Η τέταρτη σε πληθυσμό χώρα στον κόσμο αλλάζει πρωτεύουσα
Σε αλλαγή πρωτεύουσας προχωράει η Ινδονησία, σύμφωνα με υπουργό της χώρας.
Ειδικότερα, η Τζακάρτα κάποια στιγμή στο μέλλον δεν θα λογίζεται πλέον ως πρωτεύουσα της τέταρτης σε πληθυσμό χώρας του κόσμου, ενώ η πόλη που θα πάρει τον "τίτλο" αυτό δεν έχει γίνει μέχρι στιγμής γνωστή.
Τα κρατικά ΜΜΕ πάντως αναφέρουν ως φαβορί την Παλανγκαράγια, στο νησί Βόρνεο.
Η ιδέα μεταφοράς της πρωτεύουσας έχει προκύψει αρκετές φορές από τότε που η χώρα ανεξαρτητοποιήθηκε από την Ολλανδία το 1945.
Οι λόγοι για την μεταφορά της πρωτεύουσας φαίνεται ότι είναι πολλοί και διάφοροι.
Το 2016 έρευνα έδειξε ότι η νυν πρωτεύουσα καταγράφει τη χειρότερη κυκλοφοριακή συμφόρηση παγκοσμίως με τους υπουργούς να χρειάζεται να συνοδεύονται από την αστυνομία για να φτάσουν εγκαίρως στις συναντήσεις τους.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να ξοδεύονται 6,8 δισ. δολάρια ετησίως.
Σύμφωνα με άλλες μελέτες μεγάλα τμήματα της πόλης κινδυνεύουν να βυθιστούν εντελώς μέχρι το 2050.
Η βόρεια Τζακάρτα βυθίστηκε 2,5 μέτρα σε διάστημα 10 ετών και συνεχίζει να βυθίζεται κατά 1-15 εκατ. κάθε χρόνο.
Πρόκειται για πόλη που βρίσκεται στην άκρη ενός βαλτότοπου, με 13 ποτάμια.
Το ήμισυ της Τζακάρτα είναι κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας λόγω κυρίως της άντλησης των υπόγειων υδάτων, που χρησιμοποιούνται ως πόσιμο νερό και για μπάνιο.
Όσον αφορά την Παλανγκαράγια, η οποία ενδέχεται σε λίγο καιρό να περάσει στην ιστορία ως πρωτεύουσα της Ινδονησίας, βρίσκεται εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά από την νυν, στο Βόρνεο.
Είναι γεωγραφικά κοντά στο κέντρο του αρχιπελάγους.
Σε αλλαγή πρωτεύουσας προχωράει η Ινδονησία, σύμφωνα με υπουργό της χώρας.
Ειδικότερα, η Τζακάρτα κάποια στιγμή στο μέλλον δεν θα λογίζεται πλέον ως πρωτεύουσα της τέταρτης σε πληθυσμό χώρας του κόσμου, ενώ η πόλη που θα πάρει τον "τίτλο" αυτό δεν έχει γίνει μέχρι στιγμής γνωστή.
Τα κρατικά ΜΜΕ πάντως αναφέρουν ως φαβορί την Παλανγκαράγια, στο νησί Βόρνεο.
Η ιδέα μεταφοράς της πρωτεύουσας έχει προκύψει αρκετές φορές από τότε που η χώρα ανεξαρτητοποιήθηκε από την Ολλανδία το 1945.
Οι λόγοι για την μεταφορά της πρωτεύουσας φαίνεται ότι είναι πολλοί και διάφοροι.
Το 2016 έρευνα έδειξε ότι η νυν πρωτεύουσα καταγράφει τη χειρότερη κυκλοφοριακή συμφόρηση παγκοσμίως με τους υπουργούς να χρειάζεται να συνοδεύονται από την αστυνομία για να φτάσουν εγκαίρως στις συναντήσεις τους.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να ξοδεύονται 6,8 δισ. δολάρια ετησίως.
Σύμφωνα με άλλες μελέτες μεγάλα τμήματα της πόλης κινδυνεύουν να βυθιστούν εντελώς μέχρι το 2050.
Η βόρεια Τζακάρτα βυθίστηκε 2,5 μέτρα σε διάστημα 10 ετών και συνεχίζει να βυθίζεται κατά 1-15 εκατ. κάθε χρόνο.
Πρόκειται για πόλη που βρίσκεται στην άκρη ενός βαλτότοπου, με 13 ποτάμια.
Το ήμισυ της Τζακάρτα είναι κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας λόγω κυρίως της άντλησης των υπόγειων υδάτων, που χρησιμοποιούνται ως πόσιμο νερό και για μπάνιο.
Όσον αφορά την Παλανγκαράγια, η οποία ενδέχεται σε λίγο καιρό να περάσει στην ιστορία ως πρωτεύουσα της Ινδονησίας, βρίσκεται εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά από την νυν, στο Βόρνεο.
Είναι γεωγραφικά κοντά στο κέντρο του αρχιπελάγους.