Γιατί ηλεκτρονική η εγγραφή των μαθητών του Λυκείου; - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Παρασκευή 18 Μαΐου 2018

Γιατί ηλεκτρονική η εγγραφή των μαθητών του Λυκείου;

Ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής - δήλωσης προτίμησης θα πρέπει να κάνουν όλοι οι γονείς των μαθητών που θα φοιτήσουν την επόμενη χρονιά σε Γενικό Λύκειο ή ΕΠΑ.Λ. μέχρι τις 31 Μαΐου. 
Το σύστημα δοκιμάστηκε πέρυσι πιλοτικά στα ΕΠΑ.Λ. και κρίθηκε πετυχημένο, με αποτέλεσμα την επέκτασή του και στο Γενικό Λύκειο. 
Υποθέτουμε ότι σταδιακά θα εφαρμοστεί σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.


Για να γίνει η εγγραφή απαιτούνται οι κωδικοί στο TAXIS του γονέα και ο αριθμός μητρώου του μαθητή. Πρέπει τα στοιχεία να γράφονται με κεφαλαία γράμματα και να συμφωνούν τα στοιχεία του TAXIS και του myschool, της ηλεκτρονικής πλατφόρμας που χρησιμοποιούν όλα τα σχολεία. Αν συμφωνούν η διαδικασία διεκπεραιώνεται εύκολα, αν δεν συμφωνούν χρειάζεται επίσκεψη του κηδεμόνα στο σχολείο για την αλλαγή των στοιχείων που δεν συμφωνούν, ώστε να ολοκληρωθεί η εγγραφή. Οι γονείς δεν πρέπει να αμελήσουν την έγκαιρη εγγραφή των παιδιών τους γιατί διαφορετικά δεν θα μπορούν να φοιτήσουν στην επόμενη τάξη.

Ο λόγος που οι γονείς υποχρεώνονται σ’ αυτή την επιπλέον ενέργεια είναι για να μπορέσει το Υπουργείο Παιδείας να γνωρίζει πόσοι πραγματικά μαθητές φοιτούν σε κάθε σχολείο. Γι’ αυτό έγινε η σύνδεση με το TAXIS. Η αιτία είναι διάφορες παρατυπίες που ανακάλυψε πριν από μερικά χρόνια η γενική επιθεώρηση δημόσιας διοίκησης, όπου κάποιοι διευθυντές σχολείων δήλωναν μεγαλύτερο αριθμό μαθητών από τον πραγματικό, ώστε να μπορέσουν να δημιουργήσουν περισσότερα τμήματα με μικρότερο αριθμό μαθητών. Αγαθή η πρόθεση να εξασφαλίσουν καλύτερες συνθήκες διδασκαλίας για τους μαθητές τους, αλλά αυτό θέλει να αποφύγει το Υπουργείο.

Το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε σ’ αυτή την κίνηση για να σταματήσει αυτό το φαινόμενο και τα τμήματα να γίνουν πολυπληθέστερα, γιατί ο ΟΟΣΑ χρόνια τονίζει ότι έχουμε πολύ μικρά τμήματα. Φυσικά τα νησιά και μερικά δύσβατα μέρη ρίχνουν το μέσο όρο των μαθητών ανά τμήμα, αλλά προσπαθούν να τον ανεβάσουν, όσο μπορούν, αφού λεφτά δεν υπάρχουν ούτε προσλήψεις γίνονται, παρά μόνο αναπληρωτών.

Ένα άλλο κέρδος που θα έχει το Υπουργείο και φυσικά οι μαθητές και οι γονείς τους είναι ότι θα μπορεί το Υπουργείο Παιδείας να γνωρίζει πολύ εύκολα πόσους καθηγητές θα χρειαστεί και σε ποιες ειδικότητες. Αυτό, φυσικά, βοηθά πολύ στον έγκαιρο προγραμματισμό των προσλήψεων αναπληρωτών, ώστε με την έναρξη της νέας χρονιάς να υπάρχου τα λιγότερα δυνατά κενά. Φυσικά δεν θα έπρεπε να υπάρχει κανένα κενό, αλλά όλοι γνωρίζουμε σε ποια χώρα ζούμε. Κάθε προσπάθεια για τη μείωσή τους είναι, φυσικά, καλοδεχούμενη.

Φέτος κατάφερε το Υπουργείο Παιδείας και εξασφάλισε δύο εβδομάδες παραπάνω μάθημα μειώνοντας αισθητά τη διάρκεια των εξετάσεων, αλλά αν χάνει ότι κερδίζει τον Μάιο το Σεπτέμβριο με τις καθυστερήσεις λόγω μη έγκαιρης τοποθέτησης των καθηγητών δεν έχουμε κανένα όφελος. Πρέπει τα σχολεία να ξεκινούν τον Σεπτέμβριο στην ώρα τους.

Οι γονείς των μαθητών της Α Λυκείου πρέπει να δηλώσουν και την προτίμηση των μαθητών για τη θεωρητική ή τη θετική κατεύθυνση, χωρίς κανείς μας να γνωρίζει αν θα υπάρχουν αυτές οι ομάδες προσανατολισμού το Σεπτέμβριο ή θα αντικατασταθούν με κάτι άλλο. Το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει ξεκαθαρίσει τι ακριβώς θα γίνει με τη λειτουργία του νέου συστήματος, που ξεκινά, σύμφωνα με τις δηλώσεις του Υπουργού τον προσεχή Σεπτέμβριο, με αποτέλεσμα κανείς να μη γνωρίζει τι του ξημερώνει. Το μόνο σίγουρο είναι πως ότι γίνει θα γίνει με τα παλιά βιβλία.

Όταν ανέλαβε ο κ. Γαβρόγλου το Υπουργείο Παιδείας το φθινόπωρο του 2016 είχε δηλώσει ότι μέχρι τον Μάρτιο του 2017 θα είχε ανακοινώσει το νέο Λύκειο. Σύμφωνα με τις τελευταίες του δηλώσεις η ανακοίνωση θα γίνει μέσα στο καλοκαίρι. Το τοπίο θα είναι νέο για το λύκειο, εκτός φυσικά από τους μαθητές που θα φοιτήσουν στη Γ Λυκείου, που θα ακολουθήσουν το υπάρχον σύστημα.


Του κ.Στ.Στρατηγάκη
Μαθηματικού - Ερευνητή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Bookmark and Share