Το υπουργείο Οικονομικών μετά τον εντοπισμό υποθέσεων που στερούν εκατοντάδες εκατομμύρια φόρων και δασμών από το Δημόσιο, ετοιμάζεται να κάνει βαθιές τομές στα τελωνεία.
Μόνο στο τελωνείο Πειραιά, οι...φάκελοι με τις εκκρεμείς υποθέσεις στο δικαστικό τμήμα σχηματίζουν βουνό και τα εκκρεμή έσοδα φτάνουν τα 890 εκατ. ευρώ, ενώ συνολικά στα τελωνεία της χώρας οι εκκρεμότητες ανέρχονται σε αρκετά δισ. ευρώ.
Σε τελωνείο της χώρας εξετάζονται οι συνθήκες κάτω από τις οποίες πέρασαν στη χώρα 435 πολυτελή αυτοκίνητα, από Πόρσε και Μαζεράτι έως Φεράρι, τα οποία εισήχθησαν από εταιρεία-μαϊμού
Σε άλλο τελωνείο εξετάζονται οι συνθήκες κάτω από τις οποίες πέρασαν στη χώρα 435 πολυτελή αυτοκίνητα, από Πόρσε και Μαζεράτι έως Φεράρι, τα οποία εισήχθησαν από εταιρεία-μαϊμού. Πλήγμα αποτελεί και το λαθρεμπόριο ναυτιλιακών καυσίμων από το οποίο υπολογίζεται ότι κάθε χρόνο το Δημόσιο χάνει 500- 700 εκατ. ευρώ.
Εφοδος του γενικού γραμματέα του υπουργείου Οικονομικών Δ. Γεωργακόπουλου στο τελωνείο Πειραιά έβγαλε λαβράκι. Διαπιστώθηκε ότι στο δικαστικό τμήμα του τελωνείου λιμνάζουν 8.500 υποθέσεις ύψους 890 εκατ. ευρώ και ουδείς γνωρίζει ούτε τι ακριβώς αφορούν ούτε πόσα χρόνια εκκρεμότητας μετρούν.
Για το ξεκαθάρισμα της υπόθεσης, ο κ. Γεωργακόπουλος έδωσε εντολή στη Διεύθυνση Προσωπικού του υπουργείου Οικονομικών να συγκροτηθεί 15μελές συνεργείο, το οποίο θα εξετάσει μία προς μία τις υποθέσεις ώστε να μην παραγραφούν. Ανάλογες καταστάσεις διαπιστώνει το υπουργείο Οικονομικών στο σύνολο των τελωνείων της χώρας, όπου η αποδιοργάνωση των προηγούμενων ετών εξακολουθεί να δίνει ηχηρό «παρών» και οι υποθέσεις σε εκκρεμότητα αντιπροσωπεύουν ποσά πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ.Εταιρεία-μαϊμού
Σε άλλο τελωνείο διαπιστώθηκαν 435 υποθέσεις εισαγωγών πολυτελών αυτοκινήτων από εταιρεία-μαϊμού. Οι εισαγωγές έγιναν κανονικά και οι εκτελωνισμοί προχώρησαν χωρίς ουδείς να ελέγξει αν υπάρχει πραγματικά η εταιρεία που έκανε την εισαγωγή. Τελικά, διαπιστώθηκε ότι η εταιρεία υπάρχει μόνο στα χαρτιά και τώρα οι αγοραστές των αυτοκινήτων βρίσκονται υπό στενή παρακολούθηση.
Σε πρώτη φάση, το υπουργείο Οικονομικών εξετάζει τις ακριβείς συνθήκες εκτελωνισμού, τους δασμούς και τους φόρους που πληρώθηκαν ή όχι και έχει ζητηθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες να γίνει διασταύρωση των στοιχείων των αγοραστών. Η έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη και το υπουργείο Οικονομικών υπόσχεται άμεσα αποτελέσματα.
Την ίδια ώρα, χαοτική είναι η κατάσταση που επικρατεί στο μέτωπο της διακίνησης ναυτιλιακού πετρελαίου. Σύμφωνα με τον κ. Γεωργακόπουλο, το Δημόσιο χάνει κάθε χρόνο φόρους 500- 700 εκατ. ευρώ από το λαθρεμπόριο καυσίμων, όπου τα περιθώρια εικονικών εφοδιασμών πλοίων με ναυτιλιακό πετρέλαιο είναι πολύ μεγάλα, λόγω έλλειψης ελέγχων, όπως και οι δυνατότητες διάθεσης του πετρελαίου αυτού ως πετρέλαιο κίνησης με πολλαπλάσιους φόρους στη συνέχεια.
Post Top Ad
Δευτέρα 7 Ιουνίου 2010
Home
Unlabelled
Κομπίνα με Πόρσε και Μαζεράτι στα τελωνεία..