Ελεγχόμενη στάθμευση σ' όλο το δήμο Θεσσαλονίκης! - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Πέμπτη 27 Σεπτεμβρίου 2012

Ελεγχόμενη στάθμευση σ' όλο το δήμο Θεσσαλονίκης!






Άλλη μια ....καταπληκτική έμπενευση της διοίκησης Μπουτάρη.






 Γράφει σήμερα ο Αγγελιοφόρος:
 "Νέο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης, το οποίο θα εφαρμόζεται όχι μόνο στο κέντρο της πόλης αλλά σε όλες τις περιοχές, εξετάζει ο δήμος Θεσσαλονίκης. Ταυτόχρονα, φαίνεται ότι ήρθε η ώρα για να.. προχωρήσει στη δημιουργία μηχανοκίνητων χώρων στάθμευσης!

«Πρόκειται για δύο λύσεις τις οποίες θα προωθήσουμε για να βελτιώσουμε το κυκλοφοριακό, το οποίο παραμένει σημαντικό πρόβλημα για τη Θεσσαλονίκη». Τα παραπάνω ανέφερε χτες ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος Θεσσαλονίκης σε θέματα κυκλοφοριακού, συγκοινωνιολόγος Γιώργος Δημαρέλος, σε εκδήλωση που διοργάνωσε η δημοτική κίνηση «Πρωτοβουλία για τη Θεσσαλονίκη», με θέμα «Αναζητώντας λύσεις για το κυκλοφοριακό και το δημόσιο χώρο».

Ο κ. Δημαρέλος εξήγησε ότι βρίσκεται σε εξέλιξη, από το Ινστιτούτο Μεταφορών, η εκπόνηση μελέτης για την αλλαγή του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης, σε όλες τις δημοτικές κοινότητες. «Μεταξύ άλλων, εξετάζεται το ενδεχόμενο χορήγησης κάρτας κατοίκου στους κατοίκους όλων των περιοχών της Θεσσαλονίκης. Με το μέτρο αυτό, οι κάτοικοι μιας περιοχής θα μπορούν να σταθμεύουν σε αυτή δωρεάν, ενώ ταυτόχρονα οι επισκέπτες θα ωθούνται να χρησιμοποιήσουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς», επισήμανε ο κ. Δημαρέλος, ο οποίος υπογράμμισε ότι το νέο σύστημα αναμένεται να συμβάλει στη βελτίωση της αστυνόμευσης της παράνομης στάθμευσης.
Εξάλλου, ο δήμος προχώρησε σε μελέτες για τη μετατροπή ελεύθερων δημοτικών οικοπέδων (τα οποία δεν είναι χαρακτηρισμένα ως χώροι πρασίνου) σε χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων με μηχανικά μέσα. Το έργο μπορεί να υλοποιηθεί μέσω ευρωπαϊκών χρηματοδοτικών προγραμμάτων (Jessica).


Παραδομένη στο ΙΧ

«Παραλάβαμε μία πόλη παραδομένη στο ΙΧ, με φτωχό ποδηλατικό δίκτυο. Μία πόλη στην οποία η κρίση δεν είχε ξεδιπλωθεί σε όλο της το μέγεθος. Μία πόλη όπου το μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης εφαρμοζόταν μόνο στο κέντρο και η αστυνόμευση δεν επέφερε τα επιθυμητά αποτελέσματα. Και βέβαια παραλάβαμε την πόλη σε μία περίοδο που δεν υπήρχαν χρήματα, υπό την έννοια ότι τα κονδύλια που πέρασαν από τον κεντρικό δήμο τα τελευταία χρόνια δεν υπάρχουν πλέον. Εντέλει παραλάβαμε τη Θεσσαλονίκη να βρίσκεται περίπου σε κυκλοφοριακό αδιέξοδο, δεδομένης και της μη ύπαρξης του μετρό», σημείωσε ο κ. Δημαρέλος.
Τι έγινε όμως τα τελευταία ενάμισι, δύο χρόνια, που άλλαξε η διοίκηση στο δήμο; «Η πόλη ήταν απόλυτα παραδομένη στο ΙΧ και εμείς προσπαθήσαμε να το αλλάξουμε αυτό, υλοποιώντας το πρόγραμμά μας, το οποίο σαφώς προέβλεπε ότι το ΙΧ δε θα πρωταγωνιστεί στο κέντρο της πόλης, δε θα αποτελεί βάση σχεδιασμού. Ο πεζός και ο ποδηλάτης πρέπει να έρθουν σε πρώτο πλάνο. Εως ένα σημείο το κάναμε, με τις διαπλατύνσεις των πεζοδρομίων και τη μετατροπή οδών σε ήπιας κυκλοφορίας. Ξέρουμε ότι η Θεσσαλονίκη θα έχει για αρκετά χρόνια πρόβλημα στο ισοζύγιο της στάθμευσης και ότι οι διαπλατύνσεις θα δημιουργήσουν ακόμα μεγαλύτερο πρόβλημα στην εύρεση στάθμευσης στο κέντρο. Ομως ήταν συνειδητή επιλογή να μπει σε πρώτο πλάνο ο πεζός και σε δεύτερο ή και τρίτο πλάνο το ΙΧ», περιέγραψε εν είδει απολογισμού ο κ. Δημαρέλος.
Υπογράμμισε τη δυσκολία που υπάρχει στη συνεργασία μεταξύ του δήμου Θεσσαλονίκης με τις υπηρεσίες της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, για την υλοποίηση προτάσεων που αφορούν την επέκταση του δικτύου των ποδηλατοδρόμων, ενώ με γλαφυρό τρόπο περιέγραψε συμπεριφορές πολιτών, οι οποίοι θεωρούν την παρανομία στη στάθμευση... κεκτημένο.
«Οσο καλές προθέσεις και αν υπάρχουν, ένας δήμος από μόνος του δεν μπορεί να αλλάξει και πολλά. Το κλειδί είναι η συνεργασία και όλοι πρέπει να αναλάβουν το μερίδιο της ευθύνης που τους αναλογεί, είτε πρόκειται για υπηρεσίες και φορείς, είτε για θεσμικά και συνδικαλιστικά όργανα», κατέληξε
.
Bookmark and Share