Μάλιστα, όπως περιγράφεται ρητά στις συγκεκριμένες συμβάσεις, οι παραχωρησιούχοι υποχρεούνται μεν να προχωρήσουν στην κατασκευή των 36 μετωπικών σταθμών, ενώ τους δίνεται η ευχέρεια να κατασκευάσουν όσους πλευρικούς θελήσουν!!
Τις ημέρες της Πρωτοχρονιάς το Υπουργείο Υποδομών προσέλαβε εσπευσμένα την εταιρεία συμβούλων Ernst & Young, προκειμένου να μελετήσει τον τρόπο με τον οποίο θα...αλλάξουν οι συμβάσεις παραχώρησης στους 5 υπό κατασκευή οδικούς άξονες, ώστε να μειωθούν(;) τα διόδια.
Ο ι διοικήσεις των κατασκευαστικών εταιρειών υποστηρίζουν πως πίεζαν εδώ και ένα εξάμηνο το υπουργείο προκειμένου να βρεθεί φόρμουλα, επειδή ήθελαν να αποφύγουν το κύμα αντιδράσεων που ξέσπασε τις τελευταίες εβδομάδες. Ούτε οι κατασκευαστικοί όμιλοι, ούτε το υπουργείο επιθυμούσαν την τροπή που πήραν τα πράγματα κατά την περίοδο των εορτών και εμφανίζονται πρόθυμοι να βάλουν νερό στο κρασί τους για τα παχυλά διόδια, τα οποία προσδιορίστηκαν την περίοδο του Γ. Σουφλιά στο Υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ.
Ως τα τέλη Μαρτίου, το Υπουργείο Υποδομών ευελπιστεί ότι θα έχουν ολοκληρωθεί οι διαπραγματεύσεις με τις 19 εταιρείες και 26 τράπεζες που συμμετέχουν στις κοινοπραξίες κατασκευής και εκμετάλλευσης των 5 αυτοκινητοδρόμων.
Το αντικείμενο των διαπραγματεύσεων αναφέρεται στην τροποποίηση των συμβάσεων και συγκεκριμένα στη μείωση του ύψους των διοδίων και την επιμήκυνση των χρονοδιαγραμμάτων των έργων κατά 2-3 χρόνια, προκειμένου να ισορροπηθεί η αλλαγή των όρων δανεισμού από τις τράπεζες.
Παράλληλα, ο υπουργός Υποδομών Δημήτρης Ρέππας δέχεται εισηγήσεις για τη χρονική παράταση των 30ετών συμβάσεων παραχώρησης και τη μείωση του φυσικού αντικειμένου των αυτοκινητοδρόμων όπου εμπλέκεται το ΣτΕ.
Ακόμη, στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων έχει πέσει η ιδέα λειτουργίας διοδίων μόνο στα τμήματα των αυτοκινητοδρόμων που έχουν ολοκληρωθεί, καθότι όλες οι εμπλεκόμενες πλευρές υποτίμησαν το κίνημα εναντίον των διοδίων.
Τι επιδιώκει το Δημόσιο
Οι περισσότερες συμβάσεις παραχώρησης έχουν κυρωθεί με νόμο, το 2007, στη Βουλή και έχουν υψηλή συνταγματική προστασία.
Συνεπώς, κάθε επαναδιαπραγμάτευση και αναθεώρησή τους χρειάζεται και τη συμφωνία όλων των πλευρών, δηλαδή τραπεζών και κατασκευαστικών εταιρειών. Κεντρική στόχευση του Υπουργείου Υποδομών παραμένει η σταδιακή μείωση της τιμής των διοδίων, η οποία θα επιτευχθεί μέσω της συνεπακόλουθης μείωσης των εσόδων του Δημοσίου από τα διόδια.
Συγκεκριμένα, το Δημόσιο θα επιδιώξει τη μείωση του ποσοστού των εσόδων του από τα διόδια, ξεκινώντας το 2012 από τον «Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου», το 2015 από τη «Νέα Οδό» και το 2021 από την «Ολύμπια Οδό». Στους δύο εναπομείναντες αυτοκινητόδρομους (Ε 65 και Μορέας), λόγω μειωμένης επιβατικής κίνησης, προβλέπεται επιδότηση των διοδίων από το Δημόσιο. Συνολικά και από τους 5 αυτοκινητοδρόμους έχει υπολογιστεί ότι στα ταμεία του Δημοσίου θα μπορούν να εισρεύσουν, σε βάθος 30ετίας, 40% ως 95% των εσόδων από τα διόδια.
Οι 5 συμβάσεις παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων προβλέπουν τη δημιουργία 36 συνολικά μετωπικών σταθμών διοδίων! Μάλιστα, όπως περιγράφεται ρητά στις συμβάσεις, οι παραχωρησιούχοι υποχρεούνται να προχωρήσουν στην κατασκευή όλων των προβλεπόμενων μετωπικών σταθμών, ενώ τους δίνεται η ευχέρεια να κατασκευάσουν όσους πλευρικούς θελήσουν! Συγκεκριμένα, οι παραχωρησιούχοι υποχρεούνται να λειτουργήσουν 5 μετωπικούς σταθμούς στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, 8 στην Ιόνια Οδό, 7 στον Μορέα, 6 στον Ε-65 και 10 στην Ολυμπία Οδό (σύνολο 36)...
Φ.Φωτεινού
Post Top Ad
Κυριακή 16 Ιανουαρίου 2011
Home
Unlabelled
36 σταθμούς διοδίων προβλέπουν οι συμβάσεις! 'Ε-λε-ος..