Τις τελευταίες εκθέσεις προόδου για την εφαρμογή του κώδικα ορθών πρακτικών από το Facebook, τη Google και το Twitter από τον Μάρτιο του 2019 και ως σήμερα για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης, έδωσε στη δημοσιότητα η Κομισιόν, και περιλαμβάνει αποκλεισμό σε ύποπτα δίκτυα που δρούσαν από τη Ρωσία, το Κοσυφοπέδιο και τη Βόρεια Μακεδονία.
Η Google ανέφερε συγκεκριμένα μέτρα που ελήφθησαν για τη βελτίωση του ελέγχου των τοποθετήσεων διαφήμισης στην ΕΕ, συμπεριλαμβανομένης της κατανομής ανά κράτος μέλος. Έδωσε μια ενημέρωση σχετικά με την πολιτική των εκλογών σχετικά με τις εκλογές, την οποία άρχισε να εφαρμόζει στις 21 Μαρτίου 2019 και ανακοίνωσε την έναρξη της έκθεσής της σχετικά με τη διαφάνεια των διαφημίσεων για τις εκλογές στην ΕΕ και τη βιβλιοθήκη διαφημίσεων με δυνατότητα αναζήτησης που διαθέτει τον Απρίλιο. Η Google δεν έχει αναφέρει περαιτέρω πρόοδο όσον αφορά τον ορισμό της διαφήμισης με βάση το θέμα. Όπως και στην τελευταία έκθεση, παρέχονται συνολικά δεδομένα σχετικά με την κατάργηση ενός σημαντικού αριθμού καναλιών YouTube για παραβίαση των πολιτικών της σχετικά με το spam, τις παραπλανητικές πρακτικές και τις απάτες και την πλαστοπροσωπία.
Το Facebook ανέφερε σχετικά με τις ενέργειες που έγιναν κατά των διαφημίσεων που παραβίαζαν τις πολιτικές του σχετικά με την ύπαρξη περιεχομένου χαμηλής ποιότητας, πρόκληση αναστάτωση, περιείχαν παραπλανητικό ή ψευδές περιεχόμενο, ή καταστρατήγησαν τα συστήματά του.
Παρείχε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την πολιτική πολιτικών διαφημίσεών, η οποία θα ισχύει και για το Instagram.
Η εταιρεία σημείωσε τη δημιουργία μιας νέας, διαθεσίμων στο κοινό βιβλιοθήκης διαφημίσεων παγκοσμίως, στις 28 Μαρτίου 2019, που κάλυπτε το Facebook και το Instagram και υπογράμμισε την επέκταση της πρόσβασης στη διεπαφή προγραμματισμού εφαρμογών της βιβλιοθήκης διαφημίσεων.
Το Facebook ανέφερε τον αριθμό των πλαστών λογαριασμών που απενεργοποιήθηκαν παγκοσμίως το 1ο τρίμηνο του 2019 και την κατάργηση οκτώ συντονισμένων ύποπτων δικτύων που προέρχονται από τη Βόρεια Μακεδονία, το Κοσσυφοπέδιο και τη Ρωσία. Η έκθεση δεν αναφέρει εάν αυτά τα ύποπτα δίκτυα επηρέασαν επίσης τους χρήστες στην ΕΕ.
Το Twitter ανέφερε μια ενημέρωση σχετικά με την πολιτική διαφημιστικών εκστρατειών του και παρείχε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τη δημοσιοποίηση πολιτικών διαφημίσεων στο Κέντρο Διαφάνειας Διαφημίσεων του Twitter. Το Twitter έδωσε στοιχεία σχετικά με τις ενέργειες που έγιναν κατά των ανεπιθύμητων μηνυμάτων και των ψεύτικων λογαριασμών, αλλά δεν παρείχε περαιτέρω πληροφορίες σχετικά με αυτές τις ενέργειες και τον τρόπο με τον οποίο σχετίζονται με τη δραστηριότητα στην ΕΕ. Το Twitter δεν ανέφερε καμία ενέργεια που να βελτιώνει τον έλεγχο των τοποθετήσεων διαφήμισης ή να παρέχει οποιεσδήποτε μετρήσεις σχετικά με τις δεσμεύσεις του σε αυτόν τον τομέα.
"Είμαστε στην ευχάριστη θέση να δούμε ότι η συνεργασία βάσει του Κώδικα Πρακτικής ενθάρρυνε το Facebook, το Google και το Twitter να αναλάβουν περαιτέρω δράση για να διασφαλίσουν την ακεραιότητα των υπηρεσιών τους και να καταπολεμήσουν κακόβουλα bots και ψεύτικους λογαριασμούς", αναφέρουν σε κοινή τους δήλωση οι Επίτροποι Κινγκ, Γιούροβα, Γκάμπριελ και ο Αντιπρόεδρος Άνσιπ. "Συγκεκριμένα, χαιρετίζουμε την αυξανόμενη συνεργασία της Google με οργανισμούς και δίκτυα ελέγχου γεγονότων. Επιπλέον, και οι τρεις πλατφόρμες υλοποιούν πρωτοβουλίες για την προώθηση της παιδείας στα μέσα επικοινωνίας και παρέχουν κατάρτιση στους δημοσιογράφους", αναφέρουν.
"Οι εθελοντικές ενέργειες των πλατφορμών είναι ένα άλμα προς τα εμπρός για τη στήριξη διαφανών και χωρίς αποκλεισμούς εκλογών και την καλύτερη προστασία των δημοκρατικών μας διαδικασιών από τη χειραγώγηση, αλλά πολλά ακόμη πρέπει να γίνουν. Ανυπομονούμε τις επόμενες εκθέσεις του Απριλίου να δείχνουν περαιτέρω πρόοδο πριν από τις ευρωπαϊκές εκλογές", καταλήγουν στο μήνυμά τους.
Οι τρεις διαδικτυακές πλατφόρμες έχουν υπογράψει τον κώδικα ορθής πρακτικής κατά της παραπληροφόρησης και έχουν δεσμευτεί να υποβάλλουν μηνιαίες εκθέσεις σχετικά με τις ενέργειές τους πριν από τις εκλογές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου τον Μάιο του 2019.
Η Google ανέφερε συγκεκριμένα μέτρα που ελήφθησαν για τη βελτίωση του ελέγχου των τοποθετήσεων διαφήμισης στην ΕΕ, συμπεριλαμβανομένης της κατανομής ανά κράτος μέλος. Έδωσε μια ενημέρωση σχετικά με την πολιτική των εκλογών σχετικά με τις εκλογές, την οποία άρχισε να εφαρμόζει στις 21 Μαρτίου 2019 και ανακοίνωσε την έναρξη της έκθεσής της σχετικά με τη διαφάνεια των διαφημίσεων για τις εκλογές στην ΕΕ και τη βιβλιοθήκη διαφημίσεων με δυνατότητα αναζήτησης που διαθέτει τον Απρίλιο. Η Google δεν έχει αναφέρει περαιτέρω πρόοδο όσον αφορά τον ορισμό της διαφήμισης με βάση το θέμα. Όπως και στην τελευταία έκθεση, παρέχονται συνολικά δεδομένα σχετικά με την κατάργηση ενός σημαντικού αριθμού καναλιών YouTube για παραβίαση των πολιτικών της σχετικά με το spam, τις παραπλανητικές πρακτικές και τις απάτες και την πλαστοπροσωπία.
Το Facebook ανέφερε σχετικά με τις ενέργειες που έγιναν κατά των διαφημίσεων που παραβίαζαν τις πολιτικές του σχετικά με την ύπαρξη περιεχομένου χαμηλής ποιότητας, πρόκληση αναστάτωση, περιείχαν παραπλανητικό ή ψευδές περιεχόμενο, ή καταστρατήγησαν τα συστήματά του.
Παρείχε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την πολιτική πολιτικών διαφημίσεών, η οποία θα ισχύει και για το Instagram.
Η εταιρεία σημείωσε τη δημιουργία μιας νέας, διαθεσίμων στο κοινό βιβλιοθήκης διαφημίσεων παγκοσμίως, στις 28 Μαρτίου 2019, που κάλυπτε το Facebook και το Instagram και υπογράμμισε την επέκταση της πρόσβασης στη διεπαφή προγραμματισμού εφαρμογών της βιβλιοθήκης διαφημίσεων.
Το Facebook ανέφερε τον αριθμό των πλαστών λογαριασμών που απενεργοποιήθηκαν παγκοσμίως το 1ο τρίμηνο του 2019 και την κατάργηση οκτώ συντονισμένων ύποπτων δικτύων που προέρχονται από τη Βόρεια Μακεδονία, το Κοσσυφοπέδιο και τη Ρωσία. Η έκθεση δεν αναφέρει εάν αυτά τα ύποπτα δίκτυα επηρέασαν επίσης τους χρήστες στην ΕΕ.
Το Twitter ανέφερε μια ενημέρωση σχετικά με την πολιτική διαφημιστικών εκστρατειών του και παρείχε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τη δημοσιοποίηση πολιτικών διαφημίσεων στο Κέντρο Διαφάνειας Διαφημίσεων του Twitter. Το Twitter έδωσε στοιχεία σχετικά με τις ενέργειες που έγιναν κατά των ανεπιθύμητων μηνυμάτων και των ψεύτικων λογαριασμών, αλλά δεν παρείχε περαιτέρω πληροφορίες σχετικά με αυτές τις ενέργειες και τον τρόπο με τον οποίο σχετίζονται με τη δραστηριότητα στην ΕΕ. Το Twitter δεν ανέφερε καμία ενέργεια που να βελτιώνει τον έλεγχο των τοποθετήσεων διαφήμισης ή να παρέχει οποιεσδήποτε μετρήσεις σχετικά με τις δεσμεύσεις του σε αυτόν τον τομέα.
"Είμαστε στην ευχάριστη θέση να δούμε ότι η συνεργασία βάσει του Κώδικα Πρακτικής ενθάρρυνε το Facebook, το Google και το Twitter να αναλάβουν περαιτέρω δράση για να διασφαλίσουν την ακεραιότητα των υπηρεσιών τους και να καταπολεμήσουν κακόβουλα bots και ψεύτικους λογαριασμούς", αναφέρουν σε κοινή τους δήλωση οι Επίτροποι Κινγκ, Γιούροβα, Γκάμπριελ και ο Αντιπρόεδρος Άνσιπ. "Συγκεκριμένα, χαιρετίζουμε την αυξανόμενη συνεργασία της Google με οργανισμούς και δίκτυα ελέγχου γεγονότων. Επιπλέον, και οι τρεις πλατφόρμες υλοποιούν πρωτοβουλίες για την προώθηση της παιδείας στα μέσα επικοινωνίας και παρέχουν κατάρτιση στους δημοσιογράφους", αναφέρουν.
"Οι εθελοντικές ενέργειες των πλατφορμών είναι ένα άλμα προς τα εμπρός για τη στήριξη διαφανών και χωρίς αποκλεισμούς εκλογών και την καλύτερη προστασία των δημοκρατικών μας διαδικασιών από τη χειραγώγηση, αλλά πολλά ακόμη πρέπει να γίνουν. Ανυπομονούμε τις επόμενες εκθέσεις του Απριλίου να δείχνουν περαιτέρω πρόοδο πριν από τις ευρωπαϊκές εκλογές", καταλήγουν στο μήνυμά τους.
Οι τρεις διαδικτυακές πλατφόρμες έχουν υπογράψει τον κώδικα ορθής πρακτικής κατά της παραπληροφόρησης και έχουν δεσμευτεί να υποβάλλουν μηνιαίες εκθέσεις σχετικά με τις ενέργειές τους πριν από τις εκλογές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου τον Μάιο του 2019.