Μέση μείωση 20% κατέγραψε τον Ιούλιο η επιβατική κίνηση στην ακτοπλοΐα, επηρεαζόμενη άμεσα από την υποχώρηση της τουριστικής κίνησης.
Στο εξάμηνο...Ιανουαρίου – Ιουνίου 2010 η επιβατική κίνηση έτρεξε με ρυθμούς μειωμένους κατά 15%, ενώ σε κάποιες ακτοπλοϊκές γραμμές η κίνηση κατέγραψε μείωση έως και 30%. Με εξαίρεση τη γραμμή των Χανίων, όλες οι άλλες γραμμές του Αιγαίου εμφανίζουν σημαντική πτώση της επιβατικής κίνησης. Οι γραμμές της Κρήτης κινούνται σταθερά αφενός λόγω του μεγέθους και του χαρακτήρα τους αφετέρου λόγω του έντονου ανταγωνισμού στις τιμές μεταξύ των εταιρειών.
Όπως σημειώνουν στελέχη της ακτοπλοΐας, η μείωση της κίνησης σε συνδυασμό και με τον πόλεμο τιμών και προσφορών σε ορισμένες γραμμές επιβαρύνει ακόμη περισσότερο τα έσοδα των ακτοπλοϊκών εταιρειών, τα οποία ανάλογα την εταιρεία και την γραμμή εμφανίζονται μειωμένα. Ακόμη, το γεγονός τα καύσιμα στο πρώτο εξάμηνο σημείωναν ετήσια αύξηση 49% συμβάλει στην συμπίεση της κερδοφορίας των εταιρειών. Είναι χαρακτηριστικό ότι μία μέση αύξηση των τιμών των καυσίμων κατά 25% σε σύγκριση με το 2009, συνεπάγεται επιπλέον επιβάρυνση άνω των 10 εκατ. ευρώ για κάθε ακτοπλοϊκή εταιρεία.
Σύμφωνα με την ετήσια μελέτη της εταιρείας συμβούλων ΧRΤC, η φετινή καλοκαιρινή κίνηση στην ελληνική ακτοπλοϊκή αγορά έχει κάνει βουτιά 20% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Παράλληλα η μελέτη προειδοποιεί ότι δεν υπάρχουν περιθώρια για νέες αυξήσεις στα ναύλα επισημαίνοντας ότι «είναι αδύνατον πλέον για τον μέσο χρήστη των ακτοπλοϊκών πλοίων (επιβάτη, μεταφορέα κ.λπ.) να ακολουθήσει περαιτέρω αυξήσεις ή ακόμα και διατήρηση των σημερινών ναύλων, όταν ο προσωπικός πλούτος του συρρικνώνεται».
Στη μελέτη επισημαίνεται ακόμη ότι υπάρχει κίνδυνος να περιοριστούν σημαντικά τα δρομολόγια στις γραμμές εκείνες που εμφανίζουν χαμηλές πληρότητες. Όπως τονίζεται χαρακτηριστικά, «ο κλάδος της ακτοπλοΐας είναι σε τέτοιο βαθμό αποδυναμωμένος, που φαίνεται πολύ δύσκολο να ξεπεραστεί η παρούσα κατάσταση χωρίς αλλαγή του τρόπου εξυπηρέτησης των χρηστών σε ετήσια βάση. Δεν είναι απίθανο να επανέλθουν πολλά νησιά της χώρας σε περιορισμένη κάλυψη, όπως για παράδειγμα εκεί που τώρα εξυπηρετούνται ημερησίως, να καλύπτονται κάθε δύο ή τρεις ημέρες ή ακόμα και εβδομαδιαίως».
Εξάλλου, η οικονομική κρίση έχει πλήξει και τον θαλάσσιο τουρισμό. Οι επιχειρηματίες του κλάδου κατέγραφαν μέχρι τα μέσα Ιουλίου δραματική πτώση των ναυλώσεων που σε κάποιες περιπτώσεις ξεπέρασε το 80%. Στελέχη του χώρου, υπογραμμίζουν πως η κατάσταση το 2010 είναι πολύ χειρότερη από πέρυσι. Όπως υπολογίζουν οι ναυλώσεις θα μειωθούν εφέτος έως και 90% σε σχέση με το καλοκαίρι του 2008. Πέρυσι τα σκάφη που φιλοξενούν μέχρι 49 άτομα κατέγραψαν πτώση των ναυλώσεών τους έως και 30%, όσα φιλοξενούν μέχρι και 12 επισκέπτες είχαν απώλειες έως και 80%, ενώ τα ιστιοπλοϊκά είχαν απώλειες έως και 20%.
Σύμφωνα με την Ένωση Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών ενδεικτικό της κρίσης που διέρχεται ο κλάδος είναι ότι στα μέσα Ιουλίου υπήρχαν στη μαρίνα Ζέας επαγγελματικά τουριστικά σκάφη από 20 έως 40 μέτρα που δεν είχαν ναυλωθεί ούτε για μια ημέρα, ενώ στη μαρίνα Ζέας και στη μαρίνα Αλίμου παραμένουν για μήνες αρκετά πλεούμενα όλων των ειδών που έχουν δεσμευτεί από τραπεζικά ιδρύματα.
Post Top Ad
Παρασκευή 30 Ιουλίου 2010
Home
Unlabelled
Μείωση 20% της επιβατικής κίνησης στην ακτοπλοΐα τον Ιούλιο