Σε επιδημία έχουν εξελιχθεί οι παράτυπες πρακτικές που ακολουθούν δικηγορικά γραφεία αλλά και εταιρείες διαχείρισης ληξιπρόθεσμων οφειλών εις βάρος οφειλετών.
Όσο εντείνονται οι προσπάθειες στο κυνήγι των κόκκινων δανείων και άλλων ληξιπρόθεσμων οφειλών τόσο αυξάνονται και τα κρούσματα παράνομων πρακτικών και οι καταγγελίες πολιτών.
Είναι ενδεικτικό ότι σύμφωνα με στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Προστασίας του Καταναλωτή, ότι το 1/3 των παραπόνων που έγιναν στη Γενική Γραμματεία αφορούσε απαράδεκτες πρακτικές δικηγορικών εταιρειών και δικηγόρων που έχουν αναλάβει το κυνήγι των κόκκινων οφειλών, ενώ, σύμφωνα με τον Συνήγορο του Καταναλωτή, στην Έκθεση για το 2017 που παρουσιάστηκε τον περασμένο Μάιο το 41,4% των καταγγελιών που δέχθηκε αφορούσε ανάλογες περιπτώσεις.
Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις καταγγελιών από οφειλέτες που δηλώνουν ότι οι εταιρείες διαχείρισης τηλεφωνούν στους χώρους εργασίας τους και ενημερώνουν τρίτους για τις οφειλές τους, ενώ πολλές είναι και οι περιπτώσεις όπου γίνεται κατάχρηση αναφορικά με τις ώρες αλλά και τη συχνότητα των τηλεφωνικών κλήσεων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, από τις 652 καταγγελίες που έγιναν το 2017 στην αρμόδια υπηρεσία σχετικά με εταιρείες ενημέρωσης δανειοληπτών, οι 255 αφορούσαν δικηγορικά γραφεία και διαβιβάστηκαν στον Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών, προκειμένου να ενεργοποιηθούν οι κατάλληλες πειθαρχικές διαδικασίες που ορίζει ο Κώδικας Δεοντολογίας των δικηγόρων.
Κι αυτό διότι η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή δεν μπορεί να παρέμβει σε αυτές τις περιπτώσεις, αφού το μόνο αρμόδιο είναι το πειθαρχικό όργανο των δικηγόρων. Συνολικά, όπως αναφέρουν τα ΝΕΑ, έχουν ήδη επιβληθεί 21 διοικητικές κυρώσεις, συνολικού ύψους 160.500 ευρώ, που κυρίως αφορούν παραβάσεις για συχνότητα κλήσεων, παραπλανητική πληροφόρηση, χρέωση ποσού για εξώδικη ενημέρωση κ.λπ.
Ήδη το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης επεξεργάζεται νομοσχέδιο που θα προβλέπει τον έλεγχο των δικηγορικών γραφείων που δραστηριοποιούνται συστηματικά και σε μεγάλη κλίμακα στην ενημέρωση οφειλετών για ληξιπρόθεσμες οφειλές.