Τα ναυπηγεία της Samsung στη Νότιο Κορέα ανέλαβαν να κατασκευάσουν για λογαριασμό της Shell το μεγαλύτερο πλεούμενο του κόσμου, μια κατασκευή που μοιάζει να προέκυψε από διασταύρωση πλοίου με εργοστάσιο.
O γίγαντας θα είναι η πρώτη... «πλωτή πλατφόρμα υγροποιημένου φυσικού αερίου», ή FLNG.
To 2017 το σκάφος προγραμματίζεται να αράξει στην τελική του θέση, 200 χιλιόμετρα έξω από τις βόρειες ακτές της Αυστραλίας. Θα αντλεί φυσικό αέριο από ένα υποθαλάσσιο κοίτασμα, θα το υγροποιεί επιτόπου και θα το μεταφέρει σε δεξαμενόπλοια που καταπλέουν στο ενσωματωμένο «λιμάνι» του.
Η φουτουριστική κατασκευή λύνει το πρόβλημα της εξόρυξης φυσικού αερίου σε τοποθεσίες που βρίσκονται υπερβολικά μακριά από τις ακτές για να γίνεται η μεταφορά του μέσω αγωγών, όπως συμβαίνει για παράδειγμα στις πλατφόρμες της Βόρειας Θάλασσας.
Στη τελική του μορφή, το FLNG θα έχει μήκος 488 μέτρα και εκτόπισμα 600.000 τόνων.
Συγκριτικά, ο Τιτανικός είχε μήκος 261 μέτρα και εκτόπιζε 50.000 τόνους νερού. Από τα σημερινά πλοία, το μεγαλύτερο αεροπλανοφόρο των ΗΠΑ έχει εκτόπισμα μικρότερο από 100.000 τόνους.
Η πλατφόρμα της Shell θα είναι η μακρύτερη πλωτή κατασκευή που κατασκευάστηκε ποτέ, δεν θα είναι όμως και η πιο ογκώδης.
Ο τίτλος αυτός ανήκει στο Seawise Giant, ένα δεξαμενόπλοιο που κατασκευάστηκε το 1979 και παροπλίστηκε το 2009. Είχε μήκος 458 μέτρα και εκτόπισμα σχεδόν 647.000 τόνων.
Το FLNG της Shell (προς το παρόν δεν έχει όνομα) θα πλέει σε νερά βάθους 250 μέτρων και θα αντλεί φυσικό αέριο από μια σειρά υπεράκτιων γεωτρήσεων. Το αέριο στη συνέχεια θα συμπιέζεται και θα ψύχεται στους -161 βαθμούς Κελσίου, πριν διοχετευτεί τελικά σε δεξαμενόπλοια.
Όπως αναφέρει το BBC, η παραγωγή θα επαρκεί για τη συνεχή θέρμανση μιας πόλης στο μέγεθος του Λονδίνου.