Πότε ξεκινάει η κατασκευή του δεύτερου μεγαλύτερου ελληνικού αεροδρομίου - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Τετάρτη, 31 Μαΐου 2017

Πότε ξεκινάει η κατασκευή του δεύτερου μεγαλύτερου ελληνικού αεροδρομίου

  • Το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης ...στέλνει στην τρίτη θέση το αεροδρόμιο "Μακεδονία".

Μπορεί ο διαγωνισμός για το αεροδρόμιο στο Καστέλι να παρατάθηκε 11 φορές, ωστόσο, το έργο του οποίου η συνολική αξία τοποθετείται στο... 1 δισ. ευρώ, προχωράει, πλέον, χωρίς αναταράξεις. Χθες, το υπουργείο Υποδομών προχώρησε στην ανακήρυξη ως προσωρινού αναδόχου της κοινοπραξίας (Ariadne airport group) εταιρειών ΤΕΡΝΑ-GMR Airports, η οποία θα πρέπει, εντός πέντε ημερών, να προσκομίσει εγγυητική επιστολή ύψους 15 εκατ. ευρώ.

Ποια είναι τα επόμενα βήματα μέχρι να συμβασιοποιηθεί το έργο;


- Επιτροπή με επικεφαλής στέλεχος της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων στην οποία θα μετέχουν ισότιμα το Δημόσιο και η κοινοπραξία θα προχωρήσει στην επιλογή του ανεξάρτητου μηχανικού

- Το Ariadne airport group θα καταθέσει φάκελο τροποποίησης της εγκεκριμένης απόφασης έγκρισης περιβαλλοντικών όρων

- Θα πραγματοποιηθεί η ανακήρυξη των ΤΕΡΝΑ-GMR ως οριστικού αναδόχου και θα αποσταλεί το σχέδιο της σύμβασης παραχώρησης στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο

- Η υπογραφή της σύμβασης μεταξύ του Δημοσίου και της εταιρείας -που έως τότε θα έχει συσταθεί- για την κατασκευή και λειτουργία, για 35 χρόνια, του αεροδρομίου

- Η σύμβαση παραχώρησης θα κυρωθεί από την Βουλή των Ελλήνων με νόμο και αμέσως μετά θα ξεκινήσει η κατασκευή του αεροδρομίου

Εκτιμάται ότι οι εργασίες θα ξεκινήσουν αρχές του 2018, θα ολοκληρωθούν το 2022-2023, ενώ όσον αφορά τις αρχαιολογικές εργασίες, προβλέπεται να εκτελεστούν προτού ξεκινήσει η κατασκευή.

Το αεροδρόμιο


Ο νέος αερολιμένας θα αντικαταστήσει τον υφιστάμενο στο Ηράκλειο στην περιοχή της Αλικαρνασσού.
Θα περιλαμβάνει ένα διάδρομο προσαπογειώσεων, κατηγορίας Ε, μήκους 3.200 μέτρων με δυνατότητα επέκτασης στα 3.800 μ., ένα τροχόδρομο παράλληλο με το διάδρομο κατηγορίας Ε, πλάτους 23 μέτρων, με πρόβλεψη για μελλοντική κατασκευή και δεύτερου τροχόδρομου, τρεις κατ’ ελάχιστο συνδετήριους τροχόδρομους υψηλής ταχύτητας και δύο κατ’ ελάχιστον συνδετήριους τροχόδρομους μεταξύ του Αεροδρομίου και του Στρατιωτικού Αεροδρομίου (θα λειτουργεί παράλληλα).

Επίσης, θα διαθέτει:

-βιοκλιματικό Κεντρικό Κτήριο αεροσταθμού επιφάνειας 71.818 τ.μ.
-μέγιστη Διανυόμενη Απόσταση Αναχωρούντων Επιβατών 247 μ.
-μέγιστη Διανυόμενη Απόσταση Αφικνούμενων Επιβατών 187 μ.
-μέγιστη Απόσταση Τροχοδρόμησης Αεροσκαφών 3.875 μ.
-27 θέσεις Στάθμευσης στην πίστα, με δυνατότητα αυτόνομης προσέγγισης και απομάκρυνσης, σύστημα αποθήκευσης και διανομής καυσίμων με υπόγειο δίκτυο τροφοδοσίας αεροσκαφών για κάθε θέση στάθμευσης
-19 αίθουσες αναμονής επιβατών
-αστυνομικό Σταθμό, δύο πυροσβεστικούς σταθμούς, ιατρικές εγκαταστάσεις, καθώς και εγκαταστάσεις και εξοπλισμό επίγειας εξυπηρέτησης αεροσκαφών
-ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης αποβλήτων, το οποίο περιλαμβάνει σύστημα βιολογικού καθαρισμού που θα δέχεται τα λύματα του αεροδρομίου, καθώς και των γειτονικών οικισμών
-πρόβλεψη εμπορικής ζώνης 400 στρ. για την ανάπτυξη εμπορικών δραστηριοτήτων στην ευρύτερη περιοχή του αεροδρομίου
-Χώρους στάθμευσης με χωρητικότητα κατ’ ελάχιστον οκτακοσίων οχημάτων, χώρους αναμονής για κατ’ ελάχιστον πενήντα τουριστικών λεωφορείων, εκατόν πενήντα ταξί και είκοσι μίνι βαν ξενοδοχείων και θέσεις στάθμευσης για Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και πλήρες οδικό δίκτυο δύο λωρίδων ανά κατεύθυνση εντός του Αεροδρομίου.

Οι εργασίες περιλαμβάνουν την κατασκευή και χρηματοδότηση των οδικών προσβάσεων σύνδεσης του νέου αεροδρομίου Καστελίου με το Βόρειο και Νότιο Οδικό άξονα της Κρήτης, ήτοι του νέου κλειστού αυτοκινητόδρομου (μήκους 18 χλμ. περίπου, διατομής δύο λωρίδων ανά κατεύθυνση με διαχωρισμένο οδόστρωμα) για τη σύνδεση του Νέου Αεροδρομίου Καστελίου με τον Βόρειο Οδικό άξονα της Κρήτης στην περιοχή της Χερσονήσου.

Τα μεγέθη

Το αεροδρόμιο στο Καστέλι θα είναι το δεύτερο μεγαλύτερο στην Ελλάδα, με το κατασκευαστικό κόστος να ανέρχεται σε 480 εκατ. ευρώ. Εάν στο ποσό αυτό προστεθεί το σύνολο, ύψους 520 εκατ. ευρώ, των δαπανών της κατασκευαστικής περιόδου (περιλαμβανομένων και των δαπανών ασφαλίσεων, της αμοιβής του Ανεξάρτητου Μηχανικού, της δαπάνης για την μεταφορά του παλαιού αεροδρομίου, τις προλειτουργικές δοκιμές κλπ), η αξία της συνολικής επένδυσης ανέρχεται σε 1 δισ. ευρώ.

Η χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου θα ανέλθει σε 180 εκατ. ευρώ, ενώ, σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων έχει εκφράσει την πρόθεσή της να χρηματοδοτήσει την συμμετοχή του Δημοσίου, καθώς και όλες τις προπαρασκευαστικές δράσεις (μελέτες κλπ) που έχουν γίνει ή θα γίνουν μέχρι την υπογραφή της σύμβασης.

Το σχήμα παραχώρησης θα συμμετάσχει με ίδια κεφάλαια συνολικού ύψους 194,4 εκατ. ευρώ (ίδια κεφάλαια 158,4 εκατ.+ δευτερογενές χρέος ύψους 36 εκατ.).

Στην εταιρεία παραχώρησης, που θα συσταθεί, το Δημόσιο θα συμμετέχει με 46%, ενώ το τέλος εκσυχρονισμού και ανάπτυξης αερολιμένων θα διαμορφωθεί σε 65%.

Επίσης, 2% επί των ακαθάριστων εσόδων του αερολιμένα θα διατίθεται υπέρ ΟΤΑ και για κοινωνικές δράσεις.

Κατά την πενταετή κατασκευαστική περίοδο και κατά την περίοδο λειτουργίας θα δημιουργηθούν περίπου 1.000 άμεσες και 500 μόνιμες θέσεις εργασίας, αντίστοιχα.
Του κ.Δ.Δεβελέγκου
Bookmark and Share