Άλλαξαν τηλεπικοινωνιακή εταιρεία 1,3 εκατ. συνδρομητές(!) το 2010.. - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Τετάρτη 9 Φεβρουαρίου 2011

Άλλαξαν τηλεπικοινωνιακή εταιρεία 1,3 εκατ. συνδρομητές(!) το 2010..

Σε «κινούμενη άμμο» κινδυνεύει να εξελιχθεί η συνδρομητική βάση των εταιρειών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας.

Η οικονομική κρίση που διέπει τη χώρα ωθεί ολοένα και περισσότερους Έλληνες στην...αναζήτηση πληρέστερης ενημέρωσης γύρω από τα πακέτα σταθερής και κινητής τηλεφωνίας.

Χρόνο με το χρόνο παρατηρείται αυξητική τάση στην φορητότητα, η οποία σημαίνει αλλαγή παρόχου, δηλαδή εταιρείας, με διατήρηση του υφιστάμενου αριθμού.

Από το 2007 ως και σήμερα, οι αιτήσεις για φορητότητα υπερδιπλασιάστηκαν, υπερβαίνοντας πέρυσι τα 1,27 εκατ. (650 χιλιάδες στην κινητή, 630 χιλιάδες στην σταθερή).

Σαν να μην έφτανε αυτό, η ταυτοποίηση των καρτοκινητών, αλλά και η μείωση της αγοραστικής δύναμης των Ελλήνων έχουν ως απόρροια την αύξηση των «καθαρών» αποσυνδέσεων.

Στον τηλεπικοινωνιακό κλάδο εκτιμάται ότι έχουν πραγματοποιηθεί 2 εκατ. αποσυνδέσεις μέσα σε ένα χρόνο, με μεγαλύτερα «θύματα» τις εταιρείες κινητής, αλλά και τον ΟΤΕ.

Στην κινητή, ο αριθμός των συνδέσεων, στο τέλος Σεπτεμβρίου 2010, άγγιξε τα 17,2 εκατ. (το ποσοστό της ονομαστικής διείσδυσης στο 156,6%), ότανστα τέλη του 2009, ο αντίστοιχος αριθμός προσέγγιζε τα 20,8 εκατ. και το ποσοστό διείσδυσης το 190%.

Στον τομέα της σταθερής, ο ΟΤΕ χάνει 100-130 χιλιάδες συνδρομητές ανά τρίμηνο, με αποτέλεσμα, στη σταθερή τηλεφωνία, να λειτουργούν 4,5 εκατ. συνδέσεις, έναντι 6 εκατ. πριν από 2-3 χρόνια.

Αντίθετη εικόνα επικρατεί στους εναλλακτικούς παρόχους, οι οποίοι διέθεταν, στα τέλη του πρώτου εξαμήνου του 2010, περί τις 1,23 εκατ. συνδέσεις (συνδέσεις LLU), έναντι 1,14 εκατ. συνδέσεων ADSL του ΟΤΕ.

Στο 30% αντιστοιχεί η φορητότητα στη κινητή

Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς κινητής τηλεφωνίας, η φορητότητα αποτελεί σήμερα το 30-35% της «νέας παραγωγής» πελατών, έναντι 27% το 2009.

Με τον όρο «νέα παραγωγή» πελατών αναφέρονται σε νέα μερίδια αγοράς, τα οποία «υφαρπάζουν» από τους ανταγωνιστές τους, με τη Cosmote να αποδεικνύεται πιο ανθεκτική, με συνολικό μερίδιο αγοράς άνω του 48%.

Στην κινητή τηλεφωνία, ο όρος «αμιγώς νέος πελάτης» ουσιαστικά δεν υφίσταται, καθώς η πελατειακή βάση έχει πιάσει «ταβάνι», με δεδομένο ότι η Ελλάδα διαθέτει περί τα 17,2 εκατ. πελάτες κινητής τηλεφωνίας.

Πλέον, οι εταιρείες δίνουν ολοένα και μεγαλύτερη βάση στο mobilebroadband, δηλαδή στην διακίνηση περιεχομένου μέσω κινητού.

Ο αριθμός των ενεργών συνδρομητών κινητών τηλεπικοινωνιών 3ης γενιάς διπλασιάστηκε, στο τέλος του τρίτου τριμήνου του 2010, φθάνοντας τα 2.685.446 (διείσδυση στον πληθυσμό 23,8%, έναντι 11,3% στο τέλος Ιουνίου του 2010).

Εκ αυτών, οι 307.689 κάνουν χρήση καρτών για πρόσβαση στο διαδίκτυο, από φορητούς υπολογιστές, μέσω δικτύων 3G (διείσδυση στον πληθυσμό 2,7%, έναντι 2,1% στο τέλος Ιουνίου του 2010).

Συνεχής άνοδος για τους εναλλακτικούς

Όπως και η κινητή, έτσι και η σταθερή τηλεφωνία παρουσιάζει έντονα αυξητική τάση στη φορητότητα.

Ενδεικτικό είναι ότι, το 2007, ο αριθμός των αιτήσεων προσέγγιζε τις 300 χιλιάδες, ενώ πέρυσι ξεπέρασε τις 630 χιλιάδες.

Ο αριθμός αυτός οφείλεται στις αποσυνδέσεις του ΟΤΕ, αλλά και στις έντονες μεταπτώσεις στη «συμπεριφορά» μερίδας του τηλεπικοινωνιακού κοινού, ο οποίος «δοκιμάζει» αρκετούς εναλλακτικούς παρόχους.

Στις συνδέσεις LLU (χωρίς πάγιο ΟΤΕ), η Forthnet εξακολουθεί να βρίσκεται στην πρώτη θέση με μερίδιο κοντά στο 33%, ακολουθεί η HOL με 29% (με εντυπωσιακή άνοδο το 2009-10), η Wind με 20,3% που προσπαθεί να «ορθοποδήσει» σιγά – σιγά, η Cyta με 10% που χτίζει ένα από τα καλύτερα «ονόματα» στην αγορά και ετοιμάζεται για το μεγάλο «στοίχημα» της Αθήνας και τέλος, η OnTelecoms με 9% που συνεχίζει να προβληματίζει.Στοιχεία εφημερίδα Ισοτιμία.
Bookmark and Share