Οι Γερμανοί της Thyssen αξιώνουν από το δημόσιο τη διαγραφή του προστίμου των 6 εκατ. ευρώ που έχει επιβληθεί στα ναυπηγεία από το ΣΔΟΕ για φορολογικές παραβάσεις!
Με ευρεία πλειοψηφία, η Βουλή των Ελλήνων κύρωσε πριν από 15 μέρες την...συμφωνία για την πώληση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά από την γερμανική thyssen Krupp στην εταιρεία από τα Ηνωμένα αραβικά Εμιράτα Abu Dhabi Mar.
Η συμφωνία αυτή είναι σήμερα στον αέρα.
Διότι οι Γερμανοί της Thyssen θέλουν να μεταβιβάσουν το 75,1% των ναυπηγείων Σκαραμαγκά όχι στην Abu Dhabi Mar αλλά στην Privinvest!
Το ερώτημα είναι ποια στάση θα τηρήσει το υπουργείο Εθνικής Άμυνας στην νέα αξίωση των Γερμανών. Κι αυτό διότι η συμφωνία που επικύρωσαν οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ και του ΛΑΟΣ προέβλεπε ρητά ότι τα ναυπηγεία περνούν από τους Γερμανούς της Thyssen στην Abu Dhabi Mar. Η εταιρεία από τα ΗΑΕ είχε μάλιστα ελεγχθεί και από την εταιρεία χρηματοοικονομικών συμβούλων Lazard, η οποία είχε αποφανθεί για την φερεγγυότητα της Abu Dhabi Mar. Η συγκεκριμένη εταιρεία ανήκει κατά πλειοψηφία στην βασιλική οικογένεια του Αμπου Ντάμπι και ο Λιβανέζος κ. Ισκαντάρ Σαφά κατέχει απλώς μειοψηφικό ποσοστό. Τώρα οι Γερμανοί θέλουν να πείσουν το υπουργείο Άμυνας και την ελληνική κυβέρνηση να πουλήσει τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά όχι στην Abu Dhabi Mar αλλά στην Privinvest, η οποία ελέγχεται πλήρως από τον κ. Σαφά.
Είναι ερώτημα πώς θα αντιδράσει το υπουργείο Άμυνας και ο κ. Βενιζέλος. Διότι προτού η κυβέρνηση αποδεχθεί να πουληθούν τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά σε άλλον αγοραστή και όχι στην Abu Dhabi Mar θα πρέπει να έχει ελέγξει τον φάκελο της εταιρείας.
Σε ανακοίνωση του υπουργείου Άμυνας αναφέρεται ότι οι επίδοξοι αγοραστές των ναυπηγείων πρέπει να προχωρήσουν σε "υπογραφή της σύμβασης μεταβίβασης του 75,1% των μετοχών της ΕΝΑΕ από την ThyssenKrupp Marine Systems/HDW στην Abu Dhabi Mar ή σε συνδεδεμένη με αυτή εταιρεία (affiliated company) που θα υποδειχθεί από την ADM, σύμφωνα με τους όρους της σύμβασης και του ν.3885/2010".
Εχει άραγε τη δυνατότητα η Abu Dhabi Mar απλώς να υποδείξει κάποια άλλη συνδεδεμένη εταιρεία -όπως η Privinvest- και έχει αναλάβει το ελληνικό δημόσιο να πουλήσει τον Σκαραμαγκά σε όποια εταιρεία υποδείξει απλώς η εταιρεία από το Αμπου Ντάμπι χωρίς να μπορεί καν να ασκήσει βέτο;
Στο ερώτημα αυτό ο μόνος αρμόδιος να απαντήσει είναι ο κ. Βενιζέλος.
Οι γερμανοί πάντως εκβιάζουν και με το "άγνωστο" πρόστιμο των περίπου 6 εκατ. ευρώ που έχει επιβάλλει για φορολογικές παρατυπίες στα ναυπηγεία το ΣΔΟΕ. Θα συναινέσει η κυβέρνηση να διαγραφεί το πρόστιμο όπως αξιώνει η Thyssen Krupp; θα δεχθεί το ελληνικό δημόσιο να γίνει συμψηφισμός των υποχρεώσεων που έχουν οι Γερμανοί απερχόμενοι ιδιοκτήτες του Σκαραμαγκά;
Είναι πάντως γεγονός ότι η υπόθεση των γερμανικών υποβρυχίων (συνδέεται άμεσα με το μέλλον των ναυπηγείων Σκαραμαγκά αφού εκεί ναυπηγήθηκαν τα τρία από τα τέσσερα υποβρύχια που παραγγέλθηκαν το 2000 και συμπτωματικά τα ναυπηγεία αποκτήθηκαν από την εταιρεία που είχε αναλάβει τα χτίσει τα ίδια αυτά σκάφη) δεν αφήνει κανέναν να πλήξει. Δέκα χρόνια ιστορίες αγορών, εξαγορών, προβλημάτων, και η υπόθεση εξακολουθεί να γέρνει...