Γιατί όλο και περισσότεροι νέοι απογοητεύονται με τους «ανέφικτους οικονομικούς στόχους»
Η γενιά του «αγοράζω τα πάντα, δεν έχω τίποτα» έχει δει το κόστος ζωής να εκτοξεύεται στα ύψη. «Ταλαντεύονται» στην ενηλικίωσή τους και ορισμένοι ειδικοί λένε ότι έχουν δίκιο.
Στα 23 της, η Sophie ανήκει σταθερά στη γενιά Z, την ομάδα που γεννήθηκε μεταξύ 1997 και 2012. Υποψιάζεται ότι η γενιά της μπορεί να μην αποκτήσει ποτέ ιδιόκτητο σπίτι, να συγκεντρώσει ικανοποιητικές οικονομίες συνταξιοδότησης ή να επιτύχει άλλα παραδοσιακά οικονομικά ορόσημα. Δεν είναι η μόνη: Οι δημιουργοί περιεχομένου της γενιάς Z εκφράζουν δυνατά τον μηδενισμό τους στο TikTok και εκφράζουν την απογοήτευσή τους για αυτό που αποκαλούν ανέφικτους οικονομικούς στόχους. Αλλά οι ειδικοί λένε ότι τα δυσαρεστημένα TikTok δεν λένε όλη την ιστορία.
Ο μηδενισμός κυριαρχεί στον αλγόριθμο
Η Ajla Brama, μια 26χρονη δημιουργός περιεχομένου και σύμβουλος μέσων κοινωνικής δικτύωσης που γεννήθηκε στην Αλβανία, χρησιμοποιεί το TikTok για να ξεδιπλώσει τις οικονομικές παγίδες και τις «απάτες» που αντιμετωπίζει η γενιά Z στις ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένων της μείωσης των μισθών και μιας δύσκολης αγοράς ακινήτων στην οποία οι αυξήσεις των ενοικίων ξεπερνούν τις αποδοχές. «Θέλουμε να μπορούμε να έχουμε μια αξιοπρεπή διαβίωση, αλλά δεν μπορούμε καν να μετακομίσουμε από το σπίτι των γονιών μας», παραπονιέται η Brama σε ένα βίντεο που πυροδοτήθηκε από αυτό που αποκαλεί «έλλειψη υπευθυνότητας» εκ μέρους των εργοδοτών.
«Είναι αλήθεια ότι, στην Αλβανία, μπορεί να βγάζεις πολύ λιγότερα, αλλά επίσης πιθανόν να μην έχεις χρέη από πιστωτικές κάρτες ή φοιτητικά χρέη και θα έχεις ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Οι άνθρωποι [στην Ευρώπη] ζουν πραγματικά τη ζωή».