Μία από τις -λίγες- πρωτιές που είχε η Ελλάδα σε ευρωπαϊκό επίπεδο εδώ και χρόνια, η οποία ήταν η χαμηλότερη τιμή της βενζίνης μεταξύ των «15», χάθηκε εξαιτίας του συνδυασμού αύξησης των διεθνών τιμών αλλά και της φορολογίας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε χθες το υπουργείο Ανάπτυξης, η μέση τιμή της αμόλυβδης την προηγούμενη εβδομάδα (21 Ιανουαρίου) ήταν 1,1 ευρώ το λίτρο. Η τιμή αυτή δεν ήταν η φθηνότερη στην Ε.Ε. καθώς στην Ισπανία ήταν ελαφρά χαμηλότερη, στο 1,098 ευρώ. Πάντως η Ελλάδα παραμένει από τις φθηνότερες χώρες στα καύσιμα, καθώς ο μέσος όρος των τιμών των «15» είναι 1,3 ευρώ και στην Ολλανδία, που είναι η ακριβότερη χώρα, ένα λίτρο απλής αμόλυβδης πωλείται προς 1,494 ευρώ...
Ο λόγος που οι τιμές των καυσίμων στη χώρα μας παραμένουν συγκριτικά φθηνότερες σε σχέση με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες είναι η χαμηλότερη φορολογία, παρά την αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης που έγινε στην αρχή του χρόνου. Αντίθετα, στις τιμές προ φόρων (οι οποίες εκφράζουν και το επίπεδο του ανταγωνισμού στην αγορά) η Ελλάδα κατέχει σταθερά μία από τις πρώτες θέσεις της ακρίβειας τόσο στη βενζίνη όσο και στο πετρέλαιο κίνησης.