Πεταμένες στο εγκαταλειμμένο κτίριο του Καραβάν Σαράι, στο παλιό δημαρχείο, εκεί όπου για περισσότερα από 50 χρόνια στεγάζονταν οι υπηρεσίες του δήμου Θεσσαλονίκης, εντοπίστηκαν δεκάδες αποδείξεις είσπραξης του τμήματος...Εξόδων της διεύθυνσης Ταμειακής Υπηρεσίας του δήμου, παρελθόντων οικονομικών ετών, με τις οποίες διακινήθηκαν εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ.
Διασκορπισμένες ανάμεσα σε πριονίδια, σκουπίδια, σπασμένα κουφώματα και απομεινάρια της μετακόμισης που πραγματοποιήθηκε στα μέσα του περασμένου καλοκαιριού, οι αποδείξεις αυτές αφέθηκαν όλους αυτούς τους μήνες στο παλιό δημαρχείο, χωρίς κανείς να τις αναζητήσει.
Ενδεικτικό προφανώς του χάους και της προχειρότητας που επικρατεί στις οικονομικές υπηρεσίες του δήμου είναι το γεγονός ότι ενώ οι αποδείξεις είναι στην πλειονότητά τους χειρόγραφες (πρωτότυπες), όλους αυτούς τους μήνες δεν φάνηκε να λείπουν από κανέναν υπηρεσιακό φάκελο, από κανένα υπηρεσιακό αρχείο, από κανένα υπαλληλικό συρτάρι.
Ρεπορτάζ
Στο πλαίσιο ρεπορτάζ για το παλιό δημαρχείο, το κτίριο που επί 51 και πλέον χρόνια ήταν η έδρα του δήμου Θεσσαλονίκης, ο «ΑτΚ» το επισκέφτηκε για να συνομιλήσει με τους υπαλλήλους της μίας και μόνης υπηρεσίας που παραμένει ακόμη στο Καραβάν Σαράι, της διεύθυνσης Τοπογραφίας.
Στο πλαίσιο αυτής της νοσταλγικής βόλτας στην ιστορία του δήμου και στους ορόφους του παλιού κτιρίου, έκπληκτοι εντοπίσαμε πεταμένα έγγραφα, τα περισσότερα χειρόγραφες, δηλαδή πρωτότυπες, αποδείξεις, έγγραφα που κανονικά θα έπρεπε να βρίσκονται στα χέρια της οικονομικής επιθεωρήτριας που ερευνά τη μεγάλη υπόθεση της υπεξαίρεσης. Κι αν όχι στα χέρια της, σίγουρα δεν θα έπρεπε να βρίσκονται πεταμένα στα εγκαταλειμμένα γραφεία των υπηρεσιών.
Αντικείμενο έρευνας
Πρόκειται για αποδείξεις οι οποίες χρονολογούνται από το 2002 και μετά και οι οποίες αντί να βρίσκονται στα χέρια των δικαστικών αρχών (ως στοιχεία προς διερεύνηση για τη μεγάλη υπόθεση της υπεξαίρεσης), βρίσκονταν όλους αυτούς τους μήνες πεταμένες σε ένα εγκαταλειμμένο γραφείο στο Καραβάν Σαράι.
Αλλωστε, στο σύνολό τους, οι αποδείξεις αναφέρονται σε μια χρονική περίοδο που έχει τεθεί στο μικροσκόπιο της δικαστικής έρευνας για την υπεξαίρεση, αφού ο διαχειριστικός έλεγχος στα οικονομικά του δήμου έχει επεκταθεί, με εντολή εισαγγελέα, στην περίοδο από το 2000 και μετά.
Οι αποδείξεις αυτές φέρουν την υπογραφή υπαλλήλου του δήμου ο οποίος εκτελεί χρέη διαχειριστή πληρωμών και ο οποίος φαίνεται να έχει εισπράξει από τον τότε διευθυντή της ταμειακής υπηρεσίας του δήμου Θεσσαλονίκης μεγάλα ποσά στο χέρι για διάφορες πληρωμές. Σε ορισμένες μάλιστα περιπτώσεις, τα ποσά αυτά ξεπερνούν τις εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ (όπως για παράδειγμα ποσό 194.000 ευρώ για μία πληρωμή που αφορά την άλλοτε Δημοτική Επιχείρηση Ιματισμού, μία επιχείρηση που τυπικά έχει πλέον, πρόσφατα μάλιστα, εκκαθαριστεί).
Ποσά φαίνεται να δίνονται για να πληρωθούν φυσικά πρόσωπα (προφανώς για διάφορες υπηρεσίες που έχουν παρασχεθεί κατά καιρούς), διάφοροι σύλλογοι (ίσως στο πλαίσιο των επιχορηγήσεων του δήμου), ενώ κάποια ποσά φαίνεται ότι κατατίθενται σε τραπεζικούς λογαριασμούς (σε διάφορες εταιρίες).
Χάος και αταξία
Κανείς δεν διατείνεται ότι τα έγγραφα αυτά κρύβουν κάτι το σκοτεινό και παράνομο.
Σε μια πρώτη έρευνα που διενήργησε άμεσα η αντιδημαρχία Διαχείρισης Οικονομικών Πόρων και Οικονομικής Ανάπτυξης, οι αποδείξεις αυτές αντιστοιχούν σε χρηματικά εντάλματα, πλην όμως το υλικό θα παραδοθεί και στην οικονομική επιθεωρήτρια Αναστασία Τσεμπερά.
Πολλά ερωτηματικά εγείρονται όμως για τον τρόπο λειτουργίας των οικονομικών υπηρεσιών, για τον τρόπο με τον οποίο η ταμειακή υπηρεσία πραγματοποιούσε όλα αυτά τα χρόνια πληρωμές πολλών και μεγάλων δαπανών. Επίσης, ερωτηματικά προκαλεί το γεγονός ότι η υπηρεσία φαίνεται να δίνει στους υπαλλήλους της για διάφορες πληρωμές χρήματα σε μετρητά για να καλύψει τις υποχρεώσεις αυτές, αν και σύμφωνα με το νόμο η διαδικασία πρέπει να γίνεται με δίγραμμες επιταγές, ακριβώς για να αποφεύγονται περιπτώσεις κακοδιαχείρισης.
Κακοδιαχείριση
Υπενθυμίζεται ότι στο πλαίσιο έρευνας της υπόθεσης της υπεξαίρεσης, ήρθαν στο φως πολλά στοιχεία και για πληρωμές οι οποίες γίνονταν με γραπτές εντολές αντιδημάρχων και παρά τις επισημάνσεις του διευθυντή της οικονομικής υπηρεσίας ότι ο τρόπος αυτός ήταν παράνομος. Είναι ενδεικτική ως προς αυτό η έκθεση του οικονομικού επιθεωρητή Απόστολου Γιωτάκη, ο οποίος κλήθηκε το 2008 να διερευνήσει υπόθεση του 1998 απώλειας παραστατικού πληρωμής 6 εκατ. δρχ.
Στο πλαίσιο αυτής της έρευνας, όπως ο ίδιος ανέφερε στην έκθεσή του, «στο δήμο Θεσσαλονίκης πραγματοποιούνταν συστηματικά και διαχρονικά τέτοιες πληρωμές (δηλαδή χωρίς έκδοση χρηματικών ενταλμάτων) και μάλιστα παρά τις έγγραφες επισημάνσεις του προϊσταμένου της ταμειακής υπηρεσίας».
Αλλωστε, στο πλαίσιο αυτής της έρευνας, ο υπογράφων τις αποδείξεις διαχειριστής πληρωμών αναφέρει στον επιθεωρητή: «Κατά τη διάρκεια της δικής μου θητείας πραγματοποίησα πληρωμές με ειδικές εντολές και τα χρηματικά ποσά ήταν πολύ μεγάλα. Οι εντολές αυτές έπρεπε να εκτελεστούν, γιατί διαφορετικά θα είχα πειθαρχικές συνέπειες. Ολες αυτές οι πληρωμές καταχωρίζονταν στην ημερήσια κίνηση πληρωμών του ταμείου και στη συνέχεια καταγράφονταν σε ανεπίσημο βιβλίο, το οποίο για μένα αποτελούσε την αρχειοθέτηση όλων αυτών των πληρωμών. Οι ειδικές εντολές που δεν τακτοποιούνταν κατά τη διάρκεια του έτους, αναφέρονταν σαν χρηματικό υπόλοιπο σε εκκρεμότητα, το οποίο δεν συμφωνούσε με τα αντίστοιχα τραπεζικά διαθέσιμα, γιατί τα μεν βιβλία του δήμου δεν ενημερώνονταν (τα επίσημα), οι εκταμιεύσεις όμως πραγματοποιούνταν».
Πηγή: Αγγελιοφόρος της Κυριακής
Post Top Ad
Κυριακή 23 Ιανουαρίου 2011
Home
Unlabelled
Θεσσαλονίκη:Στα σκουπίδια δεκάδες πρωτότυπες αποδείξεις του δήμου