- Στην κατάργηση της νυχτερινής βάρδιας στην πύλη 16 του Α΄ Τελωνείου Θεσσαλονίκης προχωρούν αυτοβούλως από τις 16 Σεπτεμβρίου οι τελωνειακοί υπάλληλοι διότι διαφωνούν με το σχέδιο απόφασης για την αξιολόγηση και τα περιγράμματα θέσεων εργασίας (ΠΘΕ).
Τούτο σημαίνει ότι η...εν λόγω πύλη θα λειτουργεί από τις 6 π.μ. έως τις 10 μ.μ., χωρίς, πάντως, να υπάρχει σχετική απόφαση από το υπουργείο Οικονομικών, το οποίο έχει την αρμοδιότητα για τον καθορισμό του ωραρίου λειτουργίας των τελωνείων.
Η απόφαση έχει θορυβήσει τις εξαγωγικές επιχειρήσεις, οι οποίες θεωρούν ότι οι εξαγωγές θα υποστούν πλήγμα από τη μη 24ωρη λειτουργία του τελωνείου, ενώ εύλογα διερωτώνται για τη σκοπιμότητα της συγκεκριμένης κίνησης λίγο πριν από τη μεταβίβαση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) σε κοινοπραξία ιδιωτών.
Σε επιστολή που απέστειλε ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ) στο υπουργείο Οικονομικών και στην Ομοσπονδία Τελωνειακών Υπαλλήλων Ελλάδος (ΟΤΥΕ) επισημαίνει μεταξύ άλλων: «Δεν κατανοούμε την αιφνίδια απόφαση για περιορισμό κατά το 1/3 της ημερήσιας λειτουργίας της πύλης 16, ο οποίος αναμφίβολα θα πλήξει τις εξαγωγές αλλά και το ίδιο το λιμάνι, σε μια μάλιστα εξαιρετικά κρίσιμη περίοδο για το ίδιο –αλλά και την οικονομία και την απασχόληση της ευρύτερης περιοχής– ενόψει της ολοκλήρωσης της διαδικασίας παραχώρησης, η οποία έχει δημιουργήσει υψηλές προσδοκίες στην επιχειρηματική κοινότητα για την ανάπτυξή του. Προφανώς ως ΣΕΒΕ κατανοούμε τις όποιες ελλείψεις σε υποδομές και προσωπικό σχετίζονται τόσο με την τελωνειακή υπηρεσία όσο και με την εδώ και χρόνια αναμενόμενη οργάνωση και λειτουργία χώρου προσωρινής εναπόθεσης εμπορευματοκιβωτίων εντός του ΟΛΘ, είναι όμως αυτονόητο ότι σε αυτό το μεταβατικό καθεστώς είναι αδύνατο να υπάρξουν μαγικές άμεσες λύσεις». Υπενθυμίζεται ότι το 67% των μετοχών του ΟΛΘ πωλήθηκε σε κοινοπραξία στην οποία συμμετέχουν οι Deutsche Invest Equity Partners GmbH, Belterra Investments Ltd και η Terminal Link SAS.
Σε άλλο σημείο της επιστολής ο ΣΕΒΕ υπογραμμίζει: «Οι ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις, επιχειρηματίες και εργαζόμενοι, καθημερινά δίνουν τη δική τους μάχη για την επιβίωση και την ανάπτυξη στις παγκόσμιες αγορές, αντιμέτωπες με τον συνεχή αυξανόμενο διεθνή ανταγωνισμό. Κρίσιμη παράμετρο ανταγωνιστικότητάς τους συνιστά το ευνοϊκό εσωτερικό επιχειρηματικό περιβάλλον, το οποίο αναμφίβολα πλήττουν αποφάσεις όπως αυτή της κατάργησης της νυχτερινής βάρδιας στην πύλη 16 του λιμένα Θεσσαλονίκης, που αποτελεί πύλη εισόδου και εξόδου προς και από τη χώρα μας και, ως εκ τούτου, θα πρέπει να λειτουργεί σε 24ωρη βάση».
Οι τελωνειακοί από την πλευρά τους, με απόφαση που έλαβε την 1η Αυγούστου η εκτελεστική επιτροπή της ΟΤΥΕ, δηλώνουν ότι απορρίπτουν το σχέδιο απόφασης της αξιολόγησής τους, καθώς και τα ΠΘΕ και το ενσωματωμένο προφίλ ικανοτήτων. Στη σχετική ανακοίνωση της ΟΤΥΕ αναφέρεται ότι «η περιγραφόμενη εφάπαξ αξιολόγηση τεχνηέντως νομιμοποιεί μια διαδικασία απομακρύνσεων, η οποία στερείται νομικού πλαισίου, τόσο για τον κρινόμενο όσο και για τον κριτή και έχει χαρακτήρα τιμωρητικό, ενώ τα ΠΘΕ δεν αποτυπώνουν την πραγματική κατάσταση στην υπηρεσία, είναι ισοπεδωτικά και απορρυθμίζουν την εργασιακή ειρήνη».
Στην ίδια ανακοίνωση η ΟΤΥΕ καταγγέλλει την ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών «για την παρελκυστική πολιτική που ακολουθεί στο ζήτημα της μισθολογικής εξομοίωσης των αποδοχών όλων των εργαζομένων στις υπηρεσίες της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων και του υπουργείου Οικονομικών».
πηγή Καθημερινή