Στα τυφλά και με ερασιτεχνικούς χειρισμούς φαίνεται ότι συντάχθηκε το νομοσχέδιο Ραγκούση που προβλέπει την πλήρη απελευθέρωση των ταξί.
Οπως ανακοίνωσε ο ίδιος ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, έξι μήνες μετά την εφαρμογή του νόμου θα καταγραφούν τα δεδομένα και, αν χρειαστεί, θα μπουν περιορισμοί στον αριθμό των αδειών που θα εκδίδει το κράτος!!
Με άλλα λόγια, αντί να έχει προηγηθεί του νομοσχεδίου συγκοινωνιακή και περιβαλλοντική μελέτη, το υπουργείο θα περιμένει να δει εάν θα γεμίσουν οι δρόμοι της χώρας από ταξί και εκ των υστέρων... θα δράσει... «Να αφήσουμε το νόμο να εφαρμοστεί πλήρως ένα χρονικό διάστημα και θα δείξει η ίδια η ζωή πώς θα πάει. Τα αποτελέσματα από τη λειτουργία της ελεύθερης αγοράς θα δείξουν ποια θα είναι η συνέχεια».
Την ίδια στιγμή, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταξί και Αγοραίων (ΠΟΕΙΑΤΑ) απαντά στην πλήρη απελευθέρωση προκηρύσσοντας δύο 24ωρες πανελλαδικές απεργίες σήμερα και το Σάββατο, καλώντας τα μέλη της να παρευρεθούν στο συλλαλητήριο στη Θεσσαλονίκη στο πλαίσιο της ΔΕΘ.
Το νομοσχέδιο αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή στις αρχές Οκτωβρίου, ενώ από σήμερα θα βρίσκεται σε διαβούλευση για μια εβδομάδα στο opengov.gr. Ο Γ. Ραγκούσης δήλωσε χθες ότι προτίθεται ταυτόχρονα να συναντηθεί με τους ενδιαφερόμενους κλάδους, κάτι που δύσκολα θα επιτευχθεί με τους αυτοκινητιστές να βρίσκονται σε κινητοποιήσεις.
Απαντώντας σε διευκρινιστικές ερωτήσεις των δημοσιογράφων για το νομοσχέδιο, ο υπουργός Υποδομών είπε ότι το παράβολο απόκτησης Αδειας Παροχής Υπηρεσιών (ΑΠΥ) ταξί θα έχει ενιαία τιμή για όλη τη χώρα και επανέλαβε ότι ακόμα δεν έχει καθοριστεί το ακριβές τίμημα (στο νομοσχέδιο προβλέπεται ότι θα κυμανθεί μεταξύ 15.000-40.000 ευρώ). Από την ημέρα ψήφισης του νομοσχεδίου, οι νυν ιδιοκτήτες θα έχουν το περιθώριο των έξι μηνών για να καταθέσουν τα δικαιολογητικά τους ώστε να πάρουν τη νέα άδεια, χωρίς να πληρώσουν το παράβολο.
«Χωρίς τη νέα άδεια δεν θα μπορεί κανείς να βγει στο δρόμο να δουλέψει».
Ο Γ. Ραγκούσης αναφέρθηκε και στη μείωση του κομίστρου, η οποία όπως είπε δεν θα εμπεριέχεται στο νομοσχέδιο, αλλά ανακοινώθηκε «για να ξέρουν όσοι θελήσουν να μπουν στο επάγγελμα τις ακριβείς συνθήκες». Οπως είπε, η μείωση 10-20% θα γίνει μέσω υπουργικής απόφασης, ώστε το κόμιστρο να επιστρέψει στα επίπεδα που βρισκόταν προ των αυξήσεων που είχε επιβάλει ο πρώην υπουργός Μεταφορών Ε. Στυλιανίδης.
Οσον αφορά τις άδειες που μεταβιβάζονταν μέχρι σήμερα αντί πολλών χιλιάδων ευρώ, τα οποία όπως είπε δεν δηλώνονταν στην εφορία, ο υπουργός τόνισε ότι όσοι τις πούλησαν θα επιβαρυνθούν με πρόστιμα για φοροδιαφυγή, ενώ θα προστατευθούν φορολογικά οι αγοραστές.
Με ανακοίνωσή της, η ΠΟΕΙΑΤΑ χαρακτηρίζει «τερατούργημα» το νομοσχέδιο, κάνοντας λόγο για κατεδάφιση του κλάδου των ταξί. «Το Σ/Ν είναι στην κατεύθυνση του ανοίγματος όχι με όρους κοινωνικούς αλλά οικονομικούς, επιβεβαιώνοντας τις αρχικές μας εκτιμήσεις ότι στόχος της μεταρρύθμισης είναι η διάλυση του επαγγέλματος του αυτοαπασχολούμενου ιδιοκτήτη ταξί και η παράδοση της μεταφοράς επιβατών στις κεφαλαιουχικές εταιρείες». Οι αυτοκινητιστές καταγγέλλουν ότι ο υπουργός δεν ελάβε υπόψη του καμία από τις θέσεις που κατέθεσαν, άρα ο πολυδιαφημιζόμενος διάλογος και η διαβούλευση είναι προσχηματικά.