Σήμερα κληρώνει, κατά πάσα πιθανότητα, για την τύχη του σχεδίου του ελληνοϊταλικού αγωγού φυσικού αερίου ITGI.
Σύμφωνα με πληροφορίες , την περασμένη Παρασκευή οι κοινοπραξίες που έκαναν προτάσεις για τον αγωγό του...Νότιου Διαδρόμου (ITGI, Nabucco, TAP) θα έστελναν στην κοινοπραξία του κοιτάσματος Σαχ Ντενίζ ΙΙ της Κασπίας (ΒΡ, Statoil, Socar κ.λπ.) τις απαντήσεις στις παρατηρήσεις που έχουν γίνει μέχρι τώρα.
Έτσι, σήμερα ή αύριο, θα ανακοινωθεί ποιοι αγωγοί θα περάσουν στο δεύτερο στάδιο αξιολόγησης. Μέχρι σήμερα, θεωρείται βέβαιο ότι τις... εξετάσεις θα τις περάσει ο αγωγός που θα κινηθεί βόρεια, δηλαδή ο Nabucco, και ένας από τους 2 νότιους αγωγούς, δηλαδή ή ο ITGI ή ο TAP.
Kύριας σημασίας παρατηρήσεις αφορούν την οικονομική ικανότητα των φορέων υλοποίησης των έργων, προκειμένου να χρηματοδοτήσουν ή να εγγυηθούν τη χρηματοδότηση των επενδύσεων.
Στην περίπτωση του ITGI, που αφορά τη χώρα μας, από ό,τι μαθαίνουμε, το θέμα της οικονομικής ευρωστίας δεν το αντιμετωπίζουν η ΔΕΠΑ και η Εdison, εταιρείες που προτείνουν το έργο, καθώς δεσμεύονται μόνο για το υποθαλάσσιο σκέλος του αγωγού. Ο προβληματισμός αφορά τον ΔΕΣΦΑ, ο οποίος πρέπει να εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση του χερσαίου τμήματος, μήκους άνω των 600 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού άνω του 1 δισ. ευρώ. Μακάρι να ξεπεραστεί το πρόβλημα.
Με αυτά υπ' όψιν, θα πρέπει να αξιολογήσουμε και την κοινή ανακοίνωση του ΥΠΕΚΑ και του ΥΠΕΞ που εκδόθηκε το απόγευμα της Παρασκευής.
Η ελληνική κυβέρνηση, σε μία ύστατη προσπάθεια πολιτικής στήριξης του σχεδίου, προβάλλει για μία ακόμη φορά την ευρωπαϊκή διάσταση του έργου, αλλά και τον προχωρημένο βαθμό προετοιμασίας που έχει γίνει. Μακάρι και οι εταιρείες της κοινοπραξίας που θα αξιολογήσουν τις προτάσεις να συμμεριστούν τις ελληνικές θέσεις.
Έτσι, σήμερα ή αύριο, θα ανακοινωθεί ποιοι αγωγοί θα περάσουν στο δεύτερο στάδιο αξιολόγησης. Μέχρι σήμερα, θεωρείται βέβαιο ότι τις... εξετάσεις θα τις περάσει ο αγωγός που θα κινηθεί βόρεια, δηλαδή ο Nabucco, και ένας από τους 2 νότιους αγωγούς, δηλαδή ή ο ITGI ή ο TAP.
Kύριας σημασίας παρατηρήσεις αφορούν την οικονομική ικανότητα των φορέων υλοποίησης των έργων, προκειμένου να χρηματοδοτήσουν ή να εγγυηθούν τη χρηματοδότηση των επενδύσεων.
Στην περίπτωση του ITGI, που αφορά τη χώρα μας, από ό,τι μαθαίνουμε, το θέμα της οικονομικής ευρωστίας δεν το αντιμετωπίζουν η ΔΕΠΑ και η Εdison, εταιρείες που προτείνουν το έργο, καθώς δεσμεύονται μόνο για το υποθαλάσσιο σκέλος του αγωγού. Ο προβληματισμός αφορά τον ΔΕΣΦΑ, ο οποίος πρέπει να εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση του χερσαίου τμήματος, μήκους άνω των 600 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού άνω του 1 δισ. ευρώ. Μακάρι να ξεπεραστεί το πρόβλημα.
Με αυτά υπ' όψιν, θα πρέπει να αξιολογήσουμε και την κοινή ανακοίνωση του ΥΠΕΚΑ και του ΥΠΕΞ που εκδόθηκε το απόγευμα της Παρασκευής.
Η ελληνική κυβέρνηση, σε μία ύστατη προσπάθεια πολιτικής στήριξης του σχεδίου, προβάλλει για μία ακόμη φορά την ευρωπαϊκή διάσταση του έργου, αλλά και τον προχωρημένο βαθμό προετοιμασίας που έχει γίνει. Μακάρι και οι εταιρείες της κοινοπραξίας που θα αξιολογήσουν τις προτάσεις να συμμεριστούν τις ελληνικές θέσεις.