Τι προβλέπει το ν/σ που οδήγησε σε απεργία των φορτηγών - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Δευτέρα 26 Ιουλίου 2010

Τι προβλέπει το ν/σ που οδήγησε σε απεργία των φορτηγών

Εκσυγχρονισμό στον τομέα των οδικών μεταφορών, επιχειρεί να βάλει το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων με το νομοσχέδιο που αναμένεται να...κατατεθεί στη Βουλή εντός της εβδομάδας και τον επόμενο μήνα να γίνει νόμος του κράτους.
Όπως δήλωσε ο Δημήτρης Ρέππας, η τελευταία άδεια σε φορτηγά δημόσιας χρήσης έχει δοθεί το 1971, με αποτέλεσμα ο κλάδος αυτός να θεωρείται πλέον κλειστό επάγγελμα. Ο κλάδος των ΦΔΧ αντιπροσωπεύει σε έσοδα το 7% του ΑΕΠ, αποτελείται από 33.000 οχήματα και σε αυτόν εργάζονται 110.000 άτομα.
Βασικός στόχος του νομοσχεδίου είναι η δημιουργία ενός σύγχρονου και ολοκληρωμένου θεσμικού πλαισίου για τις οδικές μεταφορές στη χώρα, με ενσωμάτωση του ευρωπαϊκού κεκτημένου και τη δημιουργία σύγχρονων συνθηκών και προϋποθέσεων για τη διεξαγωγή των εμπορευματικών μεταφορών.

Παράλληλα, λαμβάνει υπόψη του την ελληνική πραγματικότητα και την αναγκαιότητα της σταδιακής μετάβασης προς το νέο καθεστώς των εμπορευματικών μεταφορών.

Το νομοσχέδιο μεταξύ άλλων προβλέπει:

-Πρόσβαση οποιουδήποτε στο επάγγελμα και απελευθέρωση του αριθμού των χορηγούμενων αδειών ΦΔΧ

-Δημιουργία ενός νέου σύγχρονου συστήματος χορήγησης αδειών

-Απελευθέρωση του κομίστρου, ενίσχυση του ανταγωνισμού για καλύτερες υπηρεσίες και χαμηλότερες τιμές

-Οργάνωση των μεταφορέων σε εταιρίες

-Παροχή κινήτρων για επενδύσεις

-Δημιουργία ταμείου για την υποστήριξη της οδικής ασφάλειας και την προστασία του περιβάλλοντος, και

-Οργάνωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών με ένα σύγχρονο τρόπο

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, τα κριτήρια για την έκδοση άδειας είναι η οικονομική δυνατότητα του υποψηφίου, η επαγγελματική του επάρκεια, η ύπαρξη υποδομών και η καλή φήμη.
Με το νομοσχέδιο καταργούνται οι τέσσερις κατηγορίες εμπορευματικών μεταφορών, δηλαδή οι εθνικές, οι διεθνείς, οι νομαρχιακές και των υγρών καυσίμων και θα υπάρχουν στο εξής δυο κατηγορίες, οι εθνικές και οι διεθνείς.

Οι έχοντες άδεια διεθνών μεταφορών θα μπορούν να εκτελούν έργο και σε εθνικό επίπεδο.

Σε ό,τι αφορά τις άδειες, που είναι και το επίμαχο σημείο για την απεργία που πραγματοποιούν οι ιδιοκτήτες ΦΔΧ, στο νομοσχέδιο προβλέπεται μια μεταβατική περίοδος τριών ετών, κατά την οποία απελευθερώνεται η έκδοση αδειών, ενώ η ειδική εισφορά απομειώνεται σταδιακά σε τρεις φάσεις και συγκεκριμένα 30% από την 1.1.2011, 35% από την 1.1.2012 και 35% από την 1.1.2013 και τελικά μηδενίζεται.

Για πρώτη φορά, καθορίζεται το ύψος της αδείας ενός φορτηγού.

Συγκεκριμένα, για τον πρώτο τόνο η εισφορά είναι 10.000 ευρώ, από δύο έως εφτά τόνους 2.000 ο κάθε τόνος και από εφτά έως 40, 1.500 ευρώ ο τόνος, γεγονός που σημαίνει ότι για ένα φορτηγό 40 τόνων, η συνολικά αξία είναι 71.400 ευρώ. Αντίστοιχα, για ένα βυτιοφόρο 40 τόνων η αξία της άδειας ανέρχεται στα 102.000 ευρώ.

Τέλος, στο νομοσχέδιο προβλέπεται ειδική ρήτρα για την ασφάλιση των εμπορευμάτων, σε περίπτωση που προκληθεί βλάβη με υπαιτιότητα του μεταφορέα.
Bookmark and Share