Σε μια εποχή που οι πολυεθνικοί όμιλοι αναγκάζονται έτσι και αλλιώς να περιορίσουν τα σχέδιά τους για διεθνή επέκταση, η Αθήνα διώχνει τις ξένες επιχειρήσεις.
Στη φετινή κατάταξη, που καταλήγει για μία ακόμα φορά στο συμπέρασμα ότι το...Λονδίνο αποτελεί το αδιαμφισβήτητο επιχειρηματικό κέντρο της Ευρώπης, η Αθήνα κατατάσσεται στην 34η θέση, όπου είχε βρεθεί και το 2008.
Αξίζει να σημειωθεί ότι πόλεις που θεωρούνταν το 1990 λιγότερο φιλικές προς τις ξένες επιχειρήσεις, όπως η Πράγα, η Μόσχα και η Βαρσοβία, σκοράρουν πλέον πολύ καλύτερα από την ελληνική πρωτεύουσα.
Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας, μόλις το 18% των ξένων επιχειρήσεων γνωρίζουν την Αθήνα ως επιχειρηματικό κέντρο (έναντι ποσοστού 19% το 2008 και 25% το 1990). Οι ξένοι επιχειρηματίες είναι βέβαιοι πως η Αθήνα δεν κάνει κάτι για να βελτιώσει την ελκυστικότητά τους προς τις εταιρείες, αφού μόλις το 3% διαπιστώνει κάποια προσπάθεια βελτίωσης.
Έτσι, η ελληνική πρωτεύουσα κατατάσσεται σχεδόν στον «πάτο» της λίστας (στην 32η θέση ανάμεσα σε 34 πόλεις) στο κριτήριο της πρόσβασης σε αγορές και πελάτες που προσφέρει. Ουραγός είναι και στο κριτήριο της προσφοράς υπαλλήλων με προσόντα (στην 34η θέση), των τηλεπικοινωνιών (στην 32η), της διασύνδεσης με άλλες πόλεις και με προορισμούς του εξωτερικού (στην 31η), της γλώσσας (34η), των εσωτερικών μεταφορών (33η) και του καθαρού περιβάλλοντος (32η).
Οι ξένοι επιχειρηματίες θεωρούν ότι οι ελληνικές κυβερνήσεις δεν δημιουργούν πρόσφορο έδαφος για τη δραστηριοποίηση των εταιρειών του εξωτερικού, αφού η Αθήνα κατατάσσεται 31η με βάση το κριτήριο αυτό.
Πάντως, η ελληνική πρωτεύουσα σκοράρει καλύτερα στο κόστος εργασίας (στην 11η θέση), στο κόστος και στη διαθεσιμότητα των επαγγελματικών ακινήτων (στην 22η και στην 27η θέση αντίστοιχα), ενώ με βάση την ποιότητα ζωής κατατάσσεται 28η.
Από τη δημοσκόπηση της Cushman & Wakefield προκύπτει ότι δέκα ξένες επιχειρήσεις σκοπεύουν να εισέλθουν στην ελληνική αγορά τα επόμενα πέντε χρόνια, την ώρα που 20 εταιρείες «κοιτάζουν» την Κωνσταντινούπολη, 30 το Βουκουρέστι, 36 τη Βαρσοβία και 23 τη Βουδαπέστη.
Αξίζει να σημειωθεί ότι πόλεις που θεωρούνταν το 1990 λιγότερο φιλικές προς τις ξένες επιχειρήσεις, όπως η Πράγα, η Μόσχα και η Βαρσοβία, σκοράρουν πλέον πολύ καλύτερα από την ελληνική πρωτεύουσα.
Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας, μόλις το 18% των ξένων επιχειρήσεων γνωρίζουν την Αθήνα ως επιχειρηματικό κέντρο (έναντι ποσοστού 19% το 2008 και 25% το 1990). Οι ξένοι επιχειρηματίες είναι βέβαιοι πως η Αθήνα δεν κάνει κάτι για να βελτιώσει την ελκυστικότητά τους προς τις εταιρείες, αφού μόλις το 3% διαπιστώνει κάποια προσπάθεια βελτίωσης.
Έτσι, η ελληνική πρωτεύουσα κατατάσσεται σχεδόν στον «πάτο» της λίστας (στην 32η θέση ανάμεσα σε 34 πόλεις) στο κριτήριο της πρόσβασης σε αγορές και πελάτες που προσφέρει. Ουραγός είναι και στο κριτήριο της προσφοράς υπαλλήλων με προσόντα (στην 34η θέση), των τηλεπικοινωνιών (στην 32η), της διασύνδεσης με άλλες πόλεις και με προορισμούς του εξωτερικού (στην 31η), της γλώσσας (34η), των εσωτερικών μεταφορών (33η) και του καθαρού περιβάλλοντος (32η).
Οι ξένοι επιχειρηματίες θεωρούν ότι οι ελληνικές κυβερνήσεις δεν δημιουργούν πρόσφορο έδαφος για τη δραστηριοποίηση των εταιρειών του εξωτερικού, αφού η Αθήνα κατατάσσεται 31η με βάση το κριτήριο αυτό.
Πάντως, η ελληνική πρωτεύουσα σκοράρει καλύτερα στο κόστος εργασίας (στην 11η θέση), στο κόστος και στη διαθεσιμότητα των επαγγελματικών ακινήτων (στην 22η και στην 27η θέση αντίστοιχα), ενώ με βάση την ποιότητα ζωής κατατάσσεται 28η.
Από τη δημοσκόπηση της Cushman & Wakefield προκύπτει ότι δέκα ξένες επιχειρήσεις σκοπεύουν να εισέλθουν στην ελληνική αγορά τα επόμενα πέντε χρόνια, την ώρα που 20 εταιρείες «κοιτάζουν» την Κωνσταντινούπολη, 30 το Βουκουρέστι, 36 τη Βαρσοβία και 23 τη Βουδαπέστη.