Μετωπική είναι πλέον η σύγκρουση μεταξύ της Olympic Air (MIG), της Aegean Airlines (του ομίλου Βασιλάκη) και της Hellas Jet (συνδέεται με τον όμιλο Ρέστη) για τα μερίδια των αερογραμμών στο Αιγαίο.
Η αναβολή του διαγωνισμού για τις άγονες γραμμές άνοιξε τον ασκό του Αιόλου. Την Πέμπτη o πρόεδρος της MIG Ανδρέας Βγενόπουλος εξαπέλυσε δριμεία επίθεση κατά της Aegean Airlines, κατηγορώντας την για πράξεις αθέμιτου ανταγωνισμού, κάτι το οποίο διέψευσε η τελευταία.
Ο επιχειρηματικός πόλεμος άρχισε μετά την «εμβόλιμη» προσφορά της... Aegean Airlines στον τελευταίο διαγωνισμό για την αποκρατικοποίηση της ΟΑ (Μάρτιος 2009), ενώ κλιμακώθηκε επικίνδυνα στο διαγωνισμό εκμετάλλευσης των 24 άγονων γραμμών.
Μάλιστα, πριν εκπνεύσει η καταληκτική ημερομηνία για την ΟΑ, η Aegean Airlines είχε καταθέσει καλύτερη οικονομική προσφορά από τη MIG, ενώ «εμβόλιμη» προσφορά κατέθεσε και για την εκμετάλλευση των 24 άγονων αεροπορικών γραμμών.
Σφήνα στη διαμάχη αυτή μπήκε το βράδυ της Πέμπτης η Hellas Jet, η οποία με επιστολή στο Υπουργείο Μεταφορών δημοσιοποιεί την πρόθεσή της να καλύψει 12 από τις άγονες γραμμές, χωρίς κρατική επιδότηση, προκειμένου να μην μείνουν συγκεκριμένες περιοχές χωρίς αεροπορική συγκοινωνία.
Την ίδια στιγμή ο Ανδρέας Βγενόπουλος δήλωνε πως η ελληνική αγορά δεν αντέχει δυο κύριους αερομεταφορείς, κάτι το οποίο θα φανεί τα επόμενα 5-10 χρόνια. Παράλληλα ορατό φαντάζει το ενδεχόμενο να διατεθεί μειοψηφικό ποσοστό της Olympic Air στο κράτος, εφόσον αυτό επιθυμεί η νέα κυβέρνηση.
Ο κ. Βγενόπουλος, στο περιθώριο εκδήλωσης για την παρουσίαση της Olympic Air, τόνισε ότι μπορεί να διαθέσει στο κράτος είτε το 100% της εταιρείας, είτε μειοψηφικό ποσοστό ως 30%, διατηρώντας (στη δεύτερη περίπτωση) η MIG το μάνατζμεντ. Μέχρι σήμερα, η MIG δεν έχει καταβάλει το σύνολο του τιμήματος εξαγοράς του ομίλου της ΟΑ (177,2 εκατ. ευρώ), αλλά σχεδόν το ήμισυ.
Πηγές προσκείμενες στο Υπουργείο Μεταφορών τόνιζαν ότι έχουν καταβληθεί περί τα 30 εκατ. ευρώ• τα υπόλοιπα θα καταβληθούν ως την 1η Οκτωβρίου. Η MIG προσάπτει «κινήσεις πανικού και αντιπερισπασμού» στην Aegean Airlines, καθώς η τελευταία εκδήλωσε ενδιαφέρον να εξαγοράσει την ΟΑ λίγες μόνο ημέρες πριν ευοδωθούν οι οριστικές διαπραγματεύσεις του επενδυτικού ομίλου με το ελληνικό δημόσιο.
Ο πρόεδρος της MIG χρησιμοποίησε σκληρές εκφράσεις κατά της Aegean για το δρομολόγιό της στην Κωνσταντινούπολη, θεωρώντας ότι η εκχώρησή του πραγματοποιήθηκε κατόπιν υπόγειας συνεννόησης με το Υπουργείο Εξωτερικών και την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
Οι ενστάσεις της MIG έχουν να κάνουν με το γεγονός ότι η διαπραγμάτευση της ελληνικής υπηρεσίας με την αντίστοιχη τουρκική για την εκχώρηση επιπλέον δρομολογίων μεταξύ των δυο χωρών έγινε εν κρυπτώ, σε συνδυασμό με το ότι το τελικό κείμενο της συμφωνίας δεν πέρασε από τη Βουλή. Όλα αυτά διαψεύδονται κατηγορηματικά από την Aegean Airlines, ενώ έντονη ήταν η αντίδραση και του Υπουργείου Εξωτερικών. Για το δρομολόγιο της Κωνσταντινούπολης η Aegean Airlines έδωσε στη δημοσιότητα σειρά εγγράφων της ΥΠΑ, υποστηρίζοντας ότι η όλη διαπραγμάτευση έγινε εν γνώσει όλων των αεροπορικών εταιρειών.Aναδημοσίευση από την εφημερίδα Ισοτιμία,19/9.
Μάλιστα, πριν εκπνεύσει η καταληκτική ημερομηνία για την ΟΑ, η Aegean Airlines είχε καταθέσει καλύτερη οικονομική προσφορά από τη MIG, ενώ «εμβόλιμη» προσφορά κατέθεσε και για την εκμετάλλευση των 24 άγονων αεροπορικών γραμμών.
Σφήνα στη διαμάχη αυτή μπήκε το βράδυ της Πέμπτης η Hellas Jet, η οποία με επιστολή στο Υπουργείο Μεταφορών δημοσιοποιεί την πρόθεσή της να καλύψει 12 από τις άγονες γραμμές, χωρίς κρατική επιδότηση, προκειμένου να μην μείνουν συγκεκριμένες περιοχές χωρίς αεροπορική συγκοινωνία.
Την ίδια στιγμή ο Ανδρέας Βγενόπουλος δήλωνε πως η ελληνική αγορά δεν αντέχει δυο κύριους αερομεταφορείς, κάτι το οποίο θα φανεί τα επόμενα 5-10 χρόνια. Παράλληλα ορατό φαντάζει το ενδεχόμενο να διατεθεί μειοψηφικό ποσοστό της Olympic Air στο κράτος, εφόσον αυτό επιθυμεί η νέα κυβέρνηση.
Ο κ. Βγενόπουλος, στο περιθώριο εκδήλωσης για την παρουσίαση της Olympic Air, τόνισε ότι μπορεί να διαθέσει στο κράτος είτε το 100% της εταιρείας, είτε μειοψηφικό ποσοστό ως 30%, διατηρώντας (στη δεύτερη περίπτωση) η MIG το μάνατζμεντ. Μέχρι σήμερα, η MIG δεν έχει καταβάλει το σύνολο του τιμήματος εξαγοράς του ομίλου της ΟΑ (177,2 εκατ. ευρώ), αλλά σχεδόν το ήμισυ.
Πηγές προσκείμενες στο Υπουργείο Μεταφορών τόνιζαν ότι έχουν καταβληθεί περί τα 30 εκατ. ευρώ• τα υπόλοιπα θα καταβληθούν ως την 1η Οκτωβρίου. Η MIG προσάπτει «κινήσεις πανικού και αντιπερισπασμού» στην Aegean Airlines, καθώς η τελευταία εκδήλωσε ενδιαφέρον να εξαγοράσει την ΟΑ λίγες μόνο ημέρες πριν ευοδωθούν οι οριστικές διαπραγματεύσεις του επενδυτικού ομίλου με το ελληνικό δημόσιο.
Ο πρόεδρος της MIG χρησιμοποίησε σκληρές εκφράσεις κατά της Aegean για το δρομολόγιό της στην Κωνσταντινούπολη, θεωρώντας ότι η εκχώρησή του πραγματοποιήθηκε κατόπιν υπόγειας συνεννόησης με το Υπουργείο Εξωτερικών και την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
Οι ενστάσεις της MIG έχουν να κάνουν με το γεγονός ότι η διαπραγμάτευση της ελληνικής υπηρεσίας με την αντίστοιχη τουρκική για την εκχώρηση επιπλέον δρομολογίων μεταξύ των δυο χωρών έγινε εν κρυπτώ, σε συνδυασμό με το ότι το τελικό κείμενο της συμφωνίας δεν πέρασε από τη Βουλή. Όλα αυτά διαψεύδονται κατηγορηματικά από την Aegean Airlines, ενώ έντονη ήταν η αντίδραση και του Υπουργείου Εξωτερικών. Για το δρομολόγιο της Κωνσταντινούπολης η Aegean Airlines έδωσε στη δημοσιότητα σειρά εγγράφων της ΥΠΑ, υποστηρίζοντας ότι η όλη διαπραγμάτευση έγινε εν γνώσει όλων των αεροπορικών εταιρειών.Aναδημοσίευση από την εφημερίδα Ισοτιμία,19/9.