Χωρίς diesel εκδόσεις θα συνεχίσει η γκάμα της ιαπωνικής φίρμας στη γειτονική Ιταλία καθώς η Toyota διέκοψε τις πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων εκδόσεων των Yaris, Auris και RAV4 στο πλαίσιο της στρατηγικής της για τη σταδιακή εξάλειψη των πετρελαιοκινητήρων από την γκάμα της προς όφελος –κυρίως- των εναλλακτικών συνόλων.
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση των Ιαπώνων τα Yaris, Αuris και RAV4 ανήκουν πλέον στα «diesel-free» μοντέλα μαζί με τα C-HR –το οποίο στο πλαίσιο της παραπάνω στρατηγικής δεν πρόκειται να προσφερθεί σε diesel έκδοση- και φυσικά το υβριδικό Prius.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι με την υλοποίηση της παραπάνω απόφασης στην ιταλική αγορά τα Auris και RAV4 θα διατίθενται αποκλειστικά στις υβριδικές τους εκδόσεις, τα C-HR και Yaris σε υβριδικές αλλά και βενζινοκίνητες εκδόσεις και το Prius στην υβριδική και plug-in υβριδική έκδοσή του.
Μοναδικές εξαιρέσεις, από τον «diesel-free» κανόνα στην Ιταλία, θα αποτελέσουν τα Hilux και Land Cruiser τα οποία θα εξακολουθήσουν να διατίθενται σε πετρελαιοκίνητες εκδόσεις με δεδομένα τα πλεονέκτημα που προσφέρει το πετρέλαιο σε επίπεδο αποδοτικότητας και εκπομπών ρύπων.
Σε κάθε περίπτωση η στρατηγική της Toyota στη γειτονική χώρα δεν αποτελεί έκπληξη καθώς οι Ιάπωνες έχουν δηλώσει ποικιλοτρόπως ότι δεν σκοπεύουν να διαιωνίσουν την παρουσία diesel κινητήρων στην γκάμα τους.
Χαρακτηριστικό είναι το σχόλιο εκπροσώπου της Toyota Europe ο οποίος με αφορμή την νέα πρακτική της Toyota στην Ιταλία, δήλωσε ότι: «στη στρατηγική μας πυρήνα αποτελούν τα υβριδικά. Όσο προχωράμε στην εξέλιξή τους τόσο λιγότερο θα έχουμε ανάγκη από τους diesel κινητήρες».
Παράλληλα, όπως ο ίδιος πρόσθεσε η ιταλική αγορά είναι μόνο η αρχή, σημειώνοντας ωστόσο ότι η εφαρμογή του «diesel-free» κανόνα στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές αγορές θα εξαρτηθεί από τις ανάγκες της εκάστοτε αγοράς.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, τα πετρελαιοκίνητα Toyota αντιστοιχούν σε μόλις 15% των συνολικών πωλήσεων της ιαπωνικής φίρμας στην Ευρώπη τη στιγμή που οι υβριδικές εκδόσεις εκπροσωπούν το 50% των μοντέλων που οι Ιάπωνες διαθέτουν στη γηραιά ήπειρο.
Σε ό,τι αφορά ειδικά την ιταλική αγορά, αξίζει να σημειωθεί ότι για το 2017 οι πωλήσεις της Toyota αυξήθηκαν κατά 17% σε 89.149 μονάδες. Επίσης αξίζει να σημειωθεί ότι η ιταλική αγορά αυτοκινήτου εξακολουθεί να δείχνει περισσότερη αδυναμία στις diesel εκδόσεις σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές αγορές καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία του 2017 το μερίδιο αγοράς των πετρελαιοκίνητων διαμορφώνεται σε 56,7% έχοντας υποχωρήσει κατά λιγότερο από μια ποσοστιαία μονάδα έναντι του 2016. Ιδιαίτερη δυναμική εμφανίζουν ωστόσο και τα υβριδικά οι πωλήσεις των οποίων αυξήθηκαν κατά 71% στην ιταλική αγορά το 2017 φτάνοντας τις 66.760 μονάδες.
- Στο πλαίσιο της στρατηγικής της για εξάλειψη των πετρελαιοκινητήρων
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση των Ιαπώνων τα Yaris, Αuris και RAV4 ανήκουν πλέον στα «diesel-free» μοντέλα μαζί με τα C-HR –το οποίο στο πλαίσιο της παραπάνω στρατηγικής δεν πρόκειται να προσφερθεί σε diesel έκδοση- και φυσικά το υβριδικό Prius.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι με την υλοποίηση της παραπάνω απόφασης στην ιταλική αγορά τα Auris και RAV4 θα διατίθενται αποκλειστικά στις υβριδικές τους εκδόσεις, τα C-HR και Yaris σε υβριδικές αλλά και βενζινοκίνητες εκδόσεις και το Prius στην υβριδική και plug-in υβριδική έκδοσή του.
Μοναδικές εξαιρέσεις, από τον «diesel-free» κανόνα στην Ιταλία, θα αποτελέσουν τα Hilux και Land Cruiser τα οποία θα εξακολουθήσουν να διατίθενται σε πετρελαιοκίνητες εκδόσεις με δεδομένα τα πλεονέκτημα που προσφέρει το πετρέλαιο σε επίπεδο αποδοτικότητας και εκπομπών ρύπων.
Σε κάθε περίπτωση η στρατηγική της Toyota στη γειτονική χώρα δεν αποτελεί έκπληξη καθώς οι Ιάπωνες έχουν δηλώσει ποικιλοτρόπως ότι δεν σκοπεύουν να διαιωνίσουν την παρουσία diesel κινητήρων στην γκάμα τους.
Χαρακτηριστικό είναι το σχόλιο εκπροσώπου της Toyota Europe ο οποίος με αφορμή την νέα πρακτική της Toyota στην Ιταλία, δήλωσε ότι: «στη στρατηγική μας πυρήνα αποτελούν τα υβριδικά. Όσο προχωράμε στην εξέλιξή τους τόσο λιγότερο θα έχουμε ανάγκη από τους diesel κινητήρες».
Παράλληλα, όπως ο ίδιος πρόσθεσε η ιταλική αγορά είναι μόνο η αρχή, σημειώνοντας ωστόσο ότι η εφαρμογή του «diesel-free» κανόνα στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές αγορές θα εξαρτηθεί από τις ανάγκες της εκάστοτε αγοράς.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, τα πετρελαιοκίνητα Toyota αντιστοιχούν σε μόλις 15% των συνολικών πωλήσεων της ιαπωνικής φίρμας στην Ευρώπη τη στιγμή που οι υβριδικές εκδόσεις εκπροσωπούν το 50% των μοντέλων που οι Ιάπωνες διαθέτουν στη γηραιά ήπειρο.
Σε ό,τι αφορά ειδικά την ιταλική αγορά, αξίζει να σημειωθεί ότι για το 2017 οι πωλήσεις της Toyota αυξήθηκαν κατά 17% σε 89.149 μονάδες. Επίσης αξίζει να σημειωθεί ότι η ιταλική αγορά αυτοκινήτου εξακολουθεί να δείχνει περισσότερη αδυναμία στις diesel εκδόσεις σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές αγορές καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία του 2017 το μερίδιο αγοράς των πετρελαιοκίνητων διαμορφώνεται σε 56,7% έχοντας υποχωρήσει κατά λιγότερο από μια ποσοστιαία μονάδα έναντι του 2016. Ιδιαίτερη δυναμική εμφανίζουν ωστόσο και τα υβριδικά οι πωλήσεις των οποίων αυξήθηκαν κατά 71% στην ιταλική αγορά το 2017 φτάνοντας τις 66.760 μονάδες.