Σε κλίμα αναβρασμού αρχίζει αύριο, Τρίτη, η νέα σχολικά χρονιά λόγω της 24ωρης
απεργίας που έχουν προγραμματίσει για την επομένη του αγιασμού δάσκαλοι και
ιδιωτικοί εκπαιδευτές και της στάσης εργασίας των καθηγητών της Μέσης
Εκπαίδευσης.
Τα σχολικά βιβλία εκτιμάται ότι θα περιμένουν τους μαθητές στα σχολείο με το πρώτο κουδούνι, ωστόσο... δεν αναμένεται να γίνει το ίδιο με τους εκπαιδευτικούς, καθώς ΔΟΕ και ΟΛΜΕ κάνουν λόγο για χιλιάδες κενά.
Οι μαθητές, επίσης, θα βρεθούν μπροστά σε σοβαρές ελλείψεις, καθώς, όπως αναφέρει «Το Έθνος», τα κονδύλια για τις λειτουργικές ανάγκες των σχολείων είναι περιορισμένα και οι δήμοι δεν μπορούν να ανταποκριθούν σε όλα τα έξοδα.
Ο υπουργός Παιδείας προαναγγέλλει εξορθολογισμό του τρόπου κάλυψης των εκπαιδευτικών κενών και θα συζητήσει όλες αυτές τις αλλαγές με τα συνδικαλιστικά όργανα δασκάλων (ΔΟΕ) και καθηγητών (ΟΛΜΕ) στη συνάντηση που θα έχουν το μεσημέρι της Δευτέρας.
«Ο τρόπος τοποθέτησης των εκπαιδευτικών παρουσιάζει στρεβλώσεις. Όταν έχουν τόσες χιλιάδες μόνιμους εκπαιδευτικούς και επιπλέον κάθε χρόνο θέλουμε 15.000 αναπληρωτές για 14.900 σχολικές μονάδες, τότε δεν θα έπρεπε να έχουμε κενά. Αλλά ο τρόπος με τον οποίο γίνεται η τοποθέτηση δασκάλων και καθηγητών έχει στρεβλώσεις και πρέπει να εξορθολογιστεί και αυτό μελετάμε ώστε οι σχετικές διαδικασίες να είναι αυτοματοποιημένες» δήλωσε ο Κ.Αρβανιτόπουλος.
Το υπουργείο Παιδείας μελετά την αύξηση κατά δύο-τρεις ώρες του ωραρίου διδασκαλίας των εκπαιδευτικών, τη δραστική μείωση των ειδικοτήτων εκπαιδευτικών στα ΕΠΑΛ, αλλά και τον εξορθολογισμό της διαδικασίας των αποσπάσεων, σύμφωνα με «Τα Νέα».
Οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, πάντως, εμφανίζονται αποφασισμένες να προχωρήσουν σε δυναμικές κινητοποιήσεις από κοινού, ενώ στο ίδιο κλίμα βρίσκονται και οι 12.000 ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί λόγω των περικοπών στους μισθούς τους.
Τα σχολικά βιβλία εκτιμάται ότι θα περιμένουν τους μαθητές στα σχολείο με το πρώτο κουδούνι, ωστόσο... δεν αναμένεται να γίνει το ίδιο με τους εκπαιδευτικούς, καθώς ΔΟΕ και ΟΛΜΕ κάνουν λόγο για χιλιάδες κενά.
Οι μαθητές, επίσης, θα βρεθούν μπροστά σε σοβαρές ελλείψεις, καθώς, όπως αναφέρει «Το Έθνος», τα κονδύλια για τις λειτουργικές ανάγκες των σχολείων είναι περιορισμένα και οι δήμοι δεν μπορούν να ανταποκριθούν σε όλα τα έξοδα.
Ο υπουργός Παιδείας προαναγγέλλει εξορθολογισμό του τρόπου κάλυψης των εκπαιδευτικών κενών και θα συζητήσει όλες αυτές τις αλλαγές με τα συνδικαλιστικά όργανα δασκάλων (ΔΟΕ) και καθηγητών (ΟΛΜΕ) στη συνάντηση που θα έχουν το μεσημέρι της Δευτέρας.
«Ο τρόπος τοποθέτησης των εκπαιδευτικών παρουσιάζει στρεβλώσεις. Όταν έχουν τόσες χιλιάδες μόνιμους εκπαιδευτικούς και επιπλέον κάθε χρόνο θέλουμε 15.000 αναπληρωτές για 14.900 σχολικές μονάδες, τότε δεν θα έπρεπε να έχουμε κενά. Αλλά ο τρόπος με τον οποίο γίνεται η τοποθέτηση δασκάλων και καθηγητών έχει στρεβλώσεις και πρέπει να εξορθολογιστεί και αυτό μελετάμε ώστε οι σχετικές διαδικασίες να είναι αυτοματοποιημένες» δήλωσε ο Κ.Αρβανιτόπουλος.
Το υπουργείο Παιδείας μελετά την αύξηση κατά δύο-τρεις ώρες του ωραρίου διδασκαλίας των εκπαιδευτικών, τη δραστική μείωση των ειδικοτήτων εκπαιδευτικών στα ΕΠΑΛ, αλλά και τον εξορθολογισμό της διαδικασίας των αποσπάσεων, σύμφωνα με «Τα Νέα».
Οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, πάντως, εμφανίζονται αποφασισμένες να προχωρήσουν σε δυναμικές κινητοποιήσεις από κοινού, ενώ στο ίδιο κλίμα βρίσκονται και οι 12.000 ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί λόγω των περικοπών στους μισθούς τους.