Αν και τα ταχύπλοα πλοία παραδοσιακά είχαν ακριβότερο εισιτήριο λόγω της γρηγορότερης προσέγγισης που προσέφεραν στα λιμάνια, η φετινή χρονιά έφερε την ανατροπή με τις τιμές
Ο ανταγωνισμός ευνόησε στη συντριπτική πλειονότητα τις τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, με τους επιβάτες τη φετινή θερινή περίοδο να πρέπει να μάθουν σε νέα πλοία και νέες τιμές.
Αν και παρατηρούνται σε κάποιες εταιρίες μικρές αυξήσεις, ο συνδυασμός αγοράς ατομικού εισιτηρίου με αυτοκίνητο, κυρίως για τις Κυκλάδες, βοηθά τις τσέπες των επιβατών σε σχέση με την περσινή χρονιά καθώς υπάρχουν περισσότερες επιλογές από τις εταιρίες και καλύτερες τιμές. Εξαίρεση φαίνεται πως αποτελούν τα Κουφονήσια, με τους λάτρεις των νησιών φέτος να χρειαστεί να πληρώσουν μέχρι και 7 ευρώ περισσότερα για την αγορά των εισιτηρίων τους.
Αν και τα ταχύπλοα πλοία παραδοσιακά είχαν ακριβότερο εισιτήριο λόγω της γρηγορότερης προσέγγισης που προσέφεραν στα λιμάνια, η φετινή χρονιά έφερε την ανατροπή με τις τιμές, με τα συμβατικά πλοία να έχουν διαφορά 3 ευρώ ενώ τα παλιότερα χρόνια κυμαινόταν στα 12 ευρώ κατά μέσο όρο. Ακόμα και στη μεταφορά των οχημάτων, η φετινή χρονιά έφερε αναπροσαρμογή στις τιμές μεταξύ συμβατικών και ταχύπλοων πλοίων, με τις διαφορές να είναι πλέον μικρές. Ετσι τις περισσότερες φορές το κριτήριο επιλογής των πλοίων δεν είναι οι τιμές των εισιτηρίων, όπως συνέβαινε τα προηγούμενα χρόνια, όσο τα πιο βολικά δρομολόγια με βάση τις ανάγκες του κάθε επιβάτη.
«Η φετινή χρόνια είναι αρκετά διαφορετική στις τιμές των εισιτηρίων με βάση τα προηγούμενα καλοκαίρια. Και αυτό γιατί ο ανταγωνισμός, με την πληθώρα πλέον των ταχύπλοων που δραστηριοποιούνται στις Κυκλάδες να έχουν ρίξει τις τιμές συμπαρασύροντας και τις εταιρίες των συμβατικών πλοίων να κάνουν προσφορές άλλου τύπου (π.χ. με ειδικές κάρτες έκπτωση στα εισιτήρια των Ι.Χ.) για να γίνουν δελεαστικά τα εισιτήρια. Ο ανταγωνισμός φαίνεται πως ευνοεί τους επιβάτες.
Ωστόσο ποτέ μία και μόνο χρονιά δεν είναι δείκτης. Η ουσιαστική διαμόρφωση των τιμών εξαιτίας του ανταγωνισμού θα φανεί το επόμενο καλοκαίρι. Εκεί θα φανεί και πόσα από τα νέα δρομολόγια και τα νέα πλοία τελικά θα παραμείνουν να δραστηριοποιούνται στις γραμμές», λέει στον «Ε.Τ.» ναυτιλιακός πράκτορας.
Το 2013, η Ελλάδα μαζί με την Ιταλία ήταν οι χώρες με τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση ετησίως, καλύπτοντας περίπου το 25% της συνολικής διακίνησης επιβατών ακτοπλοΐας στην Ευρώπη. Ο Πειραιάς είναι το δεύτερο σημαντικότερο, σε όρους επιβατικής κίνησης, λιμάνι της Ευρώπης, με μερίδιο που υπολογίζεται στο 3% της συνολικής κίνησης επιβατών. Σε ό,τι αφορά τη μεταφορά φορτίων, σχεδόν το 5% των εμπορευμάτων που διακινούνται μέσω ευρωπαϊκών ακτοπλοϊκών γραμμών διέρχεται από ελληνικά λιμάνια. Εντός Ελλάδος, οι ακτοπλοϊκές μεταφορές αντιπροσωπεύουν περίπου το 15%, της συνολικής υπεραστικής κίνησης επιβατών, ανεξαρτήτως μέσου. Επίσης, μέσω θαλάσσης διακινείται περίπου το 25% των φορτίων στον ελλαδικό χώρο».
Και ενώ στους προορισμούς από τον Πειραιά οι τιμές σε κάποια νησιά ευνοήθηκαν, σε κάποια έμειναν οι ίδιες και σε άλλα (π.χ. Βόρειο Αιγαίο- Δωδεκάνησα) κατέγραψαν μια αύξηση της τάξεως του 1-1,5 ευρώ, οι τιμές είναι ιδιαίτερα ακριβές στις θαλάσσιες μεταφορές μεταξύ των νησιών. Είναι χαρακτηριστικό πως ένας επιβάτης που θέλει από την Ιο να μεταφερθεί Μύκονο (ένα λιμάνι που εκτός της αυξημένης τουριστικής κίνησης είναι και κόμβος για μεταφορά σε άλλα νησιά των Κυκλάδων και του Βορειοανατολικού Αιγαίου) θα πληρώσει σχεδόν την ίδια τιμή τόσο για τον ίδιο όσο και για το αυτοκίνητό του όπως για τη μεταφορά του από τον Πειραιά προς τα νησιά αυτά.
Την ίδια ώρα, για πρώτη φορά μερικές εταιρίες έκαναν ένα μεγάλο διαφημιστικό άνοιγμα που υπογραμμίζει πως ο ανταγωνισμός μεταξύ τους έχει δημιουργήσει μία γενικότερη κινητικότητα. Σχεδόν όλες οι εταιρίες έχουν ξεκινήσει και επιμέρους προσφορές για πακέτα εισιτηρίων αλλά και εκπτώσεις σε συνεργασία με τρίτες εταιρίες όπως τις εταιρίες τηλεπικοινωνίας. Πριν από την αναχώρηση μία καλή έρευνα αγοράς θα βοηθήσει και φέτος τον προϋπολογισμό των διακοπών και για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια.
Ο ανταγωνισμός ευνόησε στη συντριπτική πλειονότητα τις τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, με τους επιβάτες τη φετινή θερινή περίοδο να πρέπει να μάθουν σε νέα πλοία και νέες τιμές.
Αν και παρατηρούνται σε κάποιες εταιρίες μικρές αυξήσεις, ο συνδυασμός αγοράς ατομικού εισιτηρίου με αυτοκίνητο, κυρίως για τις Κυκλάδες, βοηθά τις τσέπες των επιβατών σε σχέση με την περσινή χρονιά καθώς υπάρχουν περισσότερες επιλογές από τις εταιρίες και καλύτερες τιμές. Εξαίρεση φαίνεται πως αποτελούν τα Κουφονήσια, με τους λάτρεις των νησιών φέτος να χρειαστεί να πληρώσουν μέχρι και 7 ευρώ περισσότερα για την αγορά των εισιτηρίων τους.
Αν και τα ταχύπλοα πλοία παραδοσιακά είχαν ακριβότερο εισιτήριο λόγω της γρηγορότερης προσέγγισης που προσέφεραν στα λιμάνια, η φετινή χρονιά έφερε την ανατροπή με τις τιμές, με τα συμβατικά πλοία να έχουν διαφορά 3 ευρώ ενώ τα παλιότερα χρόνια κυμαινόταν στα 12 ευρώ κατά μέσο όρο. Ακόμα και στη μεταφορά των οχημάτων, η φετινή χρονιά έφερε αναπροσαρμογή στις τιμές μεταξύ συμβατικών και ταχύπλοων πλοίων, με τις διαφορές να είναι πλέον μικρές. Ετσι τις περισσότερες φορές το κριτήριο επιλογής των πλοίων δεν είναι οι τιμές των εισιτηρίων, όπως συνέβαινε τα προηγούμενα χρόνια, όσο τα πιο βολικά δρομολόγια με βάση τις ανάγκες του κάθε επιβάτη.
«Η φετινή χρόνια είναι αρκετά διαφορετική στις τιμές των εισιτηρίων με βάση τα προηγούμενα καλοκαίρια. Και αυτό γιατί ο ανταγωνισμός, με την πληθώρα πλέον των ταχύπλοων που δραστηριοποιούνται στις Κυκλάδες να έχουν ρίξει τις τιμές συμπαρασύροντας και τις εταιρίες των συμβατικών πλοίων να κάνουν προσφορές άλλου τύπου (π.χ. με ειδικές κάρτες έκπτωση στα εισιτήρια των Ι.Χ.) για να γίνουν δελεαστικά τα εισιτήρια. Ο ανταγωνισμός φαίνεται πως ευνοεί τους επιβάτες.
Ωστόσο ποτέ μία και μόνο χρονιά δεν είναι δείκτης. Η ουσιαστική διαμόρφωση των τιμών εξαιτίας του ανταγωνισμού θα φανεί το επόμενο καλοκαίρι. Εκεί θα φανεί και πόσα από τα νέα δρομολόγια και τα νέα πλοία τελικά θα παραμείνουν να δραστηριοποιούνται στις γραμμές», λέει στον «Ε.Τ.» ναυτιλιακός πράκτορας.
Το 2013, η Ελλάδα μαζί με την Ιταλία ήταν οι χώρες με τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση ετησίως, καλύπτοντας περίπου το 25% της συνολικής διακίνησης επιβατών ακτοπλοΐας στην Ευρώπη. Ο Πειραιάς είναι το δεύτερο σημαντικότερο, σε όρους επιβατικής κίνησης, λιμάνι της Ευρώπης, με μερίδιο που υπολογίζεται στο 3% της συνολικής κίνησης επιβατών. Σε ό,τι αφορά τη μεταφορά φορτίων, σχεδόν το 5% των εμπορευμάτων που διακινούνται μέσω ευρωπαϊκών ακτοπλοϊκών γραμμών διέρχεται από ελληνικά λιμάνια. Εντός Ελλάδος, οι ακτοπλοϊκές μεταφορές αντιπροσωπεύουν περίπου το 15%, της συνολικής υπεραστικής κίνησης επιβατών, ανεξαρτήτως μέσου. Επίσης, μέσω θαλάσσης διακινείται περίπου το 25% των φορτίων στον ελλαδικό χώρο».
Και ενώ στους προορισμούς από τον Πειραιά οι τιμές σε κάποια νησιά ευνοήθηκαν, σε κάποια έμειναν οι ίδιες και σε άλλα (π.χ. Βόρειο Αιγαίο- Δωδεκάνησα) κατέγραψαν μια αύξηση της τάξεως του 1-1,5 ευρώ, οι τιμές είναι ιδιαίτερα ακριβές στις θαλάσσιες μεταφορές μεταξύ των νησιών. Είναι χαρακτηριστικό πως ένας επιβάτης που θέλει από την Ιο να μεταφερθεί Μύκονο (ένα λιμάνι που εκτός της αυξημένης τουριστικής κίνησης είναι και κόμβος για μεταφορά σε άλλα νησιά των Κυκλάδων και του Βορειοανατολικού Αιγαίου) θα πληρώσει σχεδόν την ίδια τιμή τόσο για τον ίδιο όσο και για το αυτοκίνητό του όπως για τη μεταφορά του από τον Πειραιά προς τα νησιά αυτά.
Την ίδια ώρα, για πρώτη φορά μερικές εταιρίες έκαναν ένα μεγάλο διαφημιστικό άνοιγμα που υπογραμμίζει πως ο ανταγωνισμός μεταξύ τους έχει δημιουργήσει μία γενικότερη κινητικότητα. Σχεδόν όλες οι εταιρίες έχουν ξεκινήσει και επιμέρους προσφορές για πακέτα εισιτηρίων αλλά και εκπτώσεις σε συνεργασία με τρίτες εταιρίες όπως τις εταιρίες τηλεπικοινωνίας. Πριν από την αναχώρηση μία καλή έρευνα αγοράς θα βοηθήσει και φέτος τον προϋπολογισμό των διακοπών και για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια.
Οι τιμές των εισιτηρίων
ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΠΑΡΟΣ
Συμβατικά 36 ευρώ
Ταχύπλοα 39.5 ευρώ
Όχημα
Συμβατικά 83 ευρώ (* με προσφορά 58)
Ταχύπλοα 58 ευρώ
ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΗΡΑΚΛΕΙΟ
29-46 ευρώ
Όχημα
49-61
ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΧΑΝΙΑ
38-39 ευρώ
ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΚΟΥΦΟΝΗΣΙΑ
60-70 ευρώ
Όχημα
80 ευρώ
ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ
40-60 ευρώ
Όχημα
70-83 ευρώ
ΙΟΣ – ΜΥΚΟΝΟΣ
35-50
Όχημα
38-54