Σταθερά θλιβερή παραμένει τα τελευταία εννιά χρόνια η κατάσταση των παιδιών στην Ευρωπαϊκή Ενωση όσον αφορά την ικανότητά τους να διαβάζουν...
Η ανάγνωση είναι «το μείζον μαύρο στίγμα στην πλειονότητα των ευρωπαϊκών χωρών», καθώς περίπου το 25% των παιδιών ηλικίας 15 ετών θεωρούνται «μέτριοι αναγνώστες», σύμφωνα με έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που δημοσιοποιήθηκε χθες.
Συγκεκριμένα στην έκθεση... των συμπερασμάτων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναφέρεται ότι «οι επιδόσεις στον τομέα της ανάγνωσης έχουν χειροτερέψει στο διάστημα από το 2000 έως το 2006»: το ποσοστό των μαθητών ηλικίας 15 χρόνων που διαβάζουν άσχημα ανέβηκε από το 21,3% στο 21,4%, μέσα σ' αυτά τα χρόνια, την ώρα που στις Ηνωμένες Πολιτείες βάζουν στόχο τη μείωση του αντίστοιχου ποσοστού στην ίδια ηλικιακή ομάδα κάτω από το 20% μέχρι τα τέλη του 2010.
Η Γαλλία, η Ισπανία και η Ιταλία ξεχωρίζουν για τους... κακούς τους μαθητές, ενώ Φινλανδία, Πολωνία και Λετονία κατάφεραν να περιορίσουν περίπου κατά το ένα τρίτο τον αριθμό των πολύ κακών αναγνωστών. Η βελτίωση των αποτελεσμάτων στη διαδικασία της ανάγνωσης συγκαταλέγεται στους πέντε στόχους της Λισαβόνας για το 2010 όσον αφορά τον τομέα της εκπαίδευσης και της ειδίκευσης, όπως αυτοί καθορίστηκαν από τα κράτη-μέλη της ΕΕ το 2003.
Ορισμένοι από αυτούς τους στόχους δεν έχουν ακόμη επιτευχθεί: η πρόοδος όσον αφορά τον αγώνα κατά της εγκατάλειψης του σχολείου είναι «αργή» διαπιστώνει η Επιτροπή, με εξαίρεση την Πολωνία, την Τσεχία και τη Σλοβακία που εμφανίζουν ποσοστό 5%, δηλαδή πολύ κάτω του στόχου του 10% που έχει μπει για τα τέλη του 2010.
Υπάρχουν όμως και θετικές εξελίξεις: οι χώρες - μέλη της ΕΕ εμφανίζονται να τα καταφέρνουν πολύ καλά με τους μαθητές και σπουδαστές τους στους τομείς των μαθηματικών, των θετικών επιστημών και της τεχνολογίας: ο αριθμός των πτυχιούχων στις κατευθύνσεις αυτές αυξήθηκε κατά 33% τα τελευταία οκτώ χρόνια.
Αλλα θετικά στοιχεία: από το 2000, η διάρκεια της υποχρεωτικής εκπαίδευσης αυξήθηκε σε όλες τις χώρες όπως αυξήθηκε και η διδασκαλία ξένων γλωσσών.
Η Γαλλία, η Ισπανία και η Ιταλία ξεχωρίζουν για τους... κακούς τους μαθητές, ενώ Φινλανδία, Πολωνία και Λετονία κατάφεραν να περιορίσουν περίπου κατά το ένα τρίτο τον αριθμό των πολύ κακών αναγνωστών. Η βελτίωση των αποτελεσμάτων στη διαδικασία της ανάγνωσης συγκαταλέγεται στους πέντε στόχους της Λισαβόνας για το 2010 όσον αφορά τον τομέα της εκπαίδευσης και της ειδίκευσης, όπως αυτοί καθορίστηκαν από τα κράτη-μέλη της ΕΕ το 2003.
Ορισμένοι από αυτούς τους στόχους δεν έχουν ακόμη επιτευχθεί: η πρόοδος όσον αφορά τον αγώνα κατά της εγκατάλειψης του σχολείου είναι «αργή» διαπιστώνει η Επιτροπή, με εξαίρεση την Πολωνία, την Τσεχία και τη Σλοβακία που εμφανίζουν ποσοστό 5%, δηλαδή πολύ κάτω του στόχου του 10% που έχει μπει για τα τέλη του 2010.
Υπάρχουν όμως και θετικές εξελίξεις: οι χώρες - μέλη της ΕΕ εμφανίζονται να τα καταφέρνουν πολύ καλά με τους μαθητές και σπουδαστές τους στους τομείς των μαθηματικών, των θετικών επιστημών και της τεχνολογίας: ο αριθμός των πτυχιούχων στις κατευθύνσεις αυτές αυξήθηκε κατά 33% τα τελευταία οκτώ χρόνια.
Αλλα θετικά στοιχεία: από το 2000, η διάρκεια της υποχρεωτικής εκπαίδευσης αυξήθηκε σε όλες τις χώρες όπως αυξήθηκε και η διδασκαλία ξένων γλωσσών.