Οι εργασίες αυτές μπορούν να εκτελεστούν αφού παραδοθεί ο δρόμος και πάλι στην κυκλοφορία.
Να ληφθούν επιπρόσθετα μέτρα για τη συγκράτηση των κάθετων βράχων στην κοιλάδα των Τεμπών ζητεί στο πόρισμά της η...τριμελής επιτροπή εμπειρογνωμόνων του υπουργείου Υποδομών. Οι εργασίες αυτές μπορούν να εκτελεστούν αφού παραδοθεί ο δρόμος και πάλι στην κυκλοφορία, κάτι που όπως όλα δείχνουν θα συμβεί πριν από το Πάσχα. Το πλήρες κείμενο του πορίσματος θα είναι το διαπραγματευτικό «χαρτί» του υπουργείου στη διαδικασία διαιτησίας με την εταιρεία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε., για την ανάληψη του κόστους των επιπρόσθετων επεμβάσεων.
Το πόρισμα της τριμελούς επιτροπής, η οποία αποτελείται από έναν Ελληνα, έναν Αυστριακό και έναν Ελβετό ειδικό, παραδόθηκε την προηγούμενη εβδομάδα στην Εγνατία Οδό Α.Ε. (που εκπροσωπεί το κράτος στη σύμβαση παραχώρησης του άξονα) και στο υπουργείο Υποδομών. Στο πόρισμα αποτυπώνεται η κατάσταση στα Τέμπη και αναλύονται τα μέτρα που είναι απαραίτητα, προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί ο κίνδυνος να επαναληφθεί το τραγικό περιστατικό του Δεκεμβρίου.
Οι ατσάλινοι φράχτες
Οι τρεις ειδικοί κάνουν εκτενή αναφορά στις κινήσεις που γίνονται σήμερα από τα συνεργεία στα Τέμπη (τα λεγόμενα «παθητικά» μέτρα), δηλαδή την αποκόλληση («ξεσκάρωμα») των βράχων που κρίνονται ασταθείς και το κάρφωμα («ήλωση») των πιο απότομων σημείων. Ομως οι επιστήμονες ζητούν να ληφθούν και ορισμένα συμπληρωματικά μέτρα, προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί πλέον ο κίνδυνος από αποκολλήσεις βράχων σε μεγαλύτερα ύψη. Οπως επισημαίνεται στο πόρισμα, οι ατσάλινοι φράχτες συγκράτησης που τοποθετούνται χαμηλά στα πρανή, δίπλα στον δρόμο ή σε μικρό ύψος, μπορούν να συγκρατήσουν βράχους που τυχόν θα αποκολληθούν σε μικρή απόσταση από το έδαφος. Τα μεταλλικά αυτά πλέγματα αποδεικνύονται όμως ανίσχυρα στην πράξη, αν υπάρξει κατάπτωση βράχων από μεγάλο ύψος. Με αυτά τα δεδομένα, λοιπόν, οι ειδικοί προτείνουν τη λήψη και ορισμένων «ενεργητικών» μέτρων: την τοποθέτηση μεταλλικών δικτύων που θα καρφώνονται επάνω στους βράχους σε μεγαλύτερα ύψη και θα τους «αγκαλιάζουν», αποτρέποντας κάθε... μετακίνηση.
Η τοποθέτηση των ατσάλινων φραχτών σε μεγαλύτερα ύψη προτείνεται να γίνει στα πέντε πιο «κρίσιμα» σημεία, εκεί όπου τα πρανή είναι απότομα. Οι επιστήμονες εκτιμούν ότι δεν χρειάζεται να παραταθεί ο αποκλεισμός της Εθνικής Οδού (που μετρά ήδη τρεις μήνες), αλλά ότι τα επιπρόσθετα μέτρα μπορούν να ληφθούν και με τον δρόμο σε κυκλοφορία.
Το πόρισμα των εμπειρογνωμόνων θα αποτελέσει ένα από τα διαπραγματευτικά «χαρτιά» του υπουργείου Υποδομών στη διαδικασία διαιτησίας, στην οποία έχουν οδηγηθεί η Πολιτεία και η εταιρεία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε. με αίτημα της τελευταίας. Αντικείμενο της διαιτησίας δεν είναι άλλο από τον επιμερισμό του κόστους των επιπρόσθετων παρεμβάσεων (οι βασικές παρεμβάσεις στα Τέμπη για τη βελτίωση των συνθηκών ασφαλείας περιλαμβάνονταν στην αρχική σύμβαση).
Ισως ανοίξει πριν από το Πάσχα
Στην απόφαση να δώσει τα Τέμπη στην κυκλοφορία πριν από το Πάσχα φαίνεται να οδηγείται η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών. Σύμφωνα με πληροφορίες, η εξέλιξη των εργασιών «ξεσκαρώματος» και «ήλωσης» των επικίνδυνων σημείων βρίσκεται πλέον σε προχωρημένο στάδιο και αυτό που μένει να ξεκαθαρίσει είναι αν ο δρόμος θα δοθεί στην κυκλοφορία στις αρχές της Μεγάλης Εβδομάδας ή νωρίτερα. Η τελική απόφαση θα ληφθεί το αργότερο μέσα στην επόμενη εβδομάδα, αφού συνεκτιμηθεί η άποψη των δύο επιβλεπόντων αλπινιστών από τον Καναδά. Οπως εκτιμούν στελέχη του υπουργείου, η ολοκλήρωση της τοποθέτησης των ατσαλένιων πλεγμάτων μπορεί να γίνει και στη συνέχεια, ενδεχομένως με μικρές διακοπές στην κυκλοφορία. Σε κάθε περίπτωση, το ενδεχόμενο να «ανοίξει» ο δρόμος και μετά το Πάσχα να ξανακλείσει, δείχνει να απομακρύνεται.
Πηγή Καθημερινή
Post Top Ad
Παρασκευή 12 Μαρτίου 2010
Home
Unlabelled
Ζητούν κι άλλα έργα στα Τέμπη.