Από 20% έως και 50% μειώθηκε ο τζίρος την περίοδο του Πάσχα. - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Κυριακή 11 Απριλίου 2010

Από 20% έως και 50% μειώθηκε ο τζίρος την περίοδο του Πάσχα.

ΠTΩΣH τζίρου, σε ποσοστά που κυμαίνονται από 20% έως και 50% κατά μέσο όρο, διαπίστωσαν σε σχέση με πέρυσι στη φετινή περίοδο του Πάσχα οι εμπορικές επιχειρήσεις της Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου (ΕΣΘ), σε δείγμα... επιχειρήσεων από διάφορες περιοχές, σχεδόν οκτώ στις δέκα (ποσοστό 78%) παρουσίασαν εφέτος μείωση πωλήσεων, σε σχέση με πέρυσι.
Για το 16% ο τζίρος κυμάνθηκε στα ίδια επίπεδα, ενώ μόνο το 5% "είδε" καλύτερες ημέρες. Ως αποτέλεσμα, το 83% των ερωτηθέντων δηλώνει απογοητευμένο από την κίνηση στην αγορά κατά την περίοδο των εορτών και μόνον το 17% απαντά ότι είναι ικανοποιημένο.


Eντονο φαίνεται ότι είναι το πρόβλημα στην περιοχή των οδών Εγνατία-Δραγούμη-Βενιζέλου, όπου υπάρχουν πολλά εργοτάξια του μετρό: εκεί, μόλις το 8% των ερωτηθέντων δηλώνει ικανοποιημένο από τις πωλήσεις στη διάρκεια των εορτών, έναντι ποσοστού 24% για τα καταστήματα που εδρεύουν στη ζώνη Τσιμισκή - Αγ.Σοφίας - Μητροπόλεως - Προξ. Κορομηλά.

Συνολικά, στο ιστορικό κέντρο μόνο το 18% των επιχειρήσεων δηλώνει ικανοποιημένο από την κίνηση της αγοράς το Πάσχα, ενώ το 81% των ερωτηθέντων απαντούν ότι διαπίστωσαν μείωση τζίρου σε σχέση με πέρυσι. Στην περιοχή Ερμού - Β.Ηρακλείου - Δ.Γούναρη, οι ικανοποιημένες από τον τζίρο τους επιχειρήσεις ανέρχονται στο 23% των ερωτηθέντων.

Αντίστοιχη εικόνα παρουσιάζουν οι επιχειρήσεις εκτός ιστορικού κέντρου. Στα ανατολικά και δυτικά της πόλης, μόνο το 16% δηλώνει ικανοποιημένο από την κίνηση στην περίοδο των εορτών, ενώ πάνω από το 70% δηλώνει πτώση τζίρου (78% ανατολικά και 72% δυτικά). Ως κύριους λόγους στην πτώση του τζίρου τους, οι περισσότεροι επιχειρηματίες «δείχνουν» την οικονομική κρίση (30%), την αρνητική ψυχολογία (40%) και την έλλειψη χώρων στάθμευσης-κυκλοφοριακό (12%).

Oσον αφορά το Μονοήμερο Χαμηλών Τιμών, που διοργάνωσε ο ΕΣΘ το Σάββατο του Λαζάρου (27/3) και στο οποίο συμμετείχε ποσοστό 72% των ερωτηθέντων, το 35% θεωρεί ότι η προωθητική αυτή ενέργεια δεν συνέβαλε στην αύξηση της αγοραστικής κίνησης. Το 24% θεωρεί ότι συνέβαλε λίγο, το 13% θεωρεί ότι συνέβαλε αρκετά και το 1% ότι συνέβαλε πολύ στην αύξηση της κίνησης. Το 66% των επιχειρήσεων κρίνει απαραίτητη τη συνέχιση τέτοιων δράσεων στην αγορά.

"Το εμπόριο της πόλης έχει υποστεί τεράστιες οικονομικές απώλειες και αντιμετωπίζει με απαισιοδοξία και αγωνία το μέλλον. Οι συνέπειες της οικονομικής ύφεσης έχουν φέρει την αγορά στα όριά της. Γενική απαίτηση είναι η πολιτεία να αποφασίσει και να εφαρμόσει άμεσα και δραστικά μέτρα ενίσχυσης ρευστότητας και ανάπτυξης", υπογραμμίζεται σε σχετική ανακοίνωση του ΕΣΘ.

Bookmark and Share