"Φρένο" από τους θεσμούς για τo ...τραγελαφικό "μαύρο" της κυβέρνησης στην Beat - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Σάββατο 30 Σεπτεμβρίου 2017

"Φρένο" από τους θεσμούς για τo ...τραγελαφικό "μαύρο" της κυβέρνησης στην Beat

  • Θύελλα αντιδράσεων από εκπροσώπους του πολιτικού και του επιχειρηματικού κόσμου, αλλά και από τους θεσμούς, έχει προκαλέσει το θέμα που προέκυψε λόγω της κυβερνητικής πρωτοβουλίας για τα ταξί, και ειδικά με την εταιρεία διαμεσολάβησης beat (πρώην taxibeat).

Οι σχεδιαζόμενες νομοθετικές αλλαγές δεν έχουν, προς το παρόν, την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία δηλώνει ενήμερη για την υπόθεση και ετοιμάζεται να εξετάσει κατά πόσον το νέο νομοθετικό πλαίσιο είναι συμβατό με τις προβλέψεις και τους όρους του Μνημονίου.

"Οι θεσμοί θα εξετάσουν τα μέτρα και θα συζητήσουν με την ελληνική κυβέρνηση, για να αξιολογήσουν κατά πόσο είναι συμβατά με τις δεσμεύσεις που έχουν αναληφθεί στο πλαίσιο του Μνημονίου και συγκεκριμένα με εκείνες που συνδέονται με τη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος και την άρση των φραγμών στον ανταγωνισμό".

Αυτό δήλωσε εκπρόσωπος της Κομισιόν, απαντώντας σ σχετική ερώτηση της ανταποκρίτριας της "Καθημερινής" στις Βρυξέλλες, Ελένης Βαρβιτσιώτη.

Σύμφωνα, δε, με πληροφορίες που μετέδωσε ο ΣΚΑΪ στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων, οι θεσμοί ζητούν να μην κατατεθεί στη Βουλή το επίμαχο σχέδιο νόμου.

Την ίδια ώρα, σκληρή ανακοίνωση από την Ελληνική Ένωση Νεοφυών Επιχειρήσεων (ΕΕΝΕ), η οποία δεν φαίνεται να πείθεται από την ανακοίνωση του Υπουργείου Μεταφορών, που μιλά για "παραπληροφόρηση".

Αντιθέτως, η ΕΕΝΕ κάνει λόγο για δίωξη της νεοφυούς επιχειρηματικότητας, και καταγγέλλει την κυβέρνηση ότι με την προωθούμενη νομοθετική ρύθμιση, "ουσιαστικά θέλει να οδηγήσει στην παύση λειτουργίας της καινοτομικής και παγκόσμια καταξιωμένης πλατφόρμας, Тhe Beat App".

Η Ένωση Νεοφυών Επιχειρήσεων μιλά για αντιμεταρρυθμιστική δίωξη της εφαρμογής Beat, που συνιστά δίωξη της νεοφυούς επιχειρηματικότητας και έρχεται μετά την επίσκεψη του Αλέξη Τσίπρα σε νεοφυείς επιχειρήσεις πρόσφατα, αλλά και μετά το "κάλεσμα" που έκανε παρουσία του Γάλλου προέδρου υπέρ των επενδύσεων και της επιχειρηματικότητας.

"Η Ελληνική Ένωση Νεοφυών Επιχειρήσεων δηλώνει ότι θα σταθεί απέναντι σε κάθε απόπειρα κατάργησης ή περιορισμού της επιχειρηματικής δημιουργικότητας και των σύγχρονων μοντέλων ανάπτυξης, σε κάθε προσπάθεια παρέμβασης στον υγιή ανταγωνισμό, σε κάθε προσπάθεια δαιμονοποίησης της τεχνολογίας", επισημαίνεται στην ανακοίνωση.

Σύμφωνα με την Ένωση, το νομοθετικό πλαίσιο που εισηγείται το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών είναι μία ενέργεια αντιμεταρρυθμιστική, η οποία δεν καταδικάζει μόνο το The BEAT App αλλά κάθε επιχείρηση της νέας οικονομίας.

"Αναρωτιόμαστε, ποια ελληνική ή ξένη νεοφυής επιχείρηση, θα εκδηλώσει το οποιοδήποτε ενδιαφέρον να επενδύσει και να αναπτύξει δραστηριότητες σε μία χώρα, η οποία διώκει την καινοτομία και, ανά πάσα στιγμή, μπορεί να ακυρώσει τη λειτουργία της;", σημειώνεται στην ανακοίνωση.

"Ευχόμαστε, η Ελλάδα να γίνει κάποτε μία κανονική χώρα, όπου οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην καινοτομία, θα ενισχύονται, θα ενθαρρύνονται, όπως σε όλα τα ανεπτυγμένα μέρη αυτού του πλανήτη και δεν θα χρειάζεται να καταφεύγουν σε τέτοιες δηλώσεις", καταλήγει η ΕΕΝΕ.

Μιλώντας στον ΣΚΑΪ, ο ιδρυτής της Beat, Νίκος Δρανδάκης, υποστήριξε ότι οι αλλαγές που προωθεί το υπουργείο Υποδομών θέτουν σε κίνδυνο την αξιολόγηση των οδηγών και δημιουργούν μοντέλο "δημοσιοϋπαλληλίας", καθώς αντί για αξιολόγηση προκρίνει συμβάσεις πολυετούς διάρκειας με τους οδηγούς.

Η εταιρεία προτίθεται να προσφύγει στην ελληνική και την ευρωπαϊκή Δικαιοσύνη ώστε να προασπίσει κάθε δικαίωμα στην ελευθερία του επιχειρείν.

«Και εγώ στηρίζω την «beat» αλλά πρέπει να υπάρχουν κανόνες» δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης αναφορικά με τις αντιδράσεις της εταιρείας που λειτουργεί την συγκεκριμένη ηλεκτρονική πλατφόρμα διαμεσολάβησης για την εύρεση ταξί. (διαβάστε εδώ)

«Για παραπληροφόρηση που σκοπίμως διακινείται για να καλύψει τη δράση και τις δραστηριότητες όσων παρανομούν. Όσων δραστηριοποιούνται στη χώρα μας και δεν έχουν καν έδρα σε αυτή», κάνει λόγο το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, αναφορικά με το θέμα που προέκυψε με τα ταξί και ειδικά με την εταιρεία διαμεσολάβησης beat (πρώην taxibeat).

Το υπουργείο, με νεότερη ανακοίνωση του, "φωτογραφίζει" την Uber και όχι την Beat.

Οι πολιτικές αντιδράσεις

Ήδη έχει ξεκινήσει διαδικτυακή ηλεκτρονική διαμαρτυρία κατά του "μαύρου" στο taxibeat, στην οποία μέχρι στιγμής έχουν υπογράψει πάνω από 30.000 άτομα, ενώ έχουν ξεκινήσει και οι πολιτικές αντιδράσεις.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της ΝΔ, Κυριάκος Μητσοτάκης εξαπέλυσε επίθεση στην κυβέρνηση την οποία κατηγόρησε ότι συμπλέει με συμφέροντα

"Η κυβέρνηση απεχθάνεται την αξιολόγηση, τις ελεύθερες επιλογές, ταυτίζεται με στενά συντεχνιακά συμφέροντα μιας μειοψηφίας συνδικαλιστών που μας γυρνούν στο χθες. Και ο κύριος Τσίπρας παριστάνει τώρα ότι στηρίζει την υγιή επιχειρηματικότητα και την καινοτομία, θα πρέπει, αν έχει ίχνος αξιοπιστίας, να σταματήσει κάθε σχέδιο που ακυρώνει στην πράξη αυτή την καινοτόμα πλατφόρμα", δήλωσε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος της ΝΔ.

"Τώρα, στο στόχαστρο είναι το taxibeat. Όσα χτυπήματα κι αν επιχειρεί στην καινοτομία και την επιχειρηματικότητα, η χώρα θα προχωρήσει μπροστά. Γιατί υπάρχουν δυνάμεις που θέλουν και μπορούν να το εγγυηθούν" τόνισε, σε ανακοίνωσή της, η Φώφη Γεννηματά.

"Σήμερα, η αδίστακτη κι αναχρονιστική κυβέρνηση Τσίπρα- Καμμένου, άμεσος συνεχιστής της πολιτικής Βορίδη, παραδίδει τα κλειδιά των ελληνικών δρόμων στον Θύμιο Λυμπερόπουλο, αδιαφορώντας απολύτως για τους άνεργους και το κοινωνικό συμφέρον", σημείωσε μεταξύ άλλων ο υποψήφιος για την ηγεσία της Κεντροαριστεράς, Γιάννης Ραγκούσης, ο οποίος το 2011 είχε συγκρουστεί με το συνδικάτο των ταξί.

"Η απόπειρα της κυβέρνησης να εξομοιώσει μια ηλεκτρονική πλατφόρμα μεσολάβησης, με πάροχο μεταφορικού έργου, με βρίσκει αντίθετο. Κάθε τι που βελτιώνει την παροχή υπηρεσιών προς τον πολίτη και ως εκ τούτου αναβαθμίζει τη ζωή του, πρέπει να το επιδιώκουμε και όχι να το απορρίπτουμε", υπογράμμισε ο δήμαρχος Αθηναίων, Γιώργος Καμίνης, σχετικά με τους φορείς ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής διαμεσολάβησης (εφαρμογές ταξί).

"Η κυβέρνηση αποδεικνύει για άλλη μια φορά ότι παρότι δείχνει στα λόγια ότι κάνει στροφή, παραμένει εχθρός της ελεύθερης αγοράς, επιτίθεται στην καινοτομία και αδιαφορεί για την υγιή επιχειρηματικότητα και την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών στους πολίτες. Έχει κάνει σημαία της την οπισθοδρόμηση και το ενδιαφέρον της εξαντλείται στα μικροσυμφέροντα των συντεχνιών και στους δυνητικούς κομματικούς πελάτες της", αναφέρει σε ανακοίνωσή του το Ποτάμι.
Bookmark and Share