πως το σύστημα ήταν σε Beta (δοκιμαστικό) mode, και ότι δεν συστηνόταν η πλήρης «άνευ χεριών» χρήση. Η εταιρεία υπογραμμίζει πως το σύστημα βελτιώνεται, αλλά δεν είναι τέλειο και προϋποθέτει ο οδηγός να παραμένει σε επαγρύπνηση, ενώ τον Ιανουάριο η εταιρεία το είχε αναβαθμίσει, θέτοντας νέους περιορισμούς.