Τη λύση ενάντια στους κακοπληρωτές φαίνεται πως βρήκαν οι τρεις εταιρείες του κλάδου της κινητής τηλεφωνίας, αφού τα «φέσια» προεξοφλούνται ιδιαίτερα «φουσκωμένα».
Cosmote, Vodafone και Wind προχωρούν στη σύσταση ενός «Τειρεσία», στον οποίο θα εισέρχονται τα ονόματα των πελατών που... χρωστούν υπέρογκα ποσά, μετακινούμενοι από τη μία εταιρεία στην άλλη, χωρίς, ωστόσο, να έχουν πρώτα εκπληρώσει τις υποχρεώσεις τους.
Κύκλοι του κλάδου, πάντως, επισημαίνουν πως η «ατασθαλία» αυτή δεν έχει παρατηρηθεί ξανά παλαιότερα σε τόσο μεγάλο βαθμό, αποδίδοντας ευθύνες στην σαν προσωποποιημένη οικονομική κρίση. Δε, υποστηρίζουν, λαμβάνουν από τώρα μέτρα, διότι τα χειρότερα είναι μπροστά και σίγουρα, λένε, η «γκάμα» των κακοπληρωτών θα διευρυνθεί περαιτέρω στο μέλλον.
'Ηδη, παράγοντες της αγοράς, τονίζουν ότι τα «φέσια» στον κλάδο, συμπεριλαμβανομένων και της σταθερής τηλεφωνίας, εκτιμάται ότι θα εκτοξευθούν στα 150 εκατ. Ευρώ φέτος. Σημειώνεται, εξάλλου, ότι το 2010 οι οφειλές των πελατών προς την κινητή τηλεφωνία έφταναν τα 11 εκατ. Ευρώ, ενώ ένα χρόνο νωρίτερα, δηλαδή το 2009, μόλις τα 78 εκατ. Ευρώ.
Χώρια του ότι από το 2008, όταν τα πρώτα δείγματα της κρίσης έκαναν την εμφάνισή τους, και έπειτα οι πωλήσεις των τηλεπικοινωνιακών παρόχων όσο πάνε και διολισθαίνουν, με αποτέλεσμα οι επισφάλειες των επιχειρήσεων του κλάδου να εκτινάσσονται στα ύψη, αφού το 2009 υπολογίζονταν στο 1,98% επί του τζίρου και το 2010 στο 3,64%.
Η χρονική ισχύ του τηλεπικοινωνιακού «Τειρεσία» δεν έχει ακόμα προσδιοριστεί, ωστόσο η ΕΕΚΤ προχωρά τη σχετική διαδικασία, που θα απελευθερώσει και την εφαρμογή του.
Την ίδια στιγμή, όμως, όσοι από τους «κόκκινους» πελάτες (που καθυστερούν την αποπληρωμή των λογαριασμών) δεν θέλουν ούτε να σκέφτονται καν τα ενδεχόμενα μπλεξίματα με τον «Τειρεσία», επιλέγουν να κόψουν τη σύνδεσή τους, ανεβάζοντας των αριθμό των αιτήσεων στις 30.0000 και κατεβάζοντας το συνολικό αριθμό των συνδέσεων του ΟΤΕ στα 3,5 εκατ. Από 5,5 εκατ., άλλοτε.
Παράλληλα, στην κινητή τηλεφωνία, παρατηρείται υποχώρηση των συνδέσεων κατά 6 εκατ. Ευρώ.
Παράγοντες της αγοράς, πάντως, υποστηρίζουν ότι σημαντικό ρόλο στη «φούσκα» των τηλεπικοινωνιών παίζει και ο υψηλός ανταγωνισμός, με εταιρείες που προσφέρουν χαμηλότερες προσφορές και φθηνά πακέτα ομιλίας.