Εργα 2 δισ. σε 5 χρόνια υπό τον έλεγχο της Εγνατία Α.Ε. - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Τρίτη 12 Οκτωβρίου 2010

Εργα 2 δισ. σε 5 χρόνια υπό τον έλεγχο της Εγνατία Α.Ε.

Εργα ύψους περίπου 2 δισ. ευρώ καλείται να διαχειριστεί μέσα στα πέντε επόμενα έτη η Εγνατία Οδός Α.Ε., εκ των οποίων περί το 1 δισ. ευρώ είναι το κόστος του Βόρειου Άξονα, ενώ τα υπόλοιπα θα...κατευθυνθούν για την ανάπτυξη υποδομών στις καθέτους, του ομώνυμου οδικού άξονα.
Στην ανακοίνωση αυτή προέβη ο υφυπουργός Υποδομών και Δικτύων, διευκρινίζοντας πως στην περίπτωση του Βόρειου Άξονα, που θα συνδέει το μεθοριακό σταθμό της Νίκης, στη Φλώρινα, με τη Λάρισα, υπάρχουν, ήδη, δεσμευμένοι πόροι 300 εκατ. ευρώ και αναζητούνται οι υπόλοιποι.

Καταγγελίες
Απαντώντας ουσιαστικά στις καταγγελίες του υποψήφιου περιφερειάρχη Κ. Μακεδονίας, Π. Ψωμιάδη και του βουλευτή Ροδόπης της Ν.Δ., Ε. Στυλιανίδη, περί κυβερνητικής προσπάθειας αποστέρησης αρμοδιοτήτων και κονδυλίων από υπηρεσίες πέντε περιφερειών, ο Γιάννης Μαγκριώτης έκανε λόγο για κουτοπονηριές και προεκλογικά παιχνίδια.
Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε, με τις 5 ΚΥΑ που υπογράφηκαν για τις επίμαχες περιφέρειες, προκύπτει πως κάθε άλλο παρά μειώνονται οι πόροι κι οι αρμοδιότητές τους.
«Η Εγνατία θα αναλάβει κάποια έργα στις εν λόγω περιφέρειες, διότι το έχουν ζητήσει οι τοπικοί φορείς με πάνω από 80 αιτήματα τα 5 τελευταία έτη», είπε ο κ. Μαγκριώτης, και για να υποστηρίξει την επιχειρηματολογία του περί «προικοδότησης» των εν λόγω περιφερειών, είπε ότι «στην Κ. Μακεδονία οι πρόσθετοι πόροι που θα δοθούν είναι 1,65 δισ. ευρώ, στη Δυτική 357 εκατ. ευρώ, στην Αν. Μακεδονία και Θράκη 152 εκατ. ευρώ, στο Β. Αιγαίο 90 εκατ. ευρώ και στο Ν. Αιγαίο 100 εκατ. ευρώ».
Περαιτέρω χαρακτήρισε αδικαιολόγητο το να αμφισβητείται ο ρόλος της Εγνατίας από βορειοελλαδίτες βουλευτές και πολιτευτές και ζήτησε «να την προφυλάξουμε ως κόρη οφθαλμού, διότι είναι η μόνη εταιρεία του Δημοσίου με αυτού του επιπέδου την τεχνογνωσία σε έργα υποδομής και με τεράστια προσφορά στην ανάπτυξη της Β. Ελλάδος».

Διόδια
Για τα διόδια ο κ. Μαγκριώτης διέψευσε ότι η κυβέρνηση προτίθεται να τα αυξήσει μετά τις εκλογές, όπως καταγγέλλεται, ενώ ειδικά για τους σταθμούς στην Εγνατία τόνισε ότι σε 1?1,5 έτη θα έχουν εγκατασταθεί ηλεκτρονικά διόδια, ώστε «να είναι δικαιότερη η καταβολή του κόστους». Με τα χρήματα που θα συγκεντρώνονται θα πληρώνονται τα δάνεια ύψους 1,1 δισ. ευρώ, που έλαβε η εταιρεία (σ.σ. έχουν κάνει καταγγελίες σύμβασης οι τράπεζες για τις καθυστερήσεις αποπληρωμής), αλλά και οι εργασίες συντήρησης του πανευρωπαϊκού οδικού άξονα. Παραδέχθηκε, πάντως, πως η κίνηση έχει μειωθεί λόγω των επιπτώσεων της κρίσης στις μετακινήσεις, ενώ επικαλούμενος στοιχεία των παραχωρησιούχων έκανε λόγο για υποχώρηση των εσόδων από τα διόδια της τάξης του 10%-20%.

Δραστηριότητα
Αναφορικά με τη δ της «Εγνατία Οδός» στο εξωτερικό, ο κ. Μαγκριώτης σημείωσε ότι η εταιρεία διαχειρίζεται έργα σε Αλβανία, Σερβία, Ρουμανία, Βουλγαρία, ενώ ανέλαβε και την τεχνική γραμματεία του περιφερειακού της Μαύρης Θάλασσας. Αποκάλυψε, επίσης, ότι στις προθέσεις του υπουργείου Υποδομών είναι να την προτείνει για project manager στη Via Carpathia. Για το τελευταίο έργο, που θα ξεκινά από τη Λετονία και θα φθάνει στη Θεσσαλονίκη, οι εμπλεκόμενες χώρες στις 22 Οκτωβρίου θα συναντηθούν στην Πολωνία να υπογράψουν μνημόνιο συνεργασίας, ώστε να διεκδικήσουν τη χρηματοδότησή του από την Ε.Ε.Πηγή Ημερησία.
Bookmark and Share