Oι Έλληνες εφοπλιστές ελέγχουν το 18,3% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς ξηρού φορτίου και το 17,8% του παγκόσμιου στόλου των τάνκερ, γι' αυτό αποτελούν...αξιόπιστους εταίρους πολλών κρατών στις εισαγωγές και εξαγωγές φορτίων τους, σημείωσε ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Γιώργος Γράτσος στο δεύτερο συνέδριο που οργάνωσε η Capital Link στην Αθήνα για τη ναυτιλία.
Σύμφωνα με τον κ. Γράτσο οι ναυτιλιακές επενδύσεις δεν πρέπει να θεωρούνται από τους επενδυτές ως ριψοκίνδυνες, βέβαια βασική προϋπόθεση είναι να κατανοούν επαρκώς τη λειτουργία της ναυτιλίας. Όσο αφορά το κόστος των φορτίων, παρατήρησε ο ίδιος, είναι μία παράμετρος που επιδρά άμεσα στη ζήτηση. Επίσης αναφέρθηκε στον παράγοντα της απόσυρσης των πλοίων και είπε ότι οι αποσύρσεις θα πρέπει να θεωρούνται ως προϊόν, ενώ τα ναυπηγεία είναι μηχανισμοί κατασκευής εμπορευμάτων της αγοράς που βοηθούν να κρατηθούν τα κόστη εισροών χαμηλά για τις οικονομίες.
Συμφωνία
Σχετικά με τις διαλύσεις πλοίων, εκπρόσωπος διεθνούς οργανισμού ανέφερε ότι θεωρείται πολύ σημαντική η τελευταία συμφωνία που επιτεύχθηκε στους κόλπους του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού.
Ο Γιώργος Γουρδομιχάλης, πρόεδρος της Ναυτιλιακής Λέσχης Πειραιά, ανέφερε στην ομιλία του ότι η ελληνική ναυτιλία διαθέτει στόλο 3.000 πλοίων και ελέγχει το 15% του παγκόσμιου στόλου. Το 2010 τα έσοδα της ελληνικής ναυτιλίας έφθασαν το 6% του ΑΕΠ της Ελλάδας και παρά το γεγονός ότι το ΑΕΠ υποχωρεί, το ναυτιλιακό συνάλλαγμα αυξήθηκε στα 15 δισ. ευρώ. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι η ανάκαμψη της Ελλάδας ως οικονομία και ως κοινωνία είναι άρρηκτα δεμένη με την ελληνική ναυτιλία και την παρουσία της στην παγκόσμια αγορά
Post Top Ad
Τετάρτη 23 Φεβρουαρίου 2011
Home
Unlabelled
Σε Ελληνες τo 18,3% του παγκόσμιου στόλου